AKTS - Ticari Yapıların İç Mekan Tasarımı
Ticari Yapıların İç Mekan Tasarımı (ICM454) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ticari Yapıların İç Mekan Tasarımı | ICM454 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ticari yapıların iç mekan tasarımı kriterleri doğrultusunda mağazanın tasarım analizi yapılır. Mağaza tasarımının marka kimliği ve imajı ve satılan ürün ile olan ilişkisi, hedef kullanıcı (müşteri) ve satış arasındaki ilişkiyi doğru kurgulama becerisi kazandırılır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ticari yapı kapsamında genellikle bir alışveriş merkezi bünyesinde konumlanan küçük ölçekli bir mağaza problem olarak verilmektedir.Projede bir alışveriş merkezinin sunduğu avantajlarla birlikte o alışveriş merkezinin şartnamesinin getirdiği kısıtlar da göz önünde bulundurularak kimlikli ve fonksiyonel mekânlar tasarlanması beklenir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve proje hakkında ön bilgi edinilmesi, grupların oluşturulması ve araştırma konusu seçimi | Dersin içeriği hakkında ön bilgi |
2 | Aşama 1: Analiz ve temel kararlar; Marka, marka kimliği ve marka imajı, şartnameler, tasarım elemanları, malzemeleri ve örnek tasarım görsellerinin incelenmesi | Araştırma ve Sunum |
3 | Aşama 1: Analiz ve temel kararlar; Marka, marka kimliği ve marka imajı, şartnameler, tasarım elemanları, malzemeleri ve örnek tasarım görsellerinin incelenmesi | Araştırma ve Sunum |
4 | Aşama 2: Projeye giriş 1/50; planlar, görünüşler, perspektifler | Proje çizimleri |
5 | Aşama 2: Projeye giriş 1/50; planlar, görünüşler, perspektifler | Proje çizimleri |
6 | Aşama 2: İç mekân tasarımı 1/50; planlar, kesitler, perspektifler | Proje çizimleri |
7 | Aşama 2: İç mekân tasarımı 1/50; planlar, kesitler, perspektifler | Proje çizimleri |
8 | Aşama 2: İç mekân tasarımı 1/50; planlar, kesitler, perspektifler | Proje çizimleri |
9 | Aşama 2: İç mekân tasarımı 1/50; planlar, kesitler, perspektifler, “Gerçek Zamanlı Görüntüleme” | Proje çizimleri |
10 | Aşama 2: İç mekân tasarımı 1/50; planlar, kesitler, perspektifler, “Gerçek Zamanlı Görüntüleme” | Proje çizimleri |
11 | Aşama 2: İç mekân tasarımı 1/50; planlar, kesitler, perspektifler, “Gerçek Zamanlı Görüntüleme” | Proje çizimleri |
12 | Aşama 3: İç mekân tasarımı 1/20; planlar, kesitler, görünüşler, perspektifler, “Gerçek Zamanlı Görüntüleme” | Proje çizimleri |
13 | Aşama 3: İç mekân tasarımı 1/20; planlar, kesitler, görünüşler, perspektifler, “Gerçek Zamanlı Görüntüleme” | Proje çizimleri |
14 | Aşama 4: Mizanpaj | Pafta tasarımı |
15 | Aşama 4: Mizanpaj | Pafta tasarımı |
16 | Final Teslim | Final Jüri Proje çizimleri |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Arslan, M., & Bayçu, S. (2006). Mağaza atmosferi (2. baskı). Anadolu Üniversitesi. |
---|---|
3. Green, W.R. (2011). Store design: A complete guide to designing sucsessful retail stores. Zippy Books. | |
4. Shepard, J. (2011). Retail spaces: Small stores under 250 m2 [2,700 sq. ft.]. Innovative Logistics LLC. | |
5. Shepard, J. (2013). Retail spaces: Small stores, No. 2. RSD Publishing. | |
5. Ebster, C., & Garaus, M. (2011). Store design and visual merchandising: Creating store space that encourages buying. Business Expert Press. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 9 | 50 |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 100 |