AKTS - Serbest Seramik Şekillendirme
Serbest Seramik Şekillendirme (ART252) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Serbest Seramik Şekillendirme | ART252 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilere bir sanat disiplini olan seramiğin, temel üretim tekniklerini uygulamalı olarak göstermek ve kendilerinin de uygulama becerisi kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Seramik çamuru; elle şekillendirmeye yardımcı malzemeler; form tasarımları örnek alınarak seramik çamurunu serbest elle şekillendirme; bireysel yaratıcılığı sınırlamadan özgün seramik formlar oluşturabilme; seramik çamurunu kullanarak serbest şekillendirme yöntemi ile iki veya üç boyutlu biçim tasarımları oluşturma. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramik nedir, insan hayatına katkıları ve önemi ve seramik sanatının sanat tarihindeki yerinin kısaca gözden geçirilmesi, geçmişten günümüze seramik gereçler, Ulusal ve uluslararası seramik sanatçıları hakkında genel bilgi. Ders alan bilgisinin genel olarak açıklanması. Ders içeriğinin ve gereçlerinin bilgisinin verilmesi. | |
2 | Seramik çamuru ile tanışma, seramik materyalini ve şekillendirme gereçlerini tanıma. Temel seramik tekniklerinin genel olarak anlatılması. | Gerekli materyallerin temin edilmesi |
3 | Temel seramik şekillendirme tekniklerinin bilgisi ve örnekler ile uygulatılması. 1.Parmak yöntemi 2.Sosis tekniği 3.Plaka tekniği 4.Bordür tekniği 5.Boyama ve fırınlama bilgisi. | |
4 | Hedeflenen asıl çalışma için eskiz tasarımının yapılması. | |
5 | Hazırlanan eskizlerin seçilen teknik/teknikler doğrultusunda uygulanması. | |
6 | Hazırlanan eskizlerin seçilen teknik/teknikler doğrultusunda uygulanması. | Eskiz yapılması |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | Negatif pozitif biçimlerin uyumu bilgisi. İki ve daha fazla farklı biçimin kompozisyonu bilgisi ve uygulaması. | Uygulamaya devam edilmesi |
9 | Hazırlanan eskizlerin seçilen teknik/teknikler doğrultusunda uygulanması. | Uygulamaya devam edilmesi |
10 | Hazırlanan eskizlerin seçilen teknik/teknikler doğrultusunda uygulanması. | Uygulamaya devam edilmesi |
11 | Rölyef çalışması. Tasarladıkları eskizlerin uygulatılması. | |
12 | Rölyef çalışması. Tasarladıkları eskizlerin uygulatılması. | |
13 | Yapılan çalışmaların tamamlanması (kurutulması, boyanması, sırlanması…) | |
14 | Yapılan çalışmaların pişirilmesi. | |
15 | Sergi hazırlıkları ve yapılan çalışmaların sergilenmesi. | Sergi hazırlıkları. |
16 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Arcasoy, A. (1983). Seramik Teknolojisi. İstanbul: M.Ü., G.S.F., Seramik Bölümü Yayınları, No:1. |
---|---|
2. Barnard, M. (2002). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınları. | |
3. Fischer, E. (1995). Sanatın Gerekliliği. (Çev: Cevat Çapan). İstanbul: Payel Yayınları. | |
4. Flynn, M. (2002). Ceramics Figures. London: A&C Black. | |
5. Mansfield, J. (1991). Salt-Glaze Ceramics. London: A&CBlack. | |
6. May, R. (2001). Yaratma Cesareti. İstanbul: Metis Yayınları. | |
7. Mülayim, S. (1994). Sanata Giriş. İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | |
8. Tansuğ, S. (1988). Sanatın Görsel Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
9. Yılmabaşar, J. (1980). Jale Yılmabaşar Seramikleri ve Yöntemleri. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi. | |
10. Watson, O. (2004). Ceramics From Islamic Lands. London: Thames&Hudson. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 12 | 40 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 29 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Eleştirel Düşünme: Sorgular ve soyut düşünceleri ifade eder , karşıt görüşleri değerlendirir, ulaşılan sonuçları benzer ölçütlerle irdeleme becerisi kazanır. | |||||
2 | İletişim: Amacına uygun okur, yazar, fikirlerini ifade eder; tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
3 | Araştırma: Tasarım sürecine ilişkin elde ettiği bilgileri karşılaştırmalı olarak değerlendirir, belgeleme ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
4 | Tasarlama: Yaratıcı düşünme süreci ve tasarım bilgisinin yeniden üretilmesi sürecinde; sürdürülebilirlik ve erişilebilirlik gibi evrensel tasarım ilkeleri bağlamında yeni ve özgün sonuçlara ulaşabilme becerisi kazanır. | |||||
5 | Dünya Mimarlığı: Dünya mimarlığını tarihsel, coğrafi ve küresel ilişkiler bağlamında anlar. | |||||
6 | Yerel Mimarlık / Kültürel Çeşitlilik: İçinde bulunulan coğrafyaya ait mimarlık oluşumlarını ve örneklerini tarihsel ve kültürel ilişkiler bağlamında anlar. Değişik kültürleri tanımlayan değer yargılarının, davranış kalıplarının, sosyal ve mekânsal örüntülerinin farklılığını anlar. | |||||
7 | Kültürel Miras ve Koruma: Kültürel miras, koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk konularını, koruma kuramlarını ve yöntemlerini anlar. | |||||
8 | Sürdürülebilirlik: Doğal ve yapılı çevre ile ilgili bilgileri kullanarak, gelecek nesiller üzerindeki istenmeyen çevresel etkileri en aza indirmek amacıyla, çeşitli araçlardan yararlanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisi kazanır. | |||||
9 | Toplumsal Sorumluluk: Mimarın kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu anlar. | |||||
10 | Doğa ve İnsan: Doğal sistemler ve yapılı çevrenin tasarımı ile insan arasındaki karşılıklı etkileşimi tüm yönleri ile anlar. | |||||
11 | Coğrafi Koşullar: Zemin koşulları, topoğrafya, bitki örtüsü, doğal afet riski vb. doğal özelliklerinin yanı sıra; kültürel, ekonomik, toplumsal özellikleri de dikkate alan yer seçimi, yerleşme ve bina tasarımı ilişkilerini anlar. | |||||
12 | Yaşam Güvenliği: Doğal afet, yangın, vb. koşullarda güvenlik ve acil durum sistemlerinin yapı ve çevre ölçeğinde temel ilkelerini anlar. | |||||
13 | Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran, statik ve dinamik taşıyıcı sistemlerin davranış ilkeleri ile gelişim ve uygulamalarını anlar. | |||||
14 | Yapı Fiziği ve Çevresel Sistemler: Fiziksel çevre sistemlerinin tasarımında, aydınlatma, akustik, iklimlendirme vb. yapı fiziği ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini ve uygun performans değerlendirme araçlarının kullanımının önemini anlar. | |||||
15 | Bina Kabuğu Sistemleri: Bina kabuğu malzemeleri ve sistemleri tasarımının temel ilkelerini uygulama yöntemlerini ve önemini anlar. | |||||
16 | Bina Servis Sistemleri: Su ve elektrik tesisatı, sirkülasyon, iletişim, güvenlik ve yangın koruma vb. servis sistemleri tasarımının temel ilkelerini anlar. | |||||
17 | Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemelerinin teknolojik gelişimler bağlamında üretim, kullanım ve uygulamaları, çevresel etkileri ve yeniden kullanılabilirlikleri ile ilgili ilke ve standartları anlar. | |||||
18 | Bina Sistemlerinin Bütünleştirilmesi: Tasarımda, strüktürel, çevresel, güvenlik, bina kabuğu, bina servis sistemlerini değerlendirir, seçme ve bütünleştirme becerisi kazanır. | |||||
19 | Program Hazırlama ve Değerlendirme: Mimari proje programını kamu yararı gözetilerek işveren ve kullanıcı gereksinimlerine, uygun örneklere, mekânsal ve donanım gereksinimlerine, finansal sınırlandırmalara, arazi koşullarına, ilgili yasa, yönetmelik ve tasarım ölçütlerine göre hazırlar ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||
20 | Geniş Kapsamlı Proje Geliştirme: Çevre ve bina sistemleri ile bina teknolojilerini dikkate alarak, bir mimari projeyi farklı ölçeklerde geliştirir ve bunları bütünleştirme becerisi kazanır. | |||||
21 | Bina Maliyetinin Gözetilmesi: Bina yapım ve kullanım maliyetine ilişkin temel etkenleri anlar. | |||||
22 | Mimar-İşveren İlişkisi: İşverenin, mal sahibinin ve kullanıcının gereksinimlerini saptar ve kamu yararıyla çelişmeyecek biçimde çözümleme sorumluluğunu anlar. | |||||
23 | Takım Çalışması ve İşbirliği: Tasarım ve uygulama projelerini başarıyla tamamlayabilmek amacıyla, proje takımı ve çok disiplinli ekiplerle işbirliği içinde çalışma becerisi kazanır. | |||||
24 | Proje Yönetimi: Mimari proje alma yöntemleri, danışmanların seçimi, proje ekiplerinin oluşturulması, proje teslim yöntemleri, hizmet sözleşmeleri vb. konularını anlar. | |||||
25 | Uygulama Yönetimi: Finans yönetimi, iş planlaması, kalite yönetimi, risk yönetimi, tartışma, uzlaşma vb. mimari uygulama sürecinin temel ilkelerini anlar. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 6 | 2 | 12 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |