AKTS - İşitsel İşlemleme Bozuklukları
İşitsel İşlemleme Bozuklukları (AUDY408) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitsel İşlemleme Bozuklukları | AUDY408 | 8. Dönem | 2 | 1 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı merkezi işitme sistemi yapı ve fonksiyonu ile işitsel işlemleme bozukluklarının tanılanması ve tedavisine yönelik gerekli bilginin kazandırılamsıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Merkezi işitme sistemi anatomi ve fizyolojisi; işlemleme süreçleri, akustik, fonolojik ve lisan işlemleme; işitsel işlemleme ve biliş ilişkisi; yaşlanmanın işlemleme ve biliş üzerine etkisi; işitsel işlemleme problemleri ve tanısal değerlendirmede kullanılan yöntemler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Terminoloji ve tarihsel gelişim | Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment. |
2 | Merkezi işitme sistemi anatomi ve fizyolojisi | Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment. |
3 | Nöral plastisite, binaural işitme | Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment. |
4 | İşlemleme süreçleri | Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment. |
5 | Fonolojik işlemleme | Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment. |
6 | Lisan işlemleme. | Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment. |
7 | Bilişsel İşlemleme | Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment. |
8 | Ara Sınav | |
9 | İşitsel işlemleme ve biliş ilişkisi. | Handbook of central auditory processing disorder, volume I: auditory neuroscience and diagnosis |
10 | Yaşlanmanın işlemleme ve biliş üzerine etkisi. | Handbook of central auditory processing disorder, volume I: auditory neuroscience and diagnosis |
11 | Çocuklarda İşitsel İşlemleme Problemleri: Belirti ve davranış özellikleri, | Handbook of central auditory processing disorder, volume I: auditory neuroscience and diagnosis |
12 | Çocuklarda İşitsel İşlemleme Problemleri: tanısal değerlendirme ve testler | Assessment and management of central auditory processing disorders in the educational setting: From science to practice. |
13 | İşitsel İşlemleme Problemleri: Kanıta Dayalı Tedavi ve Erken Girişim | Assessment and management of central auditory processing disorders in the educational setting: From science to practice. Handbook of central auditory processing disorder, volume II: Comprehensive intervention (Vol. 2). |
14 | İşitsel İşlemleme Problemleri:Sorunla başa çıkma stratejileri ve aile danışmanlığı | Assessment and management of central auditory processing disorders in the educational setting: From science to practice. Handbook of central auditory processing disorder, volume II: Comprehensive intervention (Vol. 2). |
15 | Genel değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Geffner, D., & Ross-Swain, D. (Eds.). (2018). Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment. |
---|---|
2. Bellis, T. J. (2011). Assessment and management of central auditory processing disorders in the educational setting: From science to practice. Plural Publishing. | |
3. Musiek, F. E., & Chermak, G. D. (Eds.). (2013). Handbook of central auditory processing disorder, volume I: auditory neuroscience and diagnosis (Vol. 1). Plural Publishing. | |
4. Chermak, G. D., & Musiek, F. E. (Eds.). (2013). Handbook of central auditory processing disorder, volume II: Comprehensive intervention (Vol. 2). Plural Publishing. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 1 | 16 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 104 |