ECTS - - E-Ticaret ve Pazarlama

Zorunlu Bölüm Dersleri

CMPE185 - Bilgisayara ve Bilişim Sistemlerine Giriş (1 + 2) 3

Bilişim sistemleri, sistem ve uygulama yazılımlarının temelleri; veri girişi, işlenmesi, saklanması, çıktıya dönüşümü ve iletişimi; Windows ortamı; öğrenme yönetim sistemi; internet uygulamaları; uygulama yazılımlarının kullanımı: kelime işleme, elektronik tablolama, sunum yaratma, uygulamalar arasında entegrasyon ve veri paylaşımı.

ENG121 - Temel İngilizce I (4 + 0) 3

Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler ve giysiler ve günlük rutinler

ENG122 - Temel İngilizce II (4 + 0) 3

Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveriş konuları.

ETP-GE1FA1 - Alan Dışı Seçmeli (0 + 0) 3

ETP101 - İşletmeye Giriş (3 + 0) 5

İşletme yönetimi, ekonomik birim olarak işletme, işletme çeşitleri, hukuki şekilleri bakımından işletme çeşitleri.

ETP102 - Pazarlama Yönetimi (3 + 0) 6

Tüketici ürünleri, endüstriyel ürünler ve ürün stratejisi, ürün karması, ürün hattı, yeni ürün geliştirme ve ürün hayat seyri, marka, dağıtım kanalları ve stratejisi, toptancılık ve perakendecilik, fiziksel dağıtım, satış geliştirme, reklam, promosyon, halkla ilişkiler, satış yönetimi, fiyatın pazarlama karmasındaki yeri ve amaçları, fiyatlandırma

ETP103 - Pazarlama İlkeleri (3 + 0) 6

Pazarlama temel kavramları, stratejileri, pazarlama çevresi, pazarlama karması, pazar bölümlendirme, ürün ve yaşam eğrisi.

ETP104 - Sosyal Medya Yönetimi (3 + 0) 6

Sosyal medyanın kişi ve kurumlar için önemi, Sosyal medya için yönetim stratejisi nasıl belirlenir? Hedef kitlenin tespiti, Sosyal medyada prime time var mıdır? Sosyal medya için yayın politikasının tespiti, Sosyal medya yayınlarında reklam ve ürün yerleştirme, Sosyal medyada eleştiri, yorum ve sorulara yanıt verme, Sosyal medyada gündem oluşturma ve sohbet yönetimi, Sosyal medyada kampanya yönetimi, Sosyal medyada kriz yönetimi.

ETP105 - E-Ticaret (3 + 0) 6

E-ticaret, dijital pazarlama, mobil pazarlama, sosyal ticaret ve sosyal alışveriş vb. kavramlar yer almaktadır.

ETP106 - Muhasebe (3 + 0) 5

Muhasebe kavramı, genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri, temel muhasebe eşitliği, ticari işlem, hesap kavramı ve kayıtlama süreci, bilanço ve gelir tablosu, tüm varlık, kaynak, gelir ve gider hesaplarının günlük defter ve büyük defter kayıtları.

ETP108 - Görsel İletişim Tasarımı I (2 + 1) 6

Görsel İletişim Tasarımı I dersinde; çalışma alanlarını, mesleki özelliklerini, tanınan tasarımcıları ve tasarımcıların üretmiş oldukları tasarımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamanın yanı sıra, bir görüntüyü okuma ve yorumlayabilme, yaratıcı fikir üretimi ve görsel kavramlara anlam yükleyebilme konuları irdelenerek giriş niteliğinde ödevler verilecektir.

ETP201 - Müşteri İlişkileri Yönetimi (3 + 0) 5

Müşteri ilişkileri yönetimini (MİY) tanıtmak, MİY değer zinciri, MİY?nin enformasyon teknolojisi, müşteri portföyü analizi, müşteri kazanmak, müşteri Ağı yaratımı ve yönetimi, müşteriler için değer yaratmak, müşteri yaşam değerini yönetmek, müşteri bağlılığı ve gelişimi, MİY organizasyonu

ETP202 - Değer Zinciri Yönetimi (3 + 0) 5

Değer zinciri konseptinde yer alan satın alma, malzeme akış yönetimi, üretim, ürün, pazarlama, satış, dağıtım, müşteri ilişkileri yönetimi, hizmet yönetimi, talep yönetimi, sipariş tamamlama, tedarikçi ilişkileri yönetimi, IT, ürün geliştirme, tersine işlemler vb. konular.

ETP203 - Girişimcilik (4 + 0) 5

Girişimcilik kavramının tanıtımı, girişimcilik kavramı ve tarihsel süreci, girişimci özellikleri, iç girişimcilik, yeni bir iş kurma, aile işletmeleri, kadın ve genç girişimciler, iş planı hazırlama aşamaları, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk, girişimcilik fikrinin toplumda yaygınlaştırılması.

ETP204 - Dijital Pazarlama (3 + 0) 5

İnternet ve teknolojinin gelişimini, İşletmeden İşletmeye (B2B)' 'İşletmeden Tüketiciye' (B2C) ve 'Not-for-Profit' için pazarlama; sosyal medya ve mobil pazarlama konuları.

ETP205 - Tüketici Davranışları (3 + 0) 5

Tüketici davranışları, deneyimleri ve karar verme süreçleri; tüketici davranışını etkileyen algı, motivasyon gibi iç etkenler ve kültür, alt kültür gibi dış etkenler.

ETP206 - Pazar Araştırması (3 + 0) 5

Pazar araştırmasının önemi, Pazar araştırması süreci, Pazar araştırmasında problemin tanımlanması, Örnekleme ve örnekleme yöntemleri, Pazar araştırmasında birincil ve ikincil veriler, Pazar araştırmasında soru ve ölçek türleri, Pazar araştırmasında gözlem ve gözlem yöntemleri, Pazar araştırmasında deney yöntemi, Verilerin toplanması ve verilerin sınıflandırılması, Verilerin analizi ve yorumlanması, Pazar araştırma raporunun hazırlanması.

ETP207 - E-Pazarlama (3 + 0) 5

Elektronik pazarlamaya giriş, e-iş, e- ticaret ve e-pazarlama kavramları, internet üzerinde pazarlamanın gelişimi ve internette pazarlamaya geçiş, internette pazarlar, elektronik pazarlamada pazarlama süreci, elektronik pazarlamada hedef pazar stratejileri e-pazarlamada ürün/hizmet kararları ve fiyat, e-pazarlamada tutundurma kararları ve dağıtım, internet üzerinde pazarlama stratejisinin oluşturulması, internet üzerinde alışveriş, elektronik ödeme sistemleri

ETP208 - Dijital Çağda Reklamcılık (3 + 0) 5

Geleneksel reklamcılık hakkındaki temel bilgileri; yeni iletişim teknolojileri bağlamında ortaya çıkan yeni tüketicinin özelliklerini; bu yeni tüketici ile etkin iletişim kurmak için kullanılacak yeni reklam tür, yöntem, strateji ve araçlarını; dijital reklamcılık terminolojisini; reklamda değişen araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme ile ölçümleme tekniklerini kapsamaktadır.

ETP209 - İnsan Kaynakları Yönetimi (3 + 0) 5

Stratejik insan kaynakları yönetimi, insan kaynaklarında etik, yasal ve sosyal yönler, personel istihdamı, insan kaynaklarının geliştirilmesi, ödenek ve yan yardımlar, iş sağlığı, iş güvenliği, çalışanlarla ilişkiler.

ETP210 - Satış Gücü Yönetimi (3 + 0) 5

Satış aktivitelerinin planlanması, organizasyonu, kontrolü.

ETP211 - Görsel İletişim Tasarımı II (2 + 1) 5

Görsel iletişim tasarımı II dersinde; problem çözme yöntemleri, soruna yaklaşım, araştırma, problemin tanımlanması, hedef kitle, problemin görsel olarak çözümü ve değerlendirilmesi gibi tasarım süreçlerini öğrenme. Hedef kitleye uygunluğunu gözeterek, dil bütünlüğünü sağlamış yaratıcı kurumsal kimlik tasarımına ait ürünler oluşturabilme. Bir kurum için etkili görseller ve sloganlar üreterek basın ilanı hazırlama.

ETP212 - Web Tasarımı (0 + 3) 5

WWW ve Html kavramları açıklanır. Dosya türleri, görüntü formatları öğretilir. Web ortamına uygun görsel ögeler tasarlanır. Ayrıca bir web sitesi ara yüzü tanımlanır, incelikleri öğretilir. Bunun sonucunda bir web sitesi ara yüzü tasarlanır. Bu bilgiler üzerine flash programına temel bir giriş yapılır ve bir web reklamı tasarlanır.

HIST101 - Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I (2 + 0) 2

Fransız İhtilali; Osmanlı Devletinin yapısı ve jeopolitik konumu, çöküş nedenleri; Batılılaşma hareketleri ve I. Meşrutiyet; II. Meşrutiyet; Trablusgarp ve Balkan savaşları; I. Dünya Savaşı; Kurtuluş Savaşı öncesi dönemi, kongreler, Misak-ı Milli ve TBMM`nin açılışı.

HIST102 - Atatürk İlkeleri ve İnkilâp Tarihi II (2 + 0) 2

Kurtuluş Savaşı; Lozan Antlaşması; Cumhuriyetin ilanı; saltanatın ve halifeliğin kaldırılması; Atatürk devrimleri; milli ekonominin kurulması; II. Dünya Savaşı, öncesi ve sonrası; 1960 aonrası Türkiye Cumhuriyeti.

KRY111 - Kariyer Planlama (1 + 0) 1

Atılımlı olmak, Öğrenci odaklı programlar, Fakülte, Bölüm tanıtımları, Kariyer Planlama ve Ortak Eğitim, Erasmus, CV yazım türleri, Mülakat teknikleri, Etkili İletişim ve sunum teknikleri

TURK401 - Türk Dili I (2 + 0) 2

Yeryüzündeki diller ve sınıflandırılmaları; Türk diilinin tarihi, dünyadaki dağılışı ve diğer diller arasındaki yeri; Cumhuriyet döneminde Türk dili; yazım dili; Türkçenin söyleyiş özellikleri; yabancı kelimeler ve ekler; noktalama işaretleri; metinlerde dil ve anlatım.

TURK402 - Türk Dili II (2 + 0) 2

Yazılı anlatım ve türleri; kaynaklardan yararlanma; cümlenin yapısı ve türleri; anlatım bozuklukları; sözlü anlatım türleri.

Seçmeli Dersler

ETP107 - Ürün Tasarımında Renk (1 + 2) 3

Temel renk bilgisi, renk ile ilgili doğal gerçekler, renk ve ışık ilişkisi, rengin kompozisyonel özellikleri, oluşturduğu etkiler, rengin görsel, estetik psikolojik ve algısal özellikleri, beş duyu ile algılanması, renkte eğilimler, mekânda renk algısı ve etkileri, renk ve kültür etkileşimi.

ETP109 - Sinema ve Tasarım (1 + 2) 3

Film yapımındaki endüstriyel tasarım gereksinimlerinin araştırılması.Yenilikçilik, yaratıcılık içeren endüstrilerin incelenmesi. Sinemanın Tasarıma ve Tasarımın Sinemanın gelişimine etkilerinin tartışılması.

ETP111 - Bilgisayar Destekli Ürün Geliştirme (1 + 2) 3

Ürün tasarımı kapsamında 3 boyutlu tasarım programı Fusion 360?a giriş; fikir geliştirme ve görselleştirme becerilerinin geliştirilmesi.

ETP113 - Tasarımda Araştırma ve Ürün Geliştirme (1 + 2) 3

Belirlenen ürün için kullanıma ve üretime dair problemleri belirleme, belirlenen problemlerin çözümlerine yönelik araştırma yapma, ürünün fonksiyon-form ilişkisini çözümleme, gerekli mekanizma ve detay çözümleri geliştirme, üretim çizimleri yapma, üretim gerçekleştirme.

ETP115 - Ürün Odaklı Ambalaj Tasarımı (1 + 2) 3

Endüstri ürünleri için ambalaj tasarımı konusunda hem 2 boyutlu olarak çizim ve eskiz hem de 3 boyutlu olarak modelleme ve maket yapımı.

HUM318 - Mantığa Giriş (3 + 0) 4

Temel mantık kavramları, akıl yürütme, argüman çözümlemesi, biçimsel olmayan mantık, dil ve tanımlar, safsatalar, tasımlar mantığı, kategorik önermeler, gündelik dilde tasımlar, modern sembolik mantık, önermeler mantığı, doğruluk değerleri ve bağlaçlar, türetim yöntemleri, yüklemler mantığı.