AKTS - Fransızca I
Fransızca I (FRE201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fransızca I | FRE201 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Fransızca |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin genel amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A1 seviyesinde (Başlangıç Düzeyinde) iletişim kurmasına yardımcı olacak temel Fransızca dil becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler ve giysiler ve günlük rutinler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
2 | Unité 0 / Leçon 1-2-3 / Commencez en français Dinleme: Kendini ve birini tanıtma Okuma: Fransızca 1’den 10’a kadar sayılar Konuşma: Fransızca yönergeler ve kullanımları Yazma: Kibarlık bildiren ifadeler Samimi ve resmi hitap şekilleri | Ders kitabı 11-18 |
3 | Unité 1 / Leçon 1-2-3-4 / Arrivée dans un pays francophone Dinleme: Bir kişiyi tanıtma (milliyetini, yaşını, mesleğini ve yaşadığı yeri vs. öğrenme) Okuma: "Être" ve “-er” takısıyla biten 1. grup düzenli fiillerin geniş zamana göre çekimleri, Féminin ve Masculin Belirli, belirsiz ve bileşik artikeller (le ,la, l’, les, un ,une, des, du, de la, de l’, des) Yazma: Olumsuzluk belirten yapıyı öğrenme Konuşma: Connaitre, Comprendre ve Écrire fiilleri Qui, Que, Où, Comment ve Quel kalıpları ile soru-cevap | Ders kitabı 19-32 |
4 | Unité 2 / Leçon 1 / Découvrir une ville Okuma: Yol tarifini anlama, Yazma: Aller fiili, Dinleme: Fransızca 11’den 60’a kadar sayılar ve sıra sayıları, Konuşma: Yol tarif etme. | Ders kitabı 33-35 |
5 | Unité 2 - Leçon 2 / Trouver une adresse Okuma: Adresi anlama Yazma: Yer ve yön zarfları İsmin önüne gelen sıfatlar | Ders kitabı 36-37 |
6 | Unité 2 – Leçon 3 / Faire une rencontre Dinleme: Sohbete başlama Konuşma: "Est-ce que" ve tonlama ile soru kalıpları "Si, Oui ve Non" ile cevap verme İş yerinde tanışmak için kurulan diyalog Yazma: Venir, Voir, Dire Fiilleri | Ders kitabı 38-39 |
7 | Unité 2 – Leçon 4 / Connaître les manifestations de l’année Okuma: Takvimi anlama (Aylar, günler ve mevsimler) Dinleme: Planların tarihini anlama Konuşma: Tarih sorma ve söyleme Yazma: 60-1000 aralığındaki sayılar Parler, Travailler ve Écouter fiilleri | Ders kitabı 40-42 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Unité 2 – Projet / Présenter une ville Okuma: Bir şehrin tanıtımı "Il y a" yapısı | Ders kitabı 42-44 |
10 | Unité 2 – Outils Okuma ve Yazma: 2. ünitede öğrenilen dil bilgisi konuları ile ilgili aktiviteler | Ders kitabı 44-46 |
11 | Unité 3 – Leçon 1 / Vivre dans une famille Dinleme: Ailesini aitlik sıfatları kullanarak tanıtma Okuma: Aile bireylerini belirtme | Ders kitabı 46-48 |
12 | Unité 3 – Leçon 2 / Organiser son temps Dinleme: Doğum tarihini anlama Yazma: Avoir ve Faire fiilleri Okuma: Broşürdeki bilgileri anlama | Ders kitabı 48-51 |
13 | Unité 3 – S’informer sur un horaire Dinleme: Saatler hakkında bilgi edinmek Yazma: Commencer, Fermer, Ouvrir ve Finir fiilleri Konuşma: Kurumların çalışma saatleri ile ilgili soru-cevap | Ders kitabı 51-52 |
14 | Unité 3 – Leçon 3 / Prendre de nouvelles habitudes Leçon 4 / S’adapter à un rythme de vie Okuma: İnternet sitesinde bir form Konuşma: Hobilerini, sevmediği şeyleri ve günlük hayattaki alışkanlıklarını ifade etme Yazma: Prendre, Comprendre ve Apprendre fiilleri Dönüşümlü (Se ile olan) fiiller | Ders kitabı 52-55 |
15 | GENEL TEKRAR | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Tendance méthode de français A1 CLE INTERNATIONAL ( Jacky Girardet-Jacques Pécheur-Colette Gibbe-Marie Louise PARİZET.) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB Diğer Dil görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Enerji Sistemleri Mühendisliği disiplinine özgü konular yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini kullanabilme becerisi. | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım ve malzeme seçim yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||
4 | Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Enerji Sistemleri Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistiksel ve bilgisayar yöntemlerini de kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||
6 | 1. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi 2. Bireysel çalışma becerisi. | |||||
7 | 1. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi 2. En az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
9 | 1. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci 2. Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
10 | 1. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik 2. Yenilikçilik hakkında farkındalık 3. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
11 | Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |||||
12 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 |