AKTS - Bilgisayar Tabanlı Boyama Teknikleri ve Mimari Sunum

Bilgisayar Tabanlı Boyama Teknikleri ve Mimari Sunum (ICM463) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Bilgisayar Tabanlı Boyama Teknikleri ve Mimari Sunum ICM463 Alan Seçmeli 1 2 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğretim Elemanı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Ders, öğrencilere iç mimarlık projelerinin görsel ifadesinde, sayısal ortamda hücresel tabanlı düzenleme araçlarının kullanımına yönelik beceriler kazandırmayı amaçlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu amaçla sektörde kullanılan yaygın yazılımları etkin kullanır.
  • İç mimari teknik çizimleri hücresel yazılımına ölçekli aktarır.
  • Teknik çizimi boyama araçları ile renklendirir, doku ataması yapar.
  • Ölçülü bir belge ile pafta düzeni kurar, iç mimari sunum içeriklerini bir araya getirir, paftada konum ve ebatlarını düzenler.
  • Görsel içeriklere fotoğraf düzenlemeleri uygular.
Dersin İçeriği Yazılımın araçları örneklerle kavratılır.Kesit ve planlar tefrişli ve alan tanımlı görseller şeklinde oluşturulur ve uygulama süreçleri öğretilir. Görsel pafta unsurlarının düzenlemesi araçları deneyimletilir. Elde edilen içerikler ile iç mimari sunum paftası hazırlama hedefine ulaşılır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, genel kavramlar tanımlar ve kurallar, kullanılacak yazılım ve dökümanların tanıtımı Ders içeriğinin incelenmesi
2 Örnekler üzerinden dijital ortamda oluşturulan pafta, plan ve görünüş boyamaları ile Photoshop yazılımına genel bakış. Photoshop programının arayüzünün tanıtılması Uygulama örneklerinin incelenmesi
3 Raster ve çözünürlük kavramlarının tanıtılması. Yeni belge ve var olan belgeler ile bir çalışmaya başlanması. Belge ayarlarının, boyutlandırmanın yapılması. Çalışmayı kaydetmek ve kayıt formatlarının kavranması Sayısal ortamda kullanılan vektör ve raster içerikler ile yazılımlarının incelenmesi
4 Ekran kontrollerinin, seçim, boyama ve diğer araç kutusu unsurlarının kullanımı Arayüzde fotoğraf belgelerinin açılarak incelenmesi
5 Örnekler ile araç kutusu unsurlarının kullanımının kavratılması Araç kutusu unsurlarının incelenmesi
6 Gelişmiş seçim araçları ve farklı belgelerden unsurların içe aktarımı ve düzenlenmesinin örnekle kavratılması Araç kutusu unsurlarının incelenmesi
7 Menü araçlarının tanıtılması. Resim düzenleme araçlarının menü ve katman formunda kullanılması ile resim düzenlemek. Katman düzeni ile çalışılması Menü araçlarının incelenmesi
8 Yazı oluşturmak, rötuş araçları, görsel iyileştirme ve düzenleme işlemleri, filtreler konularının örneklerle anlatılması Araç kutusu ve menü unsurlarının incelenmesi
9 Teknik çizim halindeki iç mimari planın Photoshop yazılımına aktarılması ve boyama uygulanması Boyama örneklerinin incelenmesi
10 Plan boyamasına tefriş unsurları eklemek ve bir pafta düzeni içerisinde sunuma hazırlaması Boyama araçlarının incelenmesi
11 Ara Sınav Genel tekrar
12 Kesit görünüşlere ait ortografik teknik çizimlerin boyanması Boyama araçlarının incelenmesi
13 Photoshop’da bulunan vektörel araçların analiz paftası uygulaması ile kavratılması Vektör araçlarının incelenmesi
14 Perspektif yapılı el çizimlerinin dijital suluboya tekniği ile boyanması Boyama araçlarının incelenmesi
15 Farklı içeriklerin pafta düzeni içerisinde bir araya getirilmesi, kaydedilmesi ve çıktıya hazırlanması. Kayıt formatlarının tanıtılması Pafta örneklerinin incelenmesi
16 Final Sınavı Genel Tekrar

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Adobe. (2023, Aralık 9). Öğrenin photoshop. https://creativecloud.adobe.com/tr/learn/app/photoshop

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 25
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma.
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. X
3 İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma.
9 İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. X
12 Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 1 16
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 3 6
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100