AKTS - Kıyı Alanları Yönetimi
Kıyı Alanları Yönetimi (CE571) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kıyı Alanları Yönetimi | CE571 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kıyısal alanlar ve denizlerin fiziksel ve ekolojik özelliklerini sunmak, kıyı alanları üzerindeki baskıları detaylı bir şekilde anlatmak ve sürdürülebilirlik ve bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) kavramlarına açıklık getirmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kıyı alanının tanımı ve fiziksel ve ekolojik özellikleri, kıyısal arazi biçimleri, okyanus ve küresel iklim, kıyısal süreçler, kıyı yapıları, kıyı alanları üzerindeki baskılar, kıyısal kirlenme, sürdürülebilirlik, bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) ve Türkiye?de BKAY. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kıyı alanları ve kıyısal arazi biçimleri tanımı – Kıyısal arazi çevresi; falez; kumsal; kumullar | |
2 | Kıyısal arazi biçimleri – Çatal ağzı ve nehir ağzı; dalyanlar; tuzlalar; resifler; insan etkileri | |
3 | Kıyısal süreçler – Dalgalar | |
4 | Kıyısal süreçler – Akıntılar;kıyısal süreçlerin kıyı üzerindeki etkileri | |
5 | Kıyı Yapıları – Kıyı koruma yapıları; yanaşma yapıları | |
6 | Okyanus ve küresel iklim – Okyanus tabanı; tuzlu su ve okyanus canlılar | |
7 | İklim değişikliği ve deniz seviyesi yükselmesi – İklim sistemi; iklim sistemi üzerindeki insan etkisi; küresel ısınma; deniz seviyesi yükselmesi | |
8 | Kıyı üzerindeki baskılar ve kıyısal kirlenme – Su döngüsü; yüzey ve yeraltı suyu; su kalitesi ve katı atık | |
9 | Kıyısal alanların sürdürülebilir gelişimi | |
10 | Bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) –Tanım ve tarihçe | |
11 | Bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) – Kapasite artırımı ve araçlar | |
12 | Bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) – Günümüz ve gelecek; örnek çalışmalar | |
13 | Türkiye’nin Kıyı alanları | |
14 | Türkiye’de bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) Planları | |
15 | Final Sınavları Dönemi | |
16 | Final Sınavları Dönemi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Kamphuis, J.W., Introduction to Coastal Engineering and Management, Advanced Series on Ocean Engineering, Vol.30, 2nd Edition, World Scientific Press, 2010. |
---|---|
2. Tarbuck, E.J. and Lutgens, F.K., Earth Science, Prentice Hall, 2003. | |
3. French, P.W., Coastal Defences, Routledge, Taylor & Francis Group, 2001. | |
4. Carter, R.W.G., Coastal Environments, Academic Press, 1988. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematiksel olarak tanımlanan ileri mühendislik problemlerini analitik çözebilme becerisi | X | ||||
2 | Matematiksel olarak tanımlanan ileri mühendislik problemlerini numerik çözebilme becerisi | |||||
3 | İnşaat mühendisliği araştırma alanında teknoloji ve literatürü etkin kullanabilme | X | ||||
4 | İnşaat mühendisliğinde nitelikli araştırma yapma ve bu alanda konferans ve dergilerde bilimsel makale yayınlama becerisi | |||||
5 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlayabilmek ve uygulayabilmek; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeleyebilme ve çözümleme | |||||
6 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulayabilme; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 9 | 9 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |