AKTS - Kimyasal Tepkime Mühendisliği II
Kimyasal Tepkime Mühendisliği II (CHE304) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimyasal Tepkime Mühendisliği II | CHE304 | 6. Dönem | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
CHE303 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı öğrencilerin tepkime mühendisliğinin temelini anlamalarını sağlamak, kimyasalların üretiminde ve günlük yaşamın içinde uygulama alanları olan kimyasal tepkimelerde hız konusunun prensiplerini öğretmek ve kimyasal kinetiği tanımlayıp, analiz edebilmelerini sağlamaktır. Bu ders sayesinde öğrenciler tepkime mühendisliği problemlerini tanımlayıp çözebilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Katalizör ve katalitik reaktörler, isotermal olmayan reaktör tasarımı, adyabatik ve adyabatik olmayan operasyonlar, difüzyon etkileri eşliğinde reaktör tasarımı, elementer olmayan reaksiyonlar, çoklu reaksiyonlar, çok fazlı reaktörler, kimyasal reaktörlerde alıkonma zamanı dağılımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çoklu reaksiyonlar, seçicilik ve verim kavramları, istenen ürünü maksimize edebilmek için operasyon ve reaktör tipine karar vermek | Ders kitabının ilgili bölümleri |
2 | Elementer olmayan reaksiyonlar, aktif ara ürünler, yalancı yatışkın hal yaklaşımı, reaksiyon mekanizması | Ders kitabının ilgili bölümleri |
3 | Enzimatik reaksiyon temelleri, enzim-substrat komplexi, Michaelis-Menten denklemi, enzimatik reaksiyonlarda kesikli reaktör kullanımıi enzyme reaksiyonlarının inhibasyonu | Ders kitabının ilgili bölümleri |
4 | Bioreaktörler, hız yasası ve kütle denklikleri | Ders kitabının ilgili bölümleri |
5 | Yatışkın, izotermal olmayan reaktör tasarımı, enerji denkliği | Ders kitabının ilgili bölümleri |
6 | ARA SINAV I | Ders kitabının ilgili bölümleri |
7 | Yatışkın, izotermal olmayan reaktör tasarımı, adyabatik operasyon | Ders kitabının ilgili bölümleri |
8 | Yatışkın, izotermal olmayan reaktör tasarımı, ısı aktarımlı tübüler reaktörler, denge reaksiyonları | Ders kitabının ilgili bölümleri |
9 | Yatışkın, izotermal olmayan reaktör tasarımı, ısı aktarımlı karıştırılan tank tipi reaktörler (CSTR), denge reaksiyonları | Ders kitabının ilgili bölümleri |
10 | Yatışkın, izotermal olmayan reaktör tasarımı, çoklu yatışkın haller | Ders kitabının ilgili bölümleri |
11 | Yatışkın, izotermal olmayan reaktör tasarımı, CSTR ve PFR da çoklu reaksiyonlar için enerji denklikleri | Ders kitabının ilgili bölümleri |
12 | ARA SINAV II | Ders kitabının ilgili bölümleri |
13 | Heterojen reaksiyonlarda iç ve dış difüzyon etkileri | Ders kitabının ilgili bölümleri |
14 | Dolgulu yataklı reaktör ve kütle transferi etkisi altında reaksiyon | Ders kitabının ilgili bölümleri |
15 | Kimyasal reaktörlerde alıkonma zamanı dağiılımı | Ders kitabının ilgili bölümleri |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Fogler H.S., “Elements of Chemical Reaction Engineering”, Prentice-Hall International Inc., Fourth Edition (2006) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Levenspiel, O.; Chemical Reaction Engineering, John Wiley &Sons. |
3. Smith, J.M.; Chemical Engineering Kinetics, Mc Graw Hill. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 2 | 20 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 10 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kimya mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
4 | Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya kimya mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;Kimya mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | 16 | 2 | 32 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 150 |