AKTS - Kimya Mühendisliği Tasarımı I
Kimya Mühendisliği Tasarımı I (CHE405) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimya Mühendisliği Tasarımı I | CHE405 | 7. Dönem | 3 | 2 | 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
CHE302 ve CHE304 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, kimyasal ürün ve süreçlerin tasarımında kullanılan modern stratejilerin sistematik olarak sunulmasıdır. Termo, momentum, ısı ve kütle aktarımı, ve kimyasal reaksiyon kinetiği temelleri kullanılarak, bir ürünün veya sürecin, sosyal ihtiyaçları da göz önünde bulundurarak, karlı bir şekilde nasıl oluşturulabileceği üzerinde durulacaktır. Bir ekipman, ürün veya sürecin simülasyonu için gerekli bilgiler verilip, proses simülatörü kullanmanın temel ilkeleri uygulamalı olarak anlatılacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Problem çözme teknikleri, akış şemaları, proses tasarımında hiyerarşik yaklaşım, kesikli operasyonlar, proses koşullarını anlamak, tasarım genellemeleri, pompa ve kompresor performansı, ısı değiştirici tasarımı ve performansı, ayırma ekipmanları tasarım ve performansı, reaktör tasarımı ve performansı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyasal proses akış çizelgeleri | Kitapların ilgili bölümleri |
2 | Proses akış çizelgelerinin analizi | Kitapların ilgili bölümleri |
3 | Proses akış çizelgelerinin analizi | Kitapların ilgili bölümleri |
4 | Proses koşullarının anlaşılması | Kitapların ilgili bölümleri |
5 | Kapital maliyetin tahmini | Kitapların ilgili bölümleri |
6 | Kapital maliyetin tahmini | Kitapların ilgili bölümleri |
7 | İşletme maliyetinin tahmini | Kitapların ilgili bölümleri |
8 | Arasınav | Kitapların ilgili bölümleri |
9 | Mühendislik analizi | Kitapların ilgili bölümleri |
10 | Kar analizi | Kitapların ilgili bölümleri |
11 | Tasarımın sağlık, güvenlik ve çevre değerlendirmeleri | Kitapların ilgili bölümleri |
12 | Detaylı tasarım ( borulama, ısı değiştiricisi, reactor ve ayırma sistemleri) | Kitapların ilgili bölümleri |
13 | Arasınav | Kitapların ilgili bölümleri |
14 | Detaylı tasarım ( borulama, ısı değiştiricisi, reactor ve ayırma sistemleri) | Kitapların ilgili bölümleri |
15 | Detaylı tasarım ( borulama, ısı değiştiricisi, reactor ve ayırma sistemleri) | Kitapların ilgili bölümleri |
16 | Final sınavı | Kitapların ilgili bölümleri |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Analysis, Synthesis, and Design of Chemical Processes; Richard Turton, Richard C. Bailie, Wallace B. Whiting, Joseph A. Shaeiwitz, Prentice Hall, 4th Edition, 2013. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Product and Process Design Principles: Synthesis, Analysis and Design”, Seider W.D., Seader, J.D., Lewin, D.R., Widagdo, S., 3rd ed., Wiley & Sons, 2011. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kimya mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
4 | Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya kimya mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;Kimya mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 2 | 30 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 5 | 4 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 174 |