AKTS - Bilgisayar Tabanlı Boyama Teknikleri ve Mimari Sunum
Bilgisayar Tabanlı Boyama Teknikleri ve Mimari Sunum (ICM463) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Tabanlı Boyama Teknikleri ve Mimari Sunum | ICM463 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders, öğrencilere iç mimarlık projelerinin görsel ifadesinde, sayısal ortamda hücresel tabanlı düzenleme araçlarının kullanımına yönelik beceriler kazandırmayı amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yazılımın araçları örneklerle kavratılır.Kesit ve planlar tefrişli ve alan tanımlı görseller şeklinde oluşturulur ve uygulama süreçleri öğretilir. Görsel pafta unsurlarının düzenlemesi araçları deneyimletilir. Elde edilen içerikler ile iç mimari sunum paftası hazırlama hedefine ulaşılır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, genel kavramlar tanımlar ve kurallar, kullanılacak yazılım ve dökümanların tanıtımı | Ders içeriğinin incelenmesi |
2 | Örnekler üzerinden dijital ortamda oluşturulan pafta, plan ve görünüş boyamaları ile Photoshop yazılımına genel bakış. Photoshop programının arayüzünün tanıtılması | Uygulama örneklerinin incelenmesi |
3 | Raster ve çözünürlük kavramlarının tanıtılması. Yeni belge ve var olan belgeler ile bir çalışmaya başlanması. Belge ayarlarının, boyutlandırmanın yapılması. Çalışmayı kaydetmek ve kayıt formatlarının kavranması | Sayısal ortamda kullanılan vektör ve raster içerikler ile yazılımlarının incelenmesi |
4 | Ekran kontrollerinin, seçim, boyama ve diğer araç kutusu unsurlarının kullanımı | Arayüzde fotoğraf belgelerinin açılarak incelenmesi |
5 | Örnekler ile araç kutusu unsurlarının kullanımının kavratılması | Araç kutusu unsurlarının incelenmesi |
6 | Gelişmiş seçim araçları ve farklı belgelerden unsurların içe aktarımı ve düzenlenmesinin örnekle kavratılması | Araç kutusu unsurlarının incelenmesi |
7 | Menü araçlarının tanıtılması. Resim düzenleme araçlarının menü ve katman formunda kullanılması ile resim düzenlemek. Katman düzeni ile çalışılması | Menü araçlarının incelenmesi |
8 | Yazı oluşturmak, rötuş araçları, görsel iyileştirme ve düzenleme işlemleri, filtreler konularının örneklerle anlatılması | Araç kutusu ve menü unsurlarının incelenmesi |
9 | Teknik çizim halindeki iç mimari planın Photoshop yazılımına aktarılması ve boyama uygulanması | Boyama örneklerinin incelenmesi |
10 | Plan boyamasına tefriş unsurları eklemek ve bir pafta düzeni içerisinde sunuma hazırlaması | Boyama araçlarının incelenmesi |
11 | Ara Sınav | Genel tekrar |
12 | Kesit görünüşlere ait ortografik teknik çizimlerin boyanması | Boyama araçlarının incelenmesi |
13 | Photoshop’da bulunan vektörel araçların analiz paftası uygulaması ile kavratılması | Vektör araçlarının incelenmesi |
14 | Perspektif yapılı el çizimlerinin dijital suluboya tekniği ile boyanması | Boyama araçlarının incelenmesi |
15 | Farklı içeriklerin pafta düzeni içerisinde bir araya getirilmesi, kaydedilmesi ve çıktıya hazırlanması. Kayıt formatlarının tanıtılması | Pafta örneklerinin incelenmesi |
16 | Final Sınavı | Genel Tekrar |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Adobe. (2023, Aralık 9). Öğrenin photoshop. https://creativecloud.adobe.com/tr/learn/app/photoshop |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | |||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |