AKTS - Ses ve Nefes Kullanımı
Ses ve Nefes Kullanımı (AUDY110) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ses ve Nefes Kullanımı | AUDY110 | 2. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı temel akustik ve fonetik kavramları ile ses ve nefes kullanımında rolü ile ilgili bilginin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İletişim bilgisi, fonetik, dil gelişim kuralları, ses ve konuşma organizasyonu, vokaller, konstantların kullamları, nefes kullanımı, rezonans, profesyonel ses kullanımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fonetik'e Giriş | Introducing phonetic science Tüm yönleriyle dil ve konuşma bozukluklarında değerlendirme |
2 | Artikülatori Fonetik: Konuşma Organları ve İşlevi | The sounds of language: An introduction to phonetics and phonology Tüm yönleriyle dil ve konuşma bozukluklarında değerlendirme |
3 | Articulatori Fonetik: IPA ve Çevrimyazı | The sounds of language: An introduction to phonetics and phonology |
4 | Articulatori Fonetik: Çeşitli dillerdeki Ünsüzler - Sesbirim ve Sesbirimcikler | Introducing phonetic science |
5 | Articulatori Fonetik: çeşitli dillerdeki Ünlüler - Sesbirim ve Sesbirimcikler | Introducing phonetic science |
6 | Akustik Fonetik: Genel Kavramlar ve PRAAT | The sounds of language: An introduction to phonetics and phonology |
7 | Akustik Fonetik: Seslerin akustik özellikleri - ünlülerde formatlar ve süre | The sounds of language: An introduction to phonetics and phonology |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akustik Fonetik: Seslerin akustik özellikleri - Ünsüzler; durak, geniz, sürtünmeliler | Acoustic and auditory phonetics |
10 | Acoustic and auditory phonetics Akustik Fonetik: Seslerin akustik özellikleri - Ünsüzler; durak-sürtünmeliler, daralmalılar | Acoustic and auditory phonetics |
11 | İşitsel Fonetik: Ünlüler ve ünsüzleri algılama | Acoustic and auditory phonetics |
12 | İşitsel Fonetik: Bağlam etkisi ve ulamsal algılama | Acoustic and auditory phonetics |
13 | Klinik Fonetik: Genel kavramlar ve CLAN-CHILDES | Clinical phonetics |
14 | Forensik Fonetik: Genel kavramlar | Clinical phonetics |
15 | Finale Hazırlık | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Şenkal, Ö. A. & Çiyiltepe, M. M. (2023) Tüm yönleriyle dil ve konuşma bozukluklarında değerlendirme. Ankara, Akademisyen Kitabevi |
---|---|
2. Ashby, M., & Maidment, J. (2005). Introducing phonetic science. Cambridge University Press | |
3. Zsiga, E. C. (2012). The sounds of language: An introduction to phonetics and phonology. John Wiley & Sons. | |
4. Johnson, K. (2011). Acoustic and auditory phonetics. John Wiley & Sons. | |
5. Shriberg, L. D., Kent, R. D., & Munson, B. (2012). Clinical phonetics. Boston, MA: Allyn & Bacon. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 11 | 22 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 125 |