AKTS - Elektromembran Prosesler

Elektromembran Prosesler (CEAC572) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Elektromembran Prosesler CEAC572 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Enver Güler
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı elektromembran süreçler hakkında bilimsel bilgiler vermektir. Temel bilgilere ek olarak, elektrokimyasal sistemler ve ekipman tasarımı açıklanacaktır. Bu sayede öğrenciler, iyon değişim membran teknolojilerinin uygulamalarına ilişkin problem çözme yeteneklerini geliştireceklerdir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İyon değisim membran tanımlarını ve membran malzemelerini açıklar.
  • Elektrokimyasal ve termodinamik temelleri tanımlar.
  • İyon değişim membranlarının hazırlanmasını ve karakterizasyonu açıklar.
  • Elektromembran süreçleri tanımlar.
  • Elektrokimyasal sentezde kullanılan iyon değişim membranları açıklar.
  • Elektromembran süreçleri kullanarak enerji dönüşümü ve depolanmasını tartışır.
Dersin İçeriği Temel konseptler ve iyon değişim membran bilimi tanımları, malzemeler, karakterizasyon, elektrokimyasal ve termodinamik temeller, enerji dönüşüm teknolojileri, süreç ve ekipman tasarımı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Elektromembran süreçlere giriş Bölüm 1
2 Elektrokimyasal ve termodinamik temeller Bölüm 2
3 İyon değişim membran sentezi ve karakterizasyon Bölüm 3
4 Elektrodiayaliz, Elektrodeiyonizasyon Bölüm 4
5 Diyaliz, kapasitif deiyonizasyon Bölüm 5
6 Elektrokimyasal sentez Diğer kaynaklar
7 Arasınav
8 Yakıt hücreleri Diğer kaynaklar
9 Ters elektrodiayaliz Diğer kaynaklar
10 Kapasitif karışma Diğer kaynaklar
11 Süreç ve ekipman tasarımı I Bölüm 5
12 Süreç ve ekipman tasarımı II Bölüm 5
13 Seminerler I Diğer kaynaklar
14 Seminerler II Diğer kaynaklar
15 Seminerler III Diğer kaynaklar
16 Genel sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Strathmann, H., Ion-exchange membrane separation processes, Membrane Science and Technology Series, Elsevier, First edition, 2004.
Diğer Kaynaklar 2. Drioli, E., Giorno, L., Comprehensive Membrane Science and Engineering vol II, Elsevier, First edition, 2010
3. Drioli, E., Giorno, L., Membrane Operations, Wiley-VCH, Germany, 2009

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 20
Projeler 1 20
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kimya mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya kimya mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;Kimya mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama 1 11 11
Projeler 1 20 20
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 125