AKTS - Anorganik Kimya

Anorganik Kimya (CHE210) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Anorganik Kimya CHE210 4. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
(CHE103 veya CHE104)
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Şeniz Özalp Yaman
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin Bronsted ve Lewis asit-baz kuramlarını, molekül ve kristal yapıları, komplekslerin yapı ve simetrilerini öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1. Lewis yapısı ve VSEPR teorilerini kullanarak ion ve/veya moleküllerin yapılarını tanımlar
  • 2. Moleküler simetriyi uygular.
  • 3. Moleküler orbital teoriyi çalışır
  • 4. Atom ve iyonları kristal örgü içine yerleştirir
  • 5. Bronsted asit baz kuramını tartışır.
  • 6. Lewis asit baz kuramını araştırır.
  • 7. Sert ve yumuşak Lewis asit baz ayrımını yapar.
  • 8. Ligand alan teorisini tanımlar
  • 9. Koordinasyon kimyasını çalışır.
Dersin İçeriği Bronsted ve Lewis asit baz kavramları, koordinasyon kimyası, molekül ve kristal yapıları ve redoks tepkimeleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Molekül yapısı ve bağlanma (VSEPRT) Bölüm 3 (başlık 3.1 ve 3.2
2 Moleküler simetri Bölüm 4
3 Moleküler simetri Bölüm 4
4 Moleküler Orbital Teory Bölüm 3 (başlık 3.3, 3.4 ve 3.4)
5 Molecular Orbital Teory Bölüm 3 (başlık 3.3, 3.4 ve 3.4)
6 ARA SINAV I
7 Basit Katıların Yapısı Bölüm 2
8 Basit Katıların Yapısı Bölüm 2
9 Bronsted asit ve bazlar Bölüm 5 (başlık 5.1 ve 5.2)
10 Bronsted asit ve bazlar Bölüm 5 (başlık 5.1 ve 5.2)
11 Lewis asit ve bazlar Bölüm 5 (başlık 5.3 ve 5.4)
12 Lewis acids and bases Bölüm 5 (başlık 5.3 ve 5.4)
13 ARA SINAV II
14 d-Metal kompleksleri Bölüm 7
15 d-Metal complexes Bölüm 7
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. D.F.Shriver, P.W. Atkins, C.H. Langford, INORGANIC CHEMISTRY, (3rd edition) EL-BS with Oxford University press
Diğer Kaynaklar 2. Any lnorganic Chemistry Text Book

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 5 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 60
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 8 110
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kimya mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya kimya mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;Kimya mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 5 1 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 10 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 125