AKTS - Serbest Seramik Şekillendirme

Serbest Seramik Şekillendirme (ART252) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Serbest Seramik Şekillendirme ART252 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilere bir sanat disiplini olan seramiğin, temel üretim tekniklerini uygulamalı olarak göstermek ve kendilerinin de uygulama becerisi kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ders alan bilgisinin genel olarak açıklanması. Ders içeriğinin ve gereçlerinin bilgisinin verilmesi.
  • Seramik sanatı tarihi hakkında genel bilgi, geçmişten günümüze seramik gereçleri, Ulusal ve uluslararası seramik sanatçıları hakkında genel bilgi.
  • Seramik çamuru ile tanışma, seramik materyalini ve şekillendirme gereçlerini tanıma.
  • Serbest seramik şekillendirmeye giriş, plaka hazırlama.
Dersin İçeriği Seramik çamuru; elle şekillendirmeye yardımcı malzemeler; form tasarımları örnek alınarak seramik çamurunu serbest elle şekillendirme; bireysel yaratıcılığı sınırlamadan özgün seramik formlar oluşturabilme; seramik çamurunu kullanarak serbest şekillendirme yöntemi ile iki veya üç boyutlu biçim tasarımları oluşturma.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Seramik nedir, insan hayatına katkıları ve önemi ve seramik sanatının sanat tarihindeki yerinin kısaca gözden geçirilmesi, geçmişten günümüze seramik gereçler, Ulusal ve uluslararası seramik sanatçıları hakkında genel bilgi. Ders alan bilgisinin genel olarak açıklanması. Ders içeriğinin ve gereçlerinin bilgisinin verilmesi.
2 Seramik çamuru ile tanışma, seramik materyalini ve şekillendirme gereçlerini tanıma. Temel seramik tekniklerinin genel olarak anlatılması. Gerekli materyallerin temin edilmesi
3 Temel seramik şekillendirme tekniklerinin bilgisi ve örnekler ile uygulatılması. 1.Parmak yöntemi 2.Sosis tekniği 3.Plaka tekniği 4.Bordür tekniği 5.Boyama ve fırınlama bilgisi.
4 Hedeflenen asıl çalışma için eskiz tasarımının yapılması.
5 Hazırlanan eskizlerin seçilen teknik/teknikler doğrultusunda uygulanması.
6 Hazırlanan eskizlerin seçilen teknik/teknikler doğrultusunda uygulanması. Eskiz yapılması
7 Ara Değerlendirme
8 Negatif pozitif biçimlerin uyumu bilgisi. İki ve daha fazla farklı biçimin kompozisyonu bilgisi ve uygulaması. Uygulamaya devam edilmesi
9 Hazırlanan eskizlerin seçilen teknik/teknikler doğrultusunda uygulanması. Uygulamaya devam edilmesi
10 Hazırlanan eskizlerin seçilen teknik/teknikler doğrultusunda uygulanması. Uygulamaya devam edilmesi
11 Rölyef çalışması. Tasarladıkları eskizlerin uygulatılması.
12 Rölyef çalışması. Tasarladıkları eskizlerin uygulatılması.
13 Yapılan çalışmaların tamamlanması (kurutulması, boyanması, sırlanması…)
14 Yapılan çalışmaların pişirilmesi.
15 Sergi hazırlıkları ve yapılan çalışmaların sergilenmesi. Sergi hazırlıkları.
16 Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Arcasoy, A. (1983). Seramik Teknolojisi. İstanbul: M.Ü., G.S.F., Seramik Bölümü Yayınları, No:1.
2. Barnard, M. (2002). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınları.
3. Fischer, E. (1995). Sanatın Gerekliliği. (Çev: Cevat Çapan). İstanbul: Payel Yayınları.
4. Flynn, M. (2002). Ceramics Figures. London: A&C Black.
5. Mansfield, J. (1991). Salt-Glaze Ceramics. London: A&CBlack.
6. May, R. (2001). Yaratma Cesareti. İstanbul: Metis Yayınları.
7. Mülayim, S. (1994). Sanata Giriş. İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi.
8. Tansuğ, S. (1988). Sanatın Görsel Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi.
9. Yılmabaşar, J. (1980). Jale Yılmabaşar Seramikleri ve Yöntemleri. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
10. Watson, O. (2004). Ceramics From Islamic Lands. London: Thames&Hudson.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 12 40
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 29 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kimya mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya kimya mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;Kimya mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 12 2 24
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 6 2 12
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100