AKTS - İşitsel İşlemleme Bozuklukları

İşitsel İşlemleme Bozuklukları (AUDY408) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İşitsel İşlemleme Bozuklukları AUDY408 8. Dönem 2 1 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı merkezi işitme sistemi yapı ve fonksiyonu ile işitsel işlemleme bozukluklarının tanılanması ve tedavisine yönelik gerekli bilginin kazandırılamsıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Merkezi işitme sistemi anatomi ve fizyolojisini, matürasyonunu ve plastisitesini bilir
  • Matürasyonel değişiklikleri merkezi işitme sistemi matürasyonu ile ilişkilendirebilir.
  • Akustik, fonolojik, lisan ve bilişsel gibi farklı işlemleme süreçlerini açıklayabilir
  • İşitsel ve bilişsel işlemleme arasındaki genel ilişkiyi açıklayabilir
  • Yaşlanmanın işitsel işlemeleme ve biliş üzerindeki etkisini bilir
  • İşitsel işlemleme probleminde şüphelenilen kişiden öykü alma test planı yapma ve gerekirse diğer tanılama yöntemlerine başvurmayı bilir
  • Ayırıcı tanıya testlerininin ve multidisipliner yaklaşımın gereği olup olmadığına karar verebilir
  • İşitsel işlemleme problemi olan çocuk ve yetişkinler için başa çıkma startejilerini geliştirebilir ve erken girişim programını yürütebilir
Dersin İçeriği Merkezi işitme sistemi anatomi ve fizyolojisi; işlemleme süreçleri, akustik, fonolojik ve lisan işlemleme; işitsel işlemleme ve biliş ilişkisi; yaşlanmanın işlemleme ve biliş üzerine etkisi; işitsel işlemleme problemleri ve tanısal değerlendirmede kullanılan yöntemler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Terminoloji ve tarihsel gelişim Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment.
2 Merkezi işitme sistemi anatomi ve fizyolojisi Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment.
3 Nöral plastisite, binaural işitme Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment.
4 İşlemleme süreçleri Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment.
5 Fonolojik işlemleme Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment.
6 Lisan işlemleme. Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment.
7 Bilişsel İşlemleme Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment.
8 Ara Sınav
9 İşitsel işlemleme ve biliş ilişkisi. Handbook of central auditory processing disorder, volume I: auditory neuroscience and diagnosis
10 Yaşlanmanın işlemleme ve biliş üzerine etkisi. Handbook of central auditory processing disorder, volume I: auditory neuroscience and diagnosis
11 Çocuklarda İşitsel İşlemleme Problemleri: Belirti ve davranış özellikleri, Handbook of central auditory processing disorder, volume I: auditory neuroscience and diagnosis
12 Çocuklarda İşitsel İşlemleme Problemleri: tanısal değerlendirme ve testler Assessment and management of central auditory processing disorders in the educational setting: From science to practice.
13 İşitsel İşlemleme Problemleri: Kanıta Dayalı Tedavi ve Erken Girişim Assessment and management of central auditory processing disorders in the educational setting: From science to practice. Handbook of central auditory processing disorder, volume II: Comprehensive intervention (Vol. 2).
14 İşitsel İşlemleme Problemleri:Sorunla başa çıkma stratejileri ve aile danışmanlığı Assessment and management of central auditory processing disorders in the educational setting: From science to practice. Handbook of central auditory processing disorder, volume II: Comprehensive intervention (Vol. 2).
15 Genel değerlendirme
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Geffner, D., & Ross-Swain, D. (Eds.). (2018). Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment.
2. Bellis, T. J. (2011). Assessment and management of central auditory processing disorders in the educational setting: From science to practice. Plural Publishing.
3. Musiek, F. E., & Chermak, G. D. (Eds.). (2013). Handbook of central auditory processing disorder, volume I: auditory neuroscience and diagnosis (Vol. 1). Plural Publishing.
4. Chermak, G. D., & Musiek, F. E. (Eds.). (2013). Handbook of central auditory processing disorder, volume II: Comprehensive intervention (Vol. 2). Plural Publishing.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 16 1 16
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 104