AKTS - İç Mimarlıkta Temel Tasarım I

İç Mimarlıkta Temel Tasarım I (ICM101) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İç Mimarlıkta Temel Tasarım I ICM101 1. Dönem 4 6 0 7 12
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Çılga Resuloğlu
  • Dr. Öğr. Üyesi Çağrı Bulhaz
  • Dr. Öğr. Üyesi Simay Özkan Bilgiç
  • Araş. Gör. Büşra Nur Erdoğan
  • Araş. Gör. Tuğba Çalışkan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Ders, temel tasarım kavramlarının ve tasarım dilinin uygulamalı örneklerle öğretilmesi esasını temel alır. Bu amaçla öğrencilerin, eleştiriler aracılığı ile tasarım dilini kavramak ve el ve zihin becerilerini geliştirmek için uygulamaya yönelik çalışmalar yapmasını sağlar. Soyutlama ve biçimlere ilişkin dilin tanıtılması ve bu dili kullanma becerisini geliştirmeyi amaçlar. İki ve üç boyutlu kompozisyon oluşturan öğelerin kavratılması ve tasarım süreci ve sunum becerilerinin kazandırılması dersin önemli hedeflerindendir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tasarım problemi çözerken çok boyutlu değişkenleri kontrol etmeyi ve şekiller/formlar arası ilişkiler ağının kurgulama becerisini kazanır.
  • Uygulamalı örnekler üreterek iki ve üç boyutlu algıyı ve el becerisini geliştirir.
  • Tasarımın temel ilkelerini ve organizasyon türlerini önemli tasarımcıların ve sanatçıların eserleri üzerinden tartışarak sorun/problem çözme sürecini kavrar.
  • Tasarım çözümlerini çeşitli iletişim yöntemleri (görsel ve sözel) ve araçlarını kullanarak ifade eder.
  • Doku örnekleri üretir ve renk ilke ve teorilerini uygular.
Dersin İçeriği Tasarım öğeleri arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik tasarımın temel ilkelerini, prensiplerini ve yaparken öğrenme yöntemi ile tasarım dilini kavratan uygulamaya yönelik çalışmalardan oluşur. Ayrıca, ders, el, zihin becerilerinin uygulamalar ve sunumlar aracılığıyla gelişmesini içerir. Doku ve renk ilke ve teorileri aktarılır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
2 Gestalt Prensipleri çerçevesinde (şekil-zemin, benzerlik, süreklilik, kapalılık ve yakınlık) nokta, çizgi ve düzlem İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
3 Tasarım ilkeleri ve organizasyon türleri ile kompozisyon oluşturma İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
4 Tasarım ilkeleri ve organizasyon türleri ile kompozisyon oluşturma İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
5 Tasarım ilkeleri ve organizasyon türleri ile kompozisyon oluşturma İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
6 Tasarım ilkeleri ve organizasyon türleri ile kompozisyon oluşturma İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
7 Tasarım ilkeleri ve organizasyon türleri ile kompozisyon oluşturma Ara Jüri için hazırlık
8 Ara Jüri İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
9 Renk ilke ve teorileri İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
10 Renk ilke ve teorileri İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
11 Doku örnekleri çalışması İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
12 Tasarım ilkeleri, organizasyon türleri, renk ve doku kullanımı ile kompozisyon oluşturma İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
13 Tasarım ilkeleri, organizasyon türleri, renk ve doku kullanımı ile kompozisyon oluşturma İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması
14 Final projesi Final projesi için eskiz çalışması
15 Final projesi Final projesi için eskiz maket çalışması
16 Final Jüri Final Jürisi için hazırlık

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Ching, F. D. K. (2007). Architecture: Form, space & order. John Wiley & Sons.
2. Itten, J. (1975). Design & form. Thames and Hudson.
3. Kuban, D. (1973). Mimarlık kavramları. İTÜ Matbaası.
4. Onat, E. (2010). Architecture, form and geometry. Efil Yayınevi.
5. Rasmussen, S. E. (1964). Experiencing architecture (yaşanan mimari). MIT Press.
6. Whyte, L. L. (1968). Aspects of form. Lund Humphries Publishers.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama 15 15
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 15 15
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 33 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. X
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. X
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. X
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. X
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. X
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. X
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 4 64
Laboratuar
Uygulama 16 6 96
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 3 30
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 15 5 75
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 300