AKTS - İç Mimariye Giriş
İç Mimariye Giriş (ICM121) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Mimariye Giriş | ICM121 | 1. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Meslek alanının tanıtılması ve tarihsel sürecinin aktarılmasını içerir. Tasarım prensipleri ve organizasyon türleri örnekler üzerinden tartışılır. Renk kuramları, doku ve iç mekân organizasyonunu inceler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İçmimarlık mesleği, ilişkili bağlamlar üzerinden aktarılır. Öğrenciler, Gestalt ilkeleri, tasarım prensipleri, organizasyon türleri, doku ve renk kuramları üzerinden sunumlar yapar. Ekip çalışması, sunum teknikleri, tasarım dili ile ifade etme becerilerinin gelişmesini içerir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Gelecek derse hazırlık |
2 | İçmimarlığın tanımı | Gelecek derse hazırlık |
3 | İçmimarlığın tarihsel gelişim süreci (dünyada) | Gelecek derse hazırlık |
4 | İçmimarlığın tarihsel gelişim süreci (Türkiye’de) | Gelecek derse hazırlık |
5 | İçmimarlıkla ilişkili kurumlar ve dernekler | Gelecek derse hazırlık |
6 | Bauhaus Okulu ve temel tasarım | Gelecek derse hazırlık |
7 | Gestalt ilkeleri | Gelecek derse hazırlık |
8 | Tasarım prensipleri ve organizasyon türleri | Gelecek derse hazırlık |
9 | Tasarım prensipleri ve organizasyon türleri | Gelecek derse hazırlık |
10 | Tasarım prensipleri ve organizasyon türleri | Gelecek derse hazırlık |
11 | Tasarım prensipleri ve organizasyon türleri | Gelecek derse hazırlık |
12 | Tasarım prensipleri ve organizasyon türleri | Gelecek derse hazırlık |
13 | Tasarım prensipleri ve organizasyon türleri | Gelecek derse hazırlık |
14 | Renk kuramları ve doku | Gelecek derse hazırlık |
15 | Renk kuramları ve doku (ödev teslimi) | Ödeve hazırlık |
16 | Hacim ve mekân/iç mekân organizasyonu | Gelecek derse hazırlık |
17 | Öğrenci sunumları | Öğrenci sunumlarına hazırlık |
18 | Öğrenci sunumları | Öğrenci sunumlarına hazırlık |
19 | Öğrenci sunumları | Öğrenci sunumlarına hazırlık |
20 | Öğrenci sunumları | Öğrenci sunumlarına hazırlık |
21 | Final Sınavı | Final Sınavına hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Brooker, G., & Stone, S. (2011). İç mekan tasarımı nedir? YEM Yayın. |
---|---|
2. Coles, J., & House, N. (2012). İç mimarlığın temelleri. Literatür Yayınları. | |
3. Dodsworth, S. (2012). İç mekan tasarımının temelleri. Literatür Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 55 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 45 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | |||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 75 |