AKTS - Metallerin Korozyonu ve Oksidasyonu
Metallerin Korozyonu ve Oksidasyonu (MATE440) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Metallerin Korozyonu ve Oksidasyonu | MATE440 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Korozyonun önemini öğretmek Korozyon ve oksitlenmenin termodinamik ve kinetiğini öğretmek Korozyon çeşitlerini göstermek Genel mühendislik malzemelerinin korozyonunu öğrencilere öğretmek Korozyon test etme, izleme ve önleme tekniklerini öğretmek Malzeme secim ve dizaynında korozyonu ilgilendiren yönleri öğretmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Korozyona giriş, korozyon ve oksitlenmenin termodinamiği ve kinetiği, korozyon çeşitleri, değişik ortamlarda korozyon, mühendislik malzemelerinin korozyonu, korozyon test, kontrol ve önleme teknikleri, malzeme seçim ve dizaynında korozyon. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Korozyona Giriş | 1-12 |
2 | Temel Elektrokimya | 15-42 |
3 | Korozyon Termodinamiği | 71-79 |
4 | Potansiyel-pH (Purbaix) Diyagramları | 80-94 |
5 | Korozyon Kinetiği | 95-118 |
6 | Oksitlenme Termodinamiği | 119-128 |
7 | Oksitlenme Kinetiği | 129-135 |
8 | Korozyon Çeşitleri-1 | 155-184 |
9 | Korozyon Çeşitleri -2 | 155-184 |
10 | Farklı Ortamlarda Korozyon | [1]den 193-217 |
11 | Çelik ve Paslanmaz Çeliklerin Korozyonu | 227-286 |
12 | Demir Dışı Mühendislik Malzemelerinin Korozyonu | 287-308 |
13 | Korozyon Test ve Kontrolü | [1]den 219-234 |
14 | Korozyon Önleme Metotları | 185-226 |
15 | Malzeme Seçimi ve Tasarımında Korozyon Faktörü | [1]den 237-266 |
16 | Konuların gözden geçirimi ve öğrenci proje sunumları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Corrosion Science and Technology, D.Talbot and J.Talbot, CRC Press, 1997. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Corrosion and Protection, E.Bardal, Springer, 2003. |
3. Corrosion Engineering, M.G.Fontana, McGraw-Hill, 1985. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 15 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | X | ||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi. | X | ||||
4 | Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi. | X | ||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. | X | ||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi. | X | ||||
8 | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini anlamak için gereken kapsamlı eğitim. | X | ||||
9 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. | X | ||||
10 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. | X | ||||
11 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi. | X | ||||
12 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | X | ||||
13 | Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği | X | ||||
14 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | X | ||||
15 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 15 | 15 |
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 4 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 126 |