AKTS - Teknoloji Yönetimi
Teknoloji Yönetimi (IE445) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Teknoloji Yönetimi | IE445 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Ar-Ge çalışmalarını azami oranda desteklemek üzere teknoloji, ürün, süreç ve sistemin yaşam döngülerini tanıtmaktır. Mevcut bilimden daha fazla bilim ve mevcut teknolojiden daha fazla teknoloji üretilmesi hedeflenmektedir. Bir ülkeyi kendine güvenen, güçlü ve teknoloji gelişmiş bir ülke yapmaya karar vererek milli savunma, milli kalkınma ve ekonomik büyüme için gerekli araçlar ve mesleki kariyer süresince karşılaşılan teknoloji yönetimi sorunları ve aşağıda belirtilen ders içeriği ile birlikte küreselleşme ele alınmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bu dersteki konular a) teknoloji yönetimindeki (TY) stratejik konuların belirlenmesi; b)TY fonksiyonlarının ve ilgili insan unsurunun düzenlenmesi; c) TY-Aktiviteler ve Araçlardaki sorunları belirleme d) profesyonel hayattaki TY sorunlarını tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlk toplantı - Müfredat tanıtımı | |
2 | Teknoloji ve Yönetimin Tanımı. Ülkelerin küresel ekonomik gücü. Şirketler teknolojiyi nasıl yönetir? | |
3 | TY Çerçevesi ve TY Faaliyetleri. | |
4 | TY Araçları. | |
5 | Teknolojinin gelişimi. Küreselleşmede teknolojinin rolü. | |
6 | Trendler, yeni işler ve yeni beceriler. | |
7 | Toplumların Dönüşümü. | |
8 | Milliyetçilik ve Küreselleşme Çok Uluslu Şirketlerin rolü. | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Teknolojinin küreselleşmesi. | |
11 | Küresel akışlar ve engeller. Uluslararası teknolojik işbirliğindeki eğilimler. | |
12 | Bilişim teknolojileri uygulamaları. | |
13 | Üretim Paylaşımı Yoluyla Endüstrinin Küreselleşmesi | |
14 | Teknoloji Yoluyla Yaşam Kalitesini Yükseltmek | |
15 | Savunma sanayi geçmişi. Küreselleşme 4.0. Teknoloji, Küreselleşme Zirvesine Doğru Nasıl İlerliyor | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Technology Management: Activities and Tools, D. Cetindamar, R. Phaal, D. Probert. PalgraveMacmillan NewYork, NY(2010). |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. A- Engineering and Technology Management Tools and Applications, B.S. Dhillon Artech House Boston, London |
3. B-Technology management as a profession and the challenges ahead Dilek Cetindamar, Robert Phaalb, David R. Probertb a, Journal of Engineering and Technology, J. Eng. Technol. Manage. 41 (2016) 1–13 | |
4. C- Understanding technology management as a dynamic capability: A framework for technology management activities Dilek Cetindamar, Robert Phaalb, David Probert, Science Direct, Technovation 29 (2009) 237-246 | |
5. D – The Technology Management Handbook Editor in Chief Richard C. Dorf, CRC Press LLC, 1999 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 4 | 90 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kimya mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |||||
2 | Karmaşık kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||
4 | Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya kimya mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;Kimya mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
11 | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |