AKTS - Genel Kimya
Genel Kimya (CHE104) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Genel Kimya | CHE104 | 2. Dönem | 3 | 2 | 0 | 4 | 4.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Deney, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin kimyasal kinetik ve denge hakkında bilgi edinmelerini, asit-baz eşitliklerini, tampon çözeltileri, nötrleşme tepkimelerini, çözünürlük, termokimya ve termodinamik kanunlarını, elektrokimya ve nükleer enerji kavramlarını anlamasını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kimyasal kinetik, kimyasal denge, asit ve bazların temel ilkeleri, asit-baz dengesi, pH hesapları, asit baz tepkimesinin ek kavramları (ortak ion etkisi, tampon çözeltiler, nötrleşme tepkimeleri, çözünürlük ve Ksp hesapları vb.), termokimya, termodinamik, elektrokimya ve nükleer kimya |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyasal Kinetik | Bölüm 14 |
2 | Kimyasal Kinetik / Kimyasal Denge | Bölüm 14 / Bölüm 15 |
3 | Kimyasal Denge | Bölüm 15 |
4 | Kimyasal Denge / Asit Baz Dengesi | Bölüm 15 / Bölüm 16 |
5 | Asit Baz Dengesi | Bölüm 16 |
6 | ARA SINAV I | |
7 | Asit Baz Dengesinin Ek Kavramları | Bölüm 17 |
8 | Asit Baz Dengesinin Ek Kavramları | Bölüm 17 |
9 | Termokimya | Bölüm 5 |
10 | Termokimya / Kimyasal Termodinamik | Bölüm 5 / Bölüm 19 |
11 | Kimyasal Termodinamik | Bölüm 19 |
12 | ARA SINAV II | |
13 | Elektrokimya | Bölüm 20 |
14 | Elektrokimya | Bölüm 20 |
15 | Nükleer Kimya | Bölüm 21 |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Theodore L. Brown, H. Eugene LeMay, Jr, Bruce E. Bursten, CHEMISTRY: The Central Science, Tenth Ed., Pearson Education, Inc.,2006. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. James E. Brady, Joel W. Russell and John R. Holum, CHEMISTRY: The Study of Matter and Its Changes, Third Edition, John Wiley & Sons, Inc. 2000. |
3. John W. Hill, Ralph H. Petrucci, Terry W. McCreary and Scott S. Perry, General Chemistry, Fourth Edition, Pearson Education, Inc., 2005. | |
4. Any General Chemistry Text Book. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 6 | 15 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 9 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kimya mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||
4 | Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya kimya mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;Kimya mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
11 | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | 6 | 2 | 12 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 114 |