AKTS - Eşlenik Polimerler I: Tasarım, Sentez ve Karakterizasyonu
Eşlenik Polimerler I: Tasarım, Sentez ve Karakterizasyonu (CEAC424) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Eşlenik Polimerler I: Tasarım, Sentez ve Karakterizasyonu | CEAC424 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Alan Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders konjüge polimerlerin davranımlarının ve performanslarının anlaşılması için gerekli teoriler, sentetik yöntemler ve temel fiziksel yönler üzerine odaklanmıştır. Ders öncelikle organik sistemlerdeki p-konjüge malzemelerin ve elektron-kafes dinamiklerinin arkasındaki teorileri incelemiştir. Sonraki bölümlerde poliasetilenler, polianilinler, poli(arilen vinilenler), poli(arilen etinilenler) ve poliheterosiklikleri içeren tüm iletken polimer ailesinin detaylı sentez yöntemleri, elektriksel ve fiziksel özellikleriyle ilgilidir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Eşlenik polimerlerin tasarımı, sentezi ve karakterizasyonu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | p-Konjüge Malzemelerin Taşıma, Optiksel ve Kendiliğinden Toplanma özellikleri Üzerine: Birleştirilmiş Teorik-Deneysel Bir Bakış | Bölüm 1 |
2 | Kiral Nematik Sıvı Kristal içerisinde Sentezlenen Sarmal Poliasetilen Poli(arilen vinilen)lerin Sentezi ve Özellikleri | Bölüm 3 ve 4 |
3 | Mavi-Işıyan Poli(para-fenilen)-Tipi Polimerler | Bölüm 5 |
4 | Poli(parafenilenetinilen)ler ve Poli(arilenetinilen)ler: Parlak Geleceği Olan Malzemeler | Bölüm 6 |
5 | Polianilin Nanoiplikler: Sentezleri, Özellikleri ve Uygulamaları | Bölüm 7 |
6 | ARA SINAV I | Bölümler 1-7 |
7 | Polipirolde Son Gelişmeler | Bölüm 8 |
8 | Regiodüzenli Politiyofenler | Bölüm 9 |
9 | Poli(3,4-Etilendioksitiyofen)-Bilimsel Önemi, Olağanüstü Özellikleri, ve Uygulamaları Tienotiyofenler: Monomerlerden Polimerlere | Bölümler 10 ve 11 |
10 | Düşük Band Aralıklı İletken Polimerler | Bölüm 12 |
11 | ARA SINAV II | Bölümler 8-12 |
12 | Structure–Property Relationships and Applications of Conjugated Polyelectrolytes | Bölüm 14 |
13 | İletken Polimerlerin Elektrokimyası | Bölüm 18 |
14 | Konjüge İletken Polimerlerde Elektrokromizm | Bölüm 20 |
15 | Konjüge Polimerlerin Fotoelektron Spektroskopisi | Bölüm 21 |
16 | FINAL SINAVI | Bölümler 1-21 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Conjugated Polymers: Theory, Synthesis, Properties, and Characterization (Handbook of Conducting Polymers), 1st Edition, Terje A. Skotheim (Editor), John Reynolds (Editor), CRC Press, 2006. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. - Design and Synthesis of Conjugated Polymers, 1st Edition,Mario Leclerc (Editor), Jean-Francois Morin (Editor), Wiley-VCH, 2010. |
3. - Organic Electronics: Materials, Manufacturing, and Applications, 1st Edition, Hagen Klauk (Editor), Wiley-VCH, 2006 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kimya mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
4 | Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya kimya mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;Kimya mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 13 | 26 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 125 |