AKTS - Bilgisayarla İleri Sunum II
Bilgisayarla İleri Sunum II (ICM462) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayarla İleri Sunum II | ICM462 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
(ICM461 veya MMR361) |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders, öğrencilere mimari tasarımların sayısal ortamda detaylı üç boyutlu modellerinin modellenebilmesi ve modellerin sahne kurgusu içerisinde görsel çıktılara dönüştürebilmesi yeterliliğini kazandırmayı amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sunumda kullanılacak görselleri gerçekçi nitelikte üretebilmek için öğrencilerin modelleme yeteneği geliştirilir. Modellerin malzeme kararları, tefriş modelleri, sahne kurgusu, ışıklandırma (ışık, renk ve doku), kamera oluşturulması ve hesaplama ayarları yapılarak örneklerle kavratılır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İleri modelleme araçları hakkında genel bilgilendirme. Render kavramı ve hesaplama araçlarının genel yapısı ile V-Ray hesaplama aracı hakkında genel bilgilendirme | Ders içeriğinin incelenmesi |
2 | Yüksek detay seviyesinde modelleme için kullanılan Poligonal modelleme araçların tanıtılması | Temel düzey modelleme araçlarının gözden geçirilmesi |
3 | Poligonal modelleme araçları ile detaylı objelerin modellenmesi uygulamaları | Poligonal modelleme araçlarının deneyimlenmesi |
4 | Gün ışığı koşulunda iç mekân sahnesinin düzenlenmesi, kamera oluşturulması, ilk render deneyiminin üretilmesi | Sahne ve render konusunda ön araştırma, örnek incelemeleri |
5 | Temel düzeyde malzeme atamaları sonrası render ile sahne analizi yapılması. Işık ve kamera alt ayarlarının anlatılarak, düzenlemelerin sahnede uygulanması | Kütüphanede yer alan hazır malzemelerin incelenmesi |
6 | Arka plan oluşturma, hazır objeleri içe aktarma, dış kaynak yönetimi ve sonuç render’ı analizi | Hazır obje edinme kaynaklarının araştırılması |
7 | Çoklu malzeme uygulamaları ve kaplama koordinatlarının düzenlenmesi | Çoklu malzeme ihtiyacının ve kullanım yerlerinin araştırılması |
8 | Hazır malzemenin değiştirilmesi, yeni malzeme üretilmesi, kaplama kavramının ve malzemenin temel parametrelerinin anlatılması | Kaplama niteliğinde resim edinme yollarının araştırılması |
9 | Farklı materyal uygulamaları ile malzeme ve kaplama çeşitlerinden sık kullanılanların tanıtılması | Temel malzeme bilgisinin tekrarı |
10 | Sonuç hesaplama ayarları ile render oluşturmak. Arayüz araçları ile güzelleştirmeler ve görseli kaydetmek | Bir iç mekân sahnenin oluşturulması |
11 | Gece koşulunda yapay ışıklar ile iç mekân aydınlatması, farklı ışık türlerinin alt ayarları ile birlikte kavranması | Gündüz koşullarında bir sahne oluşturarak hesaplatma sürecinin deneyimlenmesi |
12 | Ara Sınav | Genel tekrar |
13 | Dış mekân sahne kurgusu. Çevre tasarımındaki ihtiyaçlara yönelik modelleme araçlarının tanıtılması | Çevre tasarımındaki modelleme gerekliliklerinin analizi |
14 | Bitkisel uygulamalar ile vekil obje ve çoklu kopyalamada dağıtma araçlarının kullanımı | Çoklu model kullanımı gerektiren alanların araştırılması |
15 | Sahne eksikliklerinin tespiti ve giderilmesi sonrası sonuç görselinin hesaplatılması | Genel tekrar ve profesyonel çalışmaların incelenmesi |
16 | Final Sınavı | Tüm konu ve örneklerin incelenmesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Chaos Group. (2023, Aralık 9). Getting started with v-ray for 3ds max. https://www.chaos.com/vray/3ds-max/getting-started |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | |||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |