AKTS - Teknik Çizim I
Teknik Çizim I (ICM111) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Teknik Çizim I | ICM111 | 2 | 2 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin mimari anlatım ve çizim tekniklerini geliştirmek, 2 ve 3 boyutlu ifade edebilme becerilerini kazandırmak. Kurallı mimari anlatım tekniklerini ve ilgili standartları öğreterek uygulamalarla pekiştirmek, mimari anlatım dilindeki ortak kabullerin oluşmasını sağlamak |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tüm tasarım ve sunum aşamaları sürecinde yapılacak teknik çizimleri kurallarına uygun ve eksiksiz çizme yetisini kazanmak adına çalışmalar içerir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş sürecinin aktarılması, teknik çizim malzemelerinin tanıtımı | İstenilen malzemelerin temin edilmesi |
2 | Çizgi tipleri, çizgi kalitesi ve mimari teknik yazı hakkında teorik bilgilendirme ve uygulamalar | Ödevin tamamlanması |
3 | Eğrisel çizgilere giriş, basit geometrik çizimler ve örüntüler hakkında teorik bilgilendirme ve uygulamalar | Ödevin tamamlanması |
4 | Ortografik izdüşüm hakkında teorik bilgilendirme ve uygulamalar | Ödevin tamamlanması |
5 | Ortografik izdüşüm uygulamaları | Ödevin tamamlanması |
6 | Ortografik izdüşüm uygulamaları | Ödevin tamamlanması |
7 | Paralel perspektif hakkında teorik bilgilendirme ve çalışmaları | Ödevin tamamlanması |
8 | Paralel perspektif çalışmaları | Ödevin tamamlanması |
9 | Paralel perspektif çalışmaları | Ödevin tamamlanması |
10 | Paralel perspektif çalışmaları | Ödevin tamamlanması |
11 | 3 boyutlu formlarda kesit, görünüş ve paralel perspektif çalışmaları | Ödevin tamamlanması |
12 | 3 boyutlu formlarda kesit, görünüş ve paralel perspektif çalışmaları | Ödevin tamamlanması |
13 | 3 boyutlu formlarda kesit, görünüş ve paralel perspektif çalışmaları | Ödevin tamamlanması |
14 | 3 boyutlu formlarda kesit, görünüş ve paralel perspektif çalışmaları | Ödevin tamamlanması ve Dönem Sonu Çalışmasına hazırlık |
15 | Dönem Sonu Çalışması (Aşama 1) | Dönem Sonu Çalışmasına hazırlık ve belirtilen aşamanın tamamlanması |
16 | Dönem Sonu Çalışması (Aşama 2) | Dönem Sonu Çalışmasına hazırlık ve belirtilen aşamanın tamamlanması |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Canbulat, T. (2018). İç mimarlıkta teknik resim. Remzi Kitabevi. |
---|---|
2. Ching, F. D., & Juroszek, S. P. (2010). Design drawing. John Wiley & Sons. | |
3. Onat, E. (2015). Perspektif ve perspektifte gölge çizimi. Efil Yayınevi | |
4. Şahinler, O., & Kızıl, F. (2008). Mimarlıkta teknik resim. Yapı Endüstri Merkezi. | |
5. Türkçü, H. Ç. (2005). Mimaride izdüşüm çizim yöntemleri. Birsen Yayınevi. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 12 | 40 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 12 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 26 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | |||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 12 | 4 | 48 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 7 | 1 | 7 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 12 | 4 | 48 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 175 |