AKTS - İleri İngilizce Konuşma Becerileri

İleri İngilizce Konuşma Becerileri (ENG395) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İleri İngilizce Konuşma Becerileri ENG395 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • MDB öğretim görevlileri / DML instructors
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı ENG395, özellikle dinleme ve konuşma alanlarında İngilizce dil yeterliklerini geliştirmek isteyen orta/üstü ve bağımsız kullanıcı seviyesindeki öğrenciler için tasarlanmış seçmeli bir derstir. Bu ders, öğrencileri seviyelerine uygun hem akademik hem de profesyonel ortamlarda özgüvenli ifade için gerekli ileri düzey iletişim becerileri ile donatmayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuma • metinleri eleştirel bir şekilde okuyup yorumlar, • metinlerdeki temel argümanları ve destekleyici kanıtları belirleyebilir, • metinlerde ele alınan konularla ilgili farklı bakış açılarını tartışabilir, • okuma metinlerindeki ana fikirleri ve destekleyici ayrıntıları sözlü sunumlarda kullanmak üzere bulabilir ve özetleyebilir,
  • Dinleme • başkalarının bakış açılarını ve düşüncelerini dikkatle dinleyerek farklı bakış açılarını ve deneyimlerini ayır edebilir, • iletişim tarzlarındaki kültürel farklılıkları ayırt edebilir, • gerçek hayatta karşılaşılan sesli metinleri ve zorlukları deneyimlemek için podcast'ler, röportajlar, TED konuşmaları veya akademik dersler gibi özgün dinleme materyallerinden faydalanabilir,
  • Konuşma - Günlük konuşma becerileri: • sözlü iletişim tekniklerini kullanarak ve aktif dinleyerek günlük konuşmalara katılabilir, • Uygun sözlü ve beden dili kullanarak günlük ve iş ortamlarında sohbet becerilerini geliştirerek güçlü sosyal etkileşimde bulunabilir, • yakınlık kurmak ve kişilerarası ilişkileri güçlendirmek için kişisel hikayel, anekdot veya deneyimleri paylaşabilir, - Resmi konuşma becerileri: • resmi sunumlar sırasında görsel etkiyi ve izleyici katılımını artırmak için sunum araçlarını kullanarak etkili sunumlar planlayabilir, organize edebilir ve sunabilir, • izleyicileri belirli bir konu hakkında bilgilendirmek ve eğitmek ve onlara ana fikirleri veya konuları net bir şekilde anlamalarını sağlamak için çeşitli sunum türleri (bilgilendirici, ikna edici, gösterici, iş, motivasyon vb.) kullanabilecek, • hedef kitleye uygun dil, ton ve kelime dağarcığı gibi profesyonel telefon görgü kurallarını kullanarak fikir, bilgi ve istekleri telefonda açık ve net bir şekilde iletebilir, • kişisel, akademik ve iş ortamında bağlantılar kurmak için kişisel geçmişi, ilgi alanlarını, başarılarını ve hedeflerini etkili bir şekilde ileterek kendini tanıtan konuşmalar yapabilecek, • mesleki etkileşimlere yön vermek için etkili iletişim stratejileri sergileyerek iş toplantıları, müzakereler ve röportajlar gibi resmi senaryoları canlandırma yoluyla pratik edebilecek,
  • Yazma • ders, tartışma ve sunumlar sırasında sözlü verilen bilgilerin anlaşılması ve değerlendirilmesine yardımcı olmak için etkili not alma stratejileri uygulayabilir, • yazılı veya sözlü verilerden toplanan bilgileri aktif olarak sentezleyerek, özetleyerek ve yansıtarak notlar alabileceklerdir.
Dersin İçeriği Bu ders, öğrencilere çeşitli iletişimsel bağlamlarda etkili bir şekilde yer almak için mevcut becerilerini ilerletmeyi amaçlayan çeşitli etkinlikler sunar. Uygun biçim ve ifadelerin edinilmesini vurgulayarak, öğrencilerin akademik ya da profesyonel ortamlara güvenle katılmalarını ve konuşarak etkili olmalarını sağlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders Oryantasyonu Course Memo
2 Live and Learn! Ders Kitabı sayfa: 2-9
3 Live and Learn! Ders Kitabı sayfa: 10-17
4 Live and Learn! Ders Kitabı sayfa: 18-21
5 Bright Lights, Big City Ders Kitabı sayfa: 22-32
6 Bright Lights, Big City Ders Kitabı sayfa: 33-41
7 Money… Talks! Ders Kitabı sayfa: 42-52
8 Money… Talks! Ders Kitabı sayfa: 53-61
9 The Way We Live Ders Kitabı sayfa: 82-92
10 The Way We Live Ders Kitabı sayfa: 93-101
11 World Village Ders Kitabı sayfa: 114-120
12 Each to Their Own Ders Kitabı sayfa: 142-152
13 Each to Their Own Ders Kitabı sayfa: 153-161
14 Sunumlar
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. New Interactions 3, Mc Graw Hill ,2020
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış ek materyaller/ Supplemantary materials prepared by DML instructors

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 4 30
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 15
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 7 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi kazanır.
2 Karmaşık mekatronik mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
3 Karmaşık bir mekatronik mühendisliği sistemini, sürecini, cihazını veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi; mekatronik mühendisliği kapsamında mühendislik yaratıcılığı yöntemlerini etkin bir şekilde uygulayabilme becerisi elde eder. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4 Mekatronik mühendisliği ve robot teknolojisi uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
5 Mekatronik mühendisliği ve robot teknolojisi problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi; mekatronik mühendisliğinin yakın etkileşim içinde olduğu makina, elektrik/elektronik ve bilgisayar mühendislikleri ile, mekatronik mühendisliğinin uygulama alanı içinde diğer mühendislik ve bilim dalları veya çalışma alanları ile etkin iletişim kurabilme becerisi, farklı disiplinlerde çalışabilme becerisi kazanır.
7 Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve teknik resim kullanarak etkin iletişim kurma, yaratıcı ve özgün kavram ve fikirleri ifade edebilme becerisi kazanır.
8 Mekatronik mühendisliğinin uygulama çeşitliliğinin gerektirdiği şekilde değişik konularda bilgiye erişim, eleştirel bakış, yorumlama ve bilgiyi geliştirme becerisi; yaşam boyu öğrenme sonucu gelişme ve sürekli yenileme gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık ve kendini sürekli yenileme becerisi elde eder.
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma, bu konuda iletişim araçlarını kullanarak meslek bilincini geliştirme ve mesleğin gelişimine katkıda bulunma yetkinliği kazanır.
10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme, yönetebilme ve liderlik yetkinliği elde eder.
11 Mekatronik mühendisliği uygulamalarının evrensel, toplumsal ve bireysel boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile kültürel değerler ve çağın sorunları hakkında bilgi; bu konularda mühendislik bilinci; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
12 Mekatronik mühendisliği konularında, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kaynak araştırması yapabilme, veritabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak yaptığı araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel olarak aktarabilme yetkinliği elde eder.
13 Yaşadığı çevreye duyarlı ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip, sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyen, geliştiren ve gerektiğinde değiştirebilen, toplum içinde bir birey olma ve topluma yönelik proje düzenleme, geliştirebilme ve uygulayabilme yetkinliği elde eder.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 3 1 3
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 2 2
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100