AKTS - Yapı Mühendisliğinde Bilgisayar Destekli Tasarım ve Analiz
Yapı Mühendisliğinde Bilgisayar Destekli Tasarım ve Analiz (CE567) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yapı Mühendisliğinde Bilgisayar Destekli Tasarım ve Analiz | CE567 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilgisayar yardımıyla yapısal analiz ve tasarımın kavramlarını anlamaları. Öğrencilere bilgisayar programını tanıtmak ve bu programı yapı mühendisliği uygulamalarında kullanmalarını sağlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Excel ve Visual Basic`e giriş, Excel ve Visual Basic ile programlama, Excel?in temelleri, database ve pivot tabloları, betonarme kirişlerin tasarımı, betonarme kolonların tasarımı, userform?lar, betonarme kirişlerin analizi, çelik kiriş ve kolonların tasarımı, SAP2000`e giriş, diğer programlarla Excel?in kullanılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Excel’e Giriş | |
2 | Excel’in Temelleri | |
3 | Database’ler ve Pivot Tabloları | |
4 | Excel’de Programlama | |
5 | Excel’de Programlama | |
6 | Userform’lar | |
7 | Yapı Analizi | |
8 | Betonarme Kirişlerin Analizi | |
9 | Betonarme Kirişlerin Tasarımı | |
10 | Betonarme Kolonların Tasarımı | |
11 | Betonarme Kolonların Tasarımı | |
12 | Diğer Programlarla Excel’in Kullanılması | |
13 | Diğer Programlarla Excel’in Kullanılması | |
14 | Diğer Programlarla Excel’in Kullanılması | |
15 | Final Sınavları Dönemi | |
16 | Final Sınavları Dönemi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Introduction to VBA for Excel, Steven C. Chapra, Prentice Hall, 2010. |
---|---|
2. Excel 2010 Power Programming with VBA, John Walkenbach, Wiley Publishing, 2010. | |
3. Excel for Scientists and Engineers, E. Joseph Billo, 2007. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 7 | 40 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 10 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 10 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematiksel olarak tanımlanan ileri mühendislik problemlerini analitik çözebilme becerisi | |||||
2 | Matematiksel olarak tanımlanan ileri mühendislik problemlerini numerik çözebilme becerisi | X | ||||
3 | İnşaat mühendisliği araştırma alanında teknoloji ve literatürü etkin kullanabilme | X | ||||
4 | İnşaat mühendisliğinde nitelikli araştırma yapma ve bu alanda konferans ve dergilerde bilimsel makale yayınlama becerisi | X | ||||
5 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlayabilmek ve uygulayabilmek; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeleyebilme ve çözümleme | |||||
6 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulayabilme; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | 7 | 3 | 21 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |