AKTS - İç Mimariye Giriş

İç Mimariye Giriş (ICM121) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İç Mimariye Giriş ICM121 1. Dönem 2 0 0 2 3
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Bölüm Öğretim Elemanı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Meslek alanının tanıtılması ve diğer disiplinlerle ilişkisinin aktarılmasını içerir. Mekân problemlerinin çözümüne ilişkin aşamaların, temel tasarım ilke ve elemanları doğrultusundaki gelişimi somut örnekler üzerinden tartışılır. Mekân bileşenlerinin, fonksiyon ve estetik ilişkisi irdelenir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İç mimarın diğer disiplinler ile ortak çalışma alanlarının farkına varır.
  • Tasarım ilkeleri ve elemanlarına genel bakış kazanır.
  • Yapılı çevreye karşı farkındalık kazanır.
  • Diğer sanat alanları ile ilgilenmeye yönelterek kültürel bakışı açısını zenginleştirir.
Dersin İçeriği İç mimarlık mesleği, ilişkili bağlamlar üzerinden aktarılır. Öğrencilerin mekân tipleri üzerinden yaptıkları grup sunumları hem farklı yapı tipolojileri ve mekânları tanıyıp, değerlendirmelerini; hem de organizasyon, ekip çalışması, sunum teknikleri, tasarım dili ile ifade etme becerilerinin gelişmesini içerir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş Gelecek derse hazırlık
2 Sanat ve tasarım Gelecek derse hazırlık
3 İçmimarlığın tanımı Gelecek derse hazırlık
4 Tasarımda eskizin önemi & öğrenci grup sunumları Gelecek derse hazırlık
5 Tasarım elemanları & öğrenci grup sunumları Gelecek derse hazırlık
6 Tasarım prensipleri & öğrenci grup sunumları Gelecek derse hazırlık
7 Mekânın ögeleri & öğrenci grup sunumları Gelecek derse hazırlık
8 İçmimaride malzemeler ve ışık & öğrenci grup sunumları Gelecek derse hazırlık
9 İnsan ve mekân & öğrenci grup sunumları Gelecek derse hazırlık
10 Yapı tipolojileri ve sürdürülebilirliğe giriş & öğrenci grup sunumları Gelecek derse hazırlık
11 Tasarımın sunumu & öğrenci grup sunumları Ön değerlendirmeye hazırlık
12 Dijital poster ön değerlendirme Ön değerlendirmeye hazırlık
13 Dijital poster ön değerlendirme Dönem Sonu Ödevine hazırlık
14 Dönem Sonu Ödevinin ön değerlendirmesi Dönem Sonu Ödevine hazırlık
15 Dönem Sonu Ödevinin ön değerlendirmesi Dönem Sonu Ödevine hazırlık
16 Dijital poster ve Dönem Sonu Ödevinin Final Değerlendirmesi Dönem Sonu Ödevi teslimi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Brooker, G., & Stone, S. (2011). İç mekan tasarımı nedir? YEM Yayın.
2. Coles, J., & House, N. (2012). İç mimarlığın temelleri. Literatür Yayınları.
3. Dodsworth, S. (2012). İç mekan tasarımının temelleri. Literatür Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme.
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma.
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. X
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. X
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 2 2
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 40