AKTS - Pazarlama İlkeleri

Pazarlama İlkeleri (ISL241) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Pazarlama İlkeleri ISL241 1. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Küreselleşme devam ettikçe, işletmeler kademeli olarak pazarlama girişimleri haline gelmektedirler. Bu ders, öncelikle öğrencileri pazarlamanın heyecan verici dünyası ile tanıştırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlamanın temel kavramlarını belirleyebilmek ve açıklamak
  • Pazarlama stratejileri hakkında genel bir bakış açısı sağlamak
  • Pazarlamanın makro ve mikro çevresi ile ilgili konuları analiz etmek
  • Pazarlama karması elemanlarını analiz etmek
Dersin İçeriği Pazarlama temel kavramları, stratejileri, pazarlama çevresi, pazarlama karması, pazar bölümlendirme, ürün ve yaşam eğrisi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Pazarlama kavramı ve yeni trendler Ders kitabı, ss. 1-22
2 Pazar çevresi ve stratejik planlama Ders kitabı, ss. 23-52
3 tüketici pazarı ve tüketici davranışı Ders kitabı, ss. 69-86
4 Endüstriyel pazar ve uluslararası pazar Ders kitabı, ss. 87-104
5 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar Ders kitabı, ss. 105-116
6 Konumlandırma Ders kitabı, ss. 116-124
7 Ara sınav
8 Ürünlerin sınıflandırılması ve ürün geliştirme süreci Ders kitabı, ss. 125-138
9 Ürün yaşam eğrisi ve izlenecek stratejiler Ders kitabı, ss. 139-153
10 Fiyat ve fiyatlama yöntemleri Ders kitabı, ss. 153-164
11 Fiyatlandırma stratejileri Ders kitabı, ss. 164-175
12 Tutundurma ve tutundurma stratejileri Ders kitabı, ss. 176-186
13 Bütünleşik pazarlama iletişimi Ders kitabı, ss. 186-194
14 Genel tekrar
15 Öğrencilerin ödev sunumları
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri (20. Baskı). İstanbul: Türkmen Kitabevi.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 127