AKTS - Kimya Mühendisliği Tasarımı II
Kimya Mühendisliği Tasarımı II (CHE406) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimya Mühendisliği Tasarımı II | CHE406 | 8. Dönem | 1 | 4 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
CHE405 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kimyasal bir prosesin işletilmesi, analizi ve ekonomik değerlendirmesi kapsamında öğrenciler tarafından tasarım projelerinin gerçekleştirilmesi ve projelerin sunumlarının yapılması. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Proses tasarımı, proses ekonomisi, sağlık, güvenlik, çevre. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grupların ve proje konularının belirlenmesi | |
2 | Proje ön raporunun hazırlanması | Literatür araştırması ve grup çalışması |
3 | Proje ön raporunun hazırlanması | Literatür araştırması ve grup çalışması |
4 | Proje ön raporunun teslimi ve sunulması | |
5 | Genel proses tasarımı kapsamında blok akış şeması ve kütle denkliklerinin oluşturulması | Grup çalışması |
6 | Genel proses tasarımı kapsamında blok akış şeması ve kütle denkliklerinin oluşturulması | Grup çalışması |
7 | Genel proses tasarımı kapsamında blok akış şeması ve kütle denkliklerinin oluşturulması | Grup çalışması |
8 | Genel proses tasarımı kapsamında blok akış şeması ve kütle denkliklerinin oluşturulması | Grup çalışması |
9 | Proses birimlerinin detaylı tasarımının yapılması ve proses akış şemasının oluşturulması | Grup çalışması |
10 | Proses birimlerinin detaylı tasarımının yapılması ve proses akış şemasının oluşturulması | Grup çalışması |
11 | Proje ara raporunun teslimi ve sunulması | |
12 | Prosesin ekonomik analizinin yapılması | Grup çalışması |
13 | Prosesin ekonomik analizinin yapılması | Grup çalışması |
14 | Prosesin sağlık, güvenlik ve çevre üzerindeki etkilerinin analizin yapılması | Grup çalışması |
15 | Proje final raporunun teslimi ve sunulması | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Analysis, Synthesis, and Design of Chemical Processes; Richard Turton, Richard C. Bailie, Wallace B. Whiting, Joseph A. Shaeiwitz, Prentice Hall, 4th Edition, 2013. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Product and Process Design Principles: Synthesis, Analysis and Design”, Seider W.D., Seader, J.D., Lewin, D.R., Widagdo, S., 3rd ed., Wiley & Sons, 2011. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 3 | 30 |
Projeler | 1 | 10 |
Rapor | 3 | 30 |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kimya mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
4 | Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya kimya mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;Kimya mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | 3 | 15 | 45 |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 175 |