ECTS - - E-Ticaret ve Pazarlama

Zorunlu Bölüm Dersleri

ATU100 - Üniversite Hayatına Giriş (1 + 0) 1

Rektör'ün Konuşması; Atılım'da Yaşam (İdari Birim Sunumları); Kütüphane Seminerleri; Kitap Ödünç Alma-İade Etme Etkinliği; Bölüm Tanıtım Toplantıları; Spor Faaliyetleri Tanıtımı; Kulüp ve Topluluk Stantlarının Ziyareti; Eğitim Teknolojileri Bilgilendirme Sunumu; ATU 100 kapsamında düzenlenen etkinliklere katılım.

CMPE185 - Bilgisayara ve Bilişim Sistemlerine Giriş (1 + 2) 3

Bilişim sistemleri, sistem ve uygulama yazılımlarının temelleri; veri girişi, işlenmesi, saklanması, çıktıya dönüşümü ve iletişimi; Windows ortamı; öğrenme yönetim sistemi; internet uygulamaları; uygulama yazılımlarının kullanımı: kelime işleme, elektronik tablolama, sunum yaratma, uygulamalar arasında entegrasyon ve veri paylaşımı.

ENG121 - Temel İngilizce I (4 + 0) 3

Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler ve giysiler ve günlük rutinler

ENG122 - Temel İngilizce II (4 + 0) 3

Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveriş konuları.

ETP-AE1SP1 - Alan Seçmelii (0 + 0) 5

ETP-AE2FA1-Girişimcilik Havuzu - Alan Seçmelii (0 + 0) 5

ETP-AE2SP1 - Alan Seçmelii (0 + 0) 5

ETP-GE1FA1 - Alan Dışı Seçmeli (0 + 0) 4

ETP101 - İşletme Yönetimi (3 + 0) 5

İşletme yönetimi, ekonomik birim olarak işletme, işletme çeşitleri, hukuki şekilleri bakımından işletme çeşitleri.

ETP102 - E-Ticarete Giriş (3 + 0) 6

Bu dersin kapsamında; e-ticaret, dijital pazarlama, mobil pazarlama, sosyal ticaret ve sosyal alışveriş vb. kavramlar yer almaktadır

ETP103 - E-Ticaret ve Yapay Zeka (3 + 0) 6

E - Ticaret süreci, E ? Ticarette müşteri deneyimi, E ? Ticaretin gereksinimleri ve E ? Ticarettin paydaşları konuları işlendikten sonra Yapay Zeka nedir?, Müşteriye Yönelik Yapay Zekâ Uygulamaları ve E-Ticaret Sürecini Destekleyen Yapay Zekâ Uygulamaları incelenecektir.

ETP104 - Sosyal Medya Yönetimi (3 + 0) 6

Sosyal medyanın kişi ve kurumlar için önemi, Sosyal medya için yönetim stratejisi nasıl belirlenir? Hedef kitlenin tespiti, Sosyal medyada prime time var mıdır? Sosyal medya için yayın politikasının tespiti, Sosyal medya yayınlarında reklam ve ürün yerleştirme, Sosyal medyada eleştiri, yorum ve sorulara yanıt verme, Sosyal medyada gündem oluşturma ve sohbet yönetimi, Sosyal medyada kampanya yönetimi, Sosyal medyada kriz yönetimi.

ETP108 - Görsel İletişim Tasarımı I (2 + 1) 6

Görsel İletişim Tasarımı I dersinde; çalışma alanlarını, mesleki özelliklerini, tanınan tasarımcıları ve tasarımcıların üretmiş oldukları tasarımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamanın yanı sıra, bir görüntüyü okuma ve yorumlayabilme, yaratıcı fikir üretimi ve görsel kavramlara anlam yükleyebilme konuları irdelenerek giriş niteliğinde ödevler verilecektir.

ETP201 - Müşteri İlişkileri Yönetimi (3 + 0) 5

Müşteri ilişkileri yönetimini (MİY) tanıtmak, MİY değer zinciri, MİY?nin enformasyon teknolojisi, müşteri portföyü analizi, müşteri kazanmak, müşteri Ağı yaratımı ve yönetimi, müşteriler için değer yaratmak, müşteri yaşam değerini yönetmek, müşteri bağlılığı ve gelişimi, MİY organizasyonu

ETP202 - Değer Zinciri Yönetimi (3 + 0) 5

Değer zincirinde yer alan satın alma, malzeme akış yönetimi, üretim, ürün, pazarlama, satış, dağıtım, müşteri ilişkileri yönetimi, hizmet yönetimi, talep yönetimi, sipariş tamamlama, tedarikçi ilişkileri yönetimi, IT, ürün geliştirme, tersine işlemler vb. konular.

ETP205 - E- Ticarette Tüketici Davranışları (3 + 0) 5

Tüketici davranışları, deneyimleri ve karar verme süreçleri; tüketici davranışını etkileyen algı, motivasyon gibi iç etkenler ve kültür, alt kültür gibi dış etkenler.

ETP206 - Pazar Araştırması (3 + 0) 5

Pazar araştırmasının önemi, Pazar araştırması süreci, Pazar araştırmasında problemin tanımlanması, Örnekleme ve örnekleme yöntemleri, Pazar araştırmasında birincil ve ikincil veriler, Pazar araştırmasında soru ve ölçek türleri, Pazar araştırmasında gözlem ve gözlem yöntemleri, Pazar araştırmasında deney yöntemi, Verilerin toplanması ve verilerin sınıflandırılması, Verilerin analizi ve yorumlanması, Pazar araştırma raporunun hazırlanması.

ETP207 - E-Ticarette Pazarlama Yönetimi (3 + 0) 5

Elektronik pazarlamaya giriş, e-iş, e- ticaret ve e-pazarlama kavramları, internet üzerinde pazarlamanın gelişimi ve internette pazarlamaya geçiş, internette pazarlar, elektronik pazarlamada pazarlama süreci, elektronik pazarlamada hedef pazar stratejileri e-pazarlamada ürün/hizmet kararları ve fiyat, e-pazarlamada tutundurma kararları ve dağıtım, internet üzerinde pazarlama stratejisinin oluşturulması, internet üzerinde alışveriş, elektronik ödeme sistemleri

ETP208 - Dijital Çağda Reklamcılık (3 + 0) 5

Geleneksel reklamcılık hakkındaki temel bilgileri; yeni iletişim teknolojileri bağlamında ortaya çıkan yeni tüketicinin özelliklerini; bu yeni tüketici ile etkin iletişim kurmak için kullanılacak yeni reklam tür, yöntem, strateji ve araçlarını; dijital reklamcılık terminolojisini; reklamda değişen araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme ile ölçümleme tekniklerini kapsamaktadır.

ETP209 - E- Ticarette İnsan Kaynakları Yönetimi (3 + 0) 5

Stratejik insan kaynakları yönetimi, insan kaynaklarında etik, yasal ve sosyal yönler, personel istihdamı, insan kaynaklarının geliştirilmesi, ödenek ve yan yardımlar, iş sağlığı, iş güvenliği, çalışanlarla ilişkiler.

ETP210 - Satış Gücü Yönetimi (3 + 0) 5

Satış aktivitelerinin planlanması, organizasyonu, kontrolü.

ETP211 - Görsel İletişim Tasarımı II (2 + 1) 5

Görsel iletişim tasarımı II dersinde; problem çözme yöntemleri, soruna yaklaşım, araştırma, problemin tanımlanması, hedef kitle, problemin görsel olarak çözümü ve değerlendirilmesi gibi tasarım süreçlerini öğrenme. Hedef kitleye uygunluğunu gözeterek, dil bütünlüğünü sağlamış yaratıcı kurumsal kimlik tasarımına ait ürünler oluşturabilme. Bir kurum için etkili görseller ve sloganlar üreterek basın ilanı hazırlama.

ETP212 - E-Ticarette Web Tasarımı (0 + 3) 5

WWW ve Html kavramları açıklanır. Dosya türleri, görüntü formatları öğretilir. Web ortamına uygun görsel ögeler tasarlanır. Ayrıca bir web sitesi ara yüzü tanımlanır, incelikleri öğretilir. Bunun sonucunda bir web sitesi ara yüzü tasarlanır. Bu bilgiler üzerine flash programına temel bir giriş yapılır ve bir web reklamı tasarlanır.

HIST101 - Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I (2 + 0) 2

Fransız İhtilali; Osmanlı Devletinin yapısı ve jeopolitik konumu, çöküş nedenleri; Batılılaşma hareketleri ve I. Meşrutiyet; II. Meşrutiyet; Trablusgarp ve Balkan savaşları; I. Dünya Savaşı; Kurtuluş Savaşı öncesi dönemi, kongreler, Misak-ı Milli ve TBMM`nin açılışı.

HIST102 - Atatürk İlkeleri ve İnkilâp Tarihi II (2 + 0) 2

Kurtuluş Savaşı; Lozan Antlaşması; Cumhuriyetin ilanı; saltanatın ve halifeliğin kaldırılması; Atatürk devrimleri; milli ekonominin kurulması; II. Dünya Savaşı, öncesi ve sonrası; 1960 aonrası Türkiye Cumhuriyeti.

ISL241 - Pazarlama İlkeleri (3 + 0) 5

Pazarlama temel kavramları, stratejileri, pazarlama çevresi, pazarlama karması, pazar bölümlendirme, ürün ve yaşam eğrisi.

KRY111 - Kariyer Planlama (1 + 0) 1

Atılımlı olmak, Öğrenci odaklı programlar, Fakülte, Bölüm tanıtımları, Kariyer Planlama ve Ortak Eğitim, Erasmus, CV yazım türleri, Mülakat teknikleri, Etkili İletişim ve sunum teknikleri

TURK401 - Türk Dili I (2 + 0) 2

Yeryüzündeki diller ve sınıflandırılmaları; Türk diilinin tarihi, dünyadaki dağılışı ve diğer diller arasındaki yeri; Cumhuriyet döneminde Türk dili; yazım dili; Türkçenin söyleyiş özellikleri; yabancı kelimeler ve ekler; noktalama işaretleri; metinlerde dil ve anlatım.

TURK402 - Türk Dili II (2 + 0) 2

Yazılı anlatım ve türleri; kaynaklardan yararlanma; cümlenin yapısı ve türleri; anlatım bozuklukları; sözlü anlatım türleri.

Seçmeli Dersler

ART201 - Fotoğrafçılığa Giriş (3 + 0) 4

Fotoğraf ve fotoğrafçının genel tanımı; fotoğrafı oluşturan temel unsurlar, fotoğrafın farklı kullanım alanları, fotoğraf makinesi türleri, parçaları (gövde, objektif) ve değişkenler arası (iso, diyafram, enstantane) bağlantılar; fotoğrafın temel öğesi ışık, renk ve ışığın farklı kullanımları; fotoğrafta temel kompozisyon kuralları; dünya fotoğraf

ART265 - İş Hayatında Yaratıcılık (3 + 0) 4

Yaratıcılık teknikleri; yaratıcılığın iş hayatımızda uygulanması; sektöre dışardan bakma ve eleştirme; sanat aracılığıyla yeni yaklaşımlar oluşturma; yenilikçi fikirler.

ART268 - Girişimcilik Becerilerinin Gelişimi için Tiyatro (3 + 0) 4

Tiyatro sanatı yoluyla girişimcilik becerilerinin geliştirilmesi.

ART285 - Yenilikçi Görsel Anlatı (3 + 0) 4

Görsel anlatım süreçlerinin seçilen örnek eserler aracılığı ile irdelenmesi; belirlenen bir görsel anlatım türüne yönelik araştırma raporunun hazırlanması; görsellerin ve/veya görsel anlatımın düşünme, karar verme, kişisel ifade ve iletişimdeki etkinliğine yönelik bilgilendirme ve değerlendirme; yenilikçi yaklaşımların görsel anlatı uygulamalarına etki

ART288 - Retorik: Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı (3 + 0) 4

Düşünce ve görüşleri en iyi, en etkili ve en doğru bir biçimde ifade etme, etkili konuşma ve toplulukları ikna etme.

ART291 - Beden Dili ve İkna Sanatı (3 + 0) 4

Duruş, mimik, jest, konuşma ve tonlamanın yerinde ve doğru kullanılması, bunlara bağlı olarak iş ve sosyal çevrede ikna edebilme yetisini geliştirme; liderlik; beden dilini kullanarak düşünceleri karşı tarafa kabul ettirebilme.

ART297 - Dijital Sanatlarda Yaratıcı Sunum (3 + 0) 4

3D modelleme tekniklerinin bilgisayar destekli 3D tanıtım animasyonu alanında kullanımı; modellerin animasyonlarının programlar arası geçiş yöntemleri; sahne ışık ve render ayarları; montaj aşamasında farklı render katmanlarının birleştirilmesi; renk düzenlemesi sırasında kullanılan yöntemler.

ISL203 - Muhasebe İlkeleri I (3 + 0) 6

Muhasebe kavramı, genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri, temel muhasebe eşitliği, ticari işlem, hesap kavramı ve kayıtlama süreci, bilanço ve gelir tablosu, tüm varlık, kaynak, gelir ve gider hesaplarının günlük defter ve büyük defter kayıtları.

ISL328 - Girişimciler İçin Finansal Okur Yazarlık ve Mevzuat (3 + 0) 5

İş kurma aşamasında gerekli olan vergi mevzuatı, Ticaret kanunu bilgileri, yasal mevzuata ilişkin yükümlülükler, değişik şirket ve işletme türleri ve seçim esasları, mali tabloların (bilanço, gelir tablosu, nakit akım tablosu) yorumlanması.

ISL374 - Dijital Çağ ve Endüstri 4.0. (3 + 0) 5

Endüstri 4.0 bileşenleri: büyük veri, nesnelerin interneti, artırılmış gerçeklik, robotik teknolojiler, yapay zeka, entegre sistemler, 3d yazıcılar, bulut uygulamalar.

ISL414 - Girişimcilik ve İş Planı (3 + 0) 5

Ürün ve marka kavramları, ürün sınıflandırması ve stratejileri, yeni ürün geliştirme, stratejik marka yönetimi, marka değeri ve marka yaratma stratejileri.

ISL425 - Uluslararası Finansman (3 + 0) 5

Uluslarası para sistemi, Uluslararası Para Fonu (IMF), uluslarası likidite, döviz piyasaları, döviz ve faiz türev ürünler, dış ticaretin finansmanı ve uluslarası bankacılık.

ISL427 - Risk Yönetimi (3 + 0) 5

Finansal risk ve riskin kaynakları; portföy riskinin hesaplanması ve yönetimi; kur, faiz ve kredi riski ve yönetimi, geleneksel risk yönetimi, risk yönetim araçları.

ISL428 - Marka Yönetimi (3 + 0) 5

Marka tanımı, marka adı, marka özellikleri, marka konumlandırma, imaj oluşturma, marka imajı ile marka kişiliği arasındaki fark, marka farkındalığı, marka sadakati ve marka savunuculuğu, marka sermayesi, müşteri temelli marka değeri, müşteri sermayesi.

ISL437 - Girişimcilik ve Yenilikçilik Seminerleri (3 + 0) 5

Girişimcilik ve girişimcilik kavramları, girişimci kişilik özellikleri, yaratıcı düşünme biçimleri, yaratıcılığı destekleyen ve geliştiren teknikler, yaratıcılığın önündeki engeller, girişimciliği etkileyen içsel ve dışsal faktörler, içgirişimcilik kavramı, stratejik yönetim ve planlama, iş kurma alternatifleri, iş planı ve temel öğeleri

ISL440 - Dijital Pazarlama (3 + 0) 5

İnternet ve teknolojinin gelişimini, İşletmeden İşletmeye (B2B)' 'İşletmeden Tüketiciye' (B2C) ve 'Not-for-Profit' için pazarlama; sosyal medya ve mobil pazarlama konuları.

ISL454 - Hizmet Pazarlaması (3 + 0) 5

Hizmetler ve mamul malların üretimine ve pazarlamasına ilişkin farkılıklar ve temel yöntemler, hizmetlerin sınıflandırılması, konumlandırma stratejileri ve rekabet analizleri, hizmet işletmelerine üretim bakışı, hizmet işletmelerinde yer ve kapasite konuları, hizmet kalitesi.