AKTS - Genel Kimya
Genel Kimya (CHE103) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Genel Kimya | CHE103 | 1. Dönem | 3 | 2 | 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Deney, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı mühendislik, çevre ve sosyal alanda kimyanın rolünü anlatmak, öğrencilerin enerji kuramları hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamak, atom ve molekül yapıları, bağlar, periyodik tablo, gazlar ve çözeltiler hakkında bilgi vermektir |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel kimya konuları, mol kavramının temel alındığı hesaplamalar, maddenin katı sıvı ve gaz halleri, periyodik tablo ve özellikleri, moleküllerin şekillerinin tahmini, gazlar ve çözeltilerin özellikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: madde, ölçüm, | Bölüm 1 |
2 | Atom, molekül ve iyonlar. | Bölüm 2 |
3 | Atom, molekül ve iyonlar. / Stokiyometri: kimyasal formüllerle ve eşitliklerle hesaplama | Bölüm 2 / Bölüm 3 |
4 | Stokiyometri: kimyasal formüllerle ve eşitliklerle hesaplama | Bölüm 3 |
5 | Sulu tepkimeler ve çözelti stokiyometrisi | Bölüm 4 |
6 | ARA SINAV I | |
7 | Atomların elektronik yapıları | Bölüm 6 |
8 | Elementlerin periyodik özellikleri | Bölüm 7 |
9 | Kimyasal bağlar | Bölüm 8 |
10 | Moleküler Geometri ve Bağ Teorileri | Bölüm 9 |
11 | ARA SINAV II | |
12 | Gazlar | Bölüm 10 |
13 | Intermoleküler kuvvetler, sıvılar ve katılar | Bölüm 11 |
14 | Intermoleküler kuvvetler, sıvılar ve katılar / Çözeltilerin Özellikleri | Bölüm 11 / Bölüm 13 |
15 | Çözeltilerin Özellikleri | Bölüm 13 |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Theodore L. Brown, H. Eugene LeMay, Jr, Bruce E. Bursten, CHEMISTRY: The Central Science, Tenth Ed., Pearson Education, Inc.,2006. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. . James E. Brady, Joel W. Russell and John R. Holum, CHEMISTRY: The Study of Matter and Its Changes, Third Edition, John Wiley & Sons, Inc. 2000 |
3. . John W. Hill, Ralph H. Petrucci, Terry W. McCreary and Scott S. Perry, General Chemistry, Fourth Edition, Pearson Education, Inc., 2005. | |
4. . Any General Chemistry Text Book. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 6 | 15 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 2 | 50 |
Toplam | 8 | 65 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kimya mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||
4 | Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya kimya mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;Kimya mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
11 | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
Laboratuar | 2 | 6 | 12 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 1 | 15 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |