AKTS - İç Mimarlıkta Temel Tasarım II
İç Mimarlıkta Temel Tasarım II (ICM102) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Mimarlıkta Temel Tasarım II | ICM102 | 2. Dönem | 4 | 6 | 0 | 7 | 12 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM101 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders, ön koşulu olan ICM101 İç Mimarlıkta Temel Tasarım I dersinde öğretilen tasarımın temel kavramları ile ilgili genel bilginin, gelişmiş ve daha detaylı olarak kullanılmasını hedefler. Düzlemler ve çizgisel elemanlar aracılığı ile hacimlerin organizasyonunu tanımlanmış işlevlere yönelik kurgulanmasını temel alır. Soyutlama, biçimlere ve formlara ilişkin dilin tanıtılmasını ve bu dili kullanma becerisini geliştirmeyi amaçlar. Hacimler ve/veya mekanlar arasındaki kurgunun, üç boyutlu maketler aracılığıyla tasarım süreci ve sunum becerilerinin kazandırılması dersin önemli amaçlarındandır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tasarım öğeleri arasındaki ilişkiler ağını üç boyutlu olarak kurgulatılır. Yaparken öğrenme ve kritik verme yöntemi ile tasarım dilini kavratan uygulamaya yönelik çalışmalardan oluşur. Hacimlere ve/veya mekanlara doku ve renk ilkelerini kullanma biçimleri aktarılır. Ayrıca, ders, el, zihin becerilerinin uygulamalar ve sunumlar aracılığıyla gelişmesini içerir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
2 | Çizgisel ve yüzeysel elemanlarla üç boyutlu organizasyon | Kritik için hazırlık |
3 | Çizgisel ve yüzeysel elemanlarla üç boyutlu organizasyon | Kritik için hazırlık |
4 | Çizgisel ve yüzeysel elemanlarla üç boyutlu organizasyon | Kritik için hazırlık |
5 | Ara Jüri I | Ara Jüri I için hazırlık |
6 | Hacimler arası ilişkiler, dereceleri, renk ve doku kullanımı | Kritik için hazırlık |
7 | Hacimler arası ilişkiler, dereceleri, renk ve doku kullanımı | Kritik için hazırlık |
8 | Hacimler arası ilişkiler, dereceleri, renk ve doku kullanımı | Kritik için hazırlık |
9 | Hacimler arası ilişkiler, dereceleri, renk ve doku kullanımı | Kritik için hazırlık |
10 | Ara Jüri II | Ara Jüri II için hazırlık |
11 | Mekanlar arası (yaşam birimleri) ilişkiler, dereceleri, renk ve doku kullanımı | Kritik için hazırlık |
12 | Mekanlar arası (yaşam birimleri) ilişkiler, dereceleri, renk ve doku kullanımı | Kritik için hazırlık |
13 | Mekanlar arası (yaşam birimleri) ilişkiler, dereceleri, renk ve doku kullanımı | Kritik için hazırlık |
14 | Mekanlar arası (yaşam birimleri) ilişkiler, dereceleri, renk ve doku kullanımı | Kritik için hazırlık |
15 | Mekanlar arası (yaşam birimleri) ilişkiler, dereceleri, renk ve doku kullanımı | Kritik için hazırlık |
16 | Final Jüri | Final Jüri için hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Ching, F. D. K. (2007). Architecture: Form, space & order. John Wiley & Sons. |
---|---|
2. Itten, J. (1975). Design & form. Thames and Hudson. | |
3. Kuban, D. (1973). Mimarlık kavramları. İTÜ Matbaası. | |
4. Onat, E. (2010). Architecture, form and geometry. Efil Yayınevi. | |
5. Rasmussen, S. E. (1964). Experiencing architecture (yaşanan mimari). MIT Press. | |
6. Whyte, L. L. (1968). Aspects of form. Lund Humphries Publishers. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 10 |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 6 | 96 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 300 |