AKTS - Teknik Çizim II
Teknik Çizim II (ICM112) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Teknik Çizim II | ICM112 | 2. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM111 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tasarım ve sunum süreçlerinde yapılacak teknik çizimlerin gerekliliklerine uygun ve eksiksiz çizme yetisini kazandırmak, teknik çizim dilini, standartlarını, kurallarını ve okumasını öğretmek amaçlanır. Mimari projelerde plan, düşey kesit, ölçek, ölçülendirme, rölöve ve perspektif çizme tekniklerini doğru bir şekilde uygulayabilmeleri hedeflenir. Üç boyutlu düşünme, kavrama ve iki boyutlu olarak gördükleri çizimleri iki ve üç boyutlu olarak analiz etme becerilerinin gelişmesini amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tüm tasarım ve sunum aşamaları sürecinde yapılacak teknik çizimleri kurallarına uygun ve eksiksiz çizme yetisini kazanmak adına uygulamaya yönelik çalışmaları kapsar. Mimari teknik çizim ve projenin gerekliliklerini aktarır. Rölöve çalışmaları yapılır. Aktarılan bilgilerin sınıf içi çalışmalar ve ödevler ile pekiştirilip uygulanmasını içerir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş sürecinin aktarılması | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
2 | Plan, kesit ve görünüşler hakkında teorik bilgilendirme ve 1/100 ölçekli uygulamalar | Ödevin tamamlanması |
3 | Ölçek kavramı, mimari çizimlerde ölçek kullanımları ve farkları. 1/50 ölçekli mimari çizimler ve uygulamalar | Ödevin tamamlanması |
4 | 1/50 ölçekli uygulamalar, rölöve kavramı ve rölöve uygulamaları | Ödevin tamamlanması |
5 | 1/50 ölçekli mimari çizimler ve uygulamalar | Ödevin tamamlanması |
6 | 1/20 ölçekli mimari çizimler ve uygulamalar | Ödevin tamamlanması |
7 | 1/20 ölçekli mimari çizimler ve uygulamalar | Ödevin tamamlanması |
8 | 1/20 ölçekli mimari çizimler ve uygulamalar | Ödevin tamamlanması |
9 | Tek kaçışlı perspektif çalışmaları | Ödevin tamamlanması |
10 | Tek kaçışlı perspektif çalışmaları | Ödevin tamamlanması |
11 | Tek kaçışlı perspektif çalışmaları | Ödevin tamamlanması |
12 | Çift kaçışlı perspektif çalışmaları | Ödevin tamamlanması |
13 | Çift kaçışlı perspektif çalışmaları | Ödevin tamamlanması |
14 | Çift kaçışlı perspektif çalışmaları | Ödevin tamamlanması, dönem sonu çalışmasına hazırlık |
15 | Dönem Sonu Çalışması (Aşama 1) | Dönem Sonu Çalışmasına hazırlık ve belirtilen aşamanın tamamlanması |
16 | Dönem Sonu Çalışması (Aşama 2) | Dönem Sonu Çalışmasına hazırlık ve belirtilen aşamanın tamamlanması |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Altan, M. İ. (2024). Mimarlık ve iç mimarlık öğrencileri için teknik resim. YEM Yayın. |
---|---|
2. Canbulat, T. (2018). İç mimarlıkta teknik resim. Remzi Kitabevi. | |
3. Ching, F. D., & Juroszek, S. P. (2010). Design drawing. John Wiley & Sons. | |
4. Kızıl, F. (2023). Artistik perspektif. Yapı Endüstri Merkezi. | |
5. Onat, E. (2015). Perspektif ve perspektifte gölge çizimi. Efil Yayınevi | |
6. Şahinler, O., & Kızıl, F. (2008). Mimarlıkta teknik resim. Yapı Endüstri Merkezi. | |
7. Türkçü, H. Ç. (2005). Mimaride izdüşüm çizim yöntemleri. Birsen Yayınevi. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 12 | 40 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 13 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 27 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | |||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 5 | 25 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 13 | 6 | 78 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 175 |