AKTS - Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş ve Etik Prensipler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş ve Etik Prensipler (PTR101) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş ve Etik Prensipler PTR101 7. Dönem 2 0 0 2 2
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilere fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında fizyoterapist ile diğer sağlık personelinin görev ve sorumlulukları öğretmek ve sağlık alanındaki etik prensipleri anlatmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Seminer sunumu, sözlü ve yazılı sınavlar
  • Mesleğinin gerektirdiği ahlaki tutumları öğrenir.
  • Öğrenilen tutum ve kuralların mesleğine nasıl entegre edileceğini öğrenir.
  • Etik olmayan davranışlar ve durumlar karşısında nasıl bir tutum sergilemesi gerektiğini öğrenir.
Dersin İçeriği Fizyoterapist ve rehabilitasyon kavramları, etik ve etik kurallar, hasta sağlık çalışanı, devlet ve kurumların görev ve hakları, fizyoterapistlik mesleğinin etik kuralları, bilim ve eğitim etiği.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Fizyoterapi – rehabilitasyon tanımı, Fizyoterapist tanımı ve eğitimi Kaynaktan ilgili bölümün okunması
2 Fizyoterapistlerin Türkiye’deki ve Dünya’daki durumu ve görev alanları Sunum hazırlığı
3 Etik nedir, etik kurallar Sunum hazırlığı
4 Etik ve insan hakları Sunum hazırlığı
5 Etik ve insan hakları Sunum hazırlığı
6 Hasta hakları Bir hasta olarak hangi haklara sahip olmak isterdiniz. Ön değerlendirme kağıtlarının hazırlanması
7 Sağlık çalışanlarının görev ve hakları Sağlık çalışanlarının görev ve hakları konusunda düşüncelerini almak için değerlendirme kâğıtlarının hazırlanması
8 Devlet ve kurumların görev ve hakları Sunum hazırlığı
9 Yarıyıl Ara Sınav Haftası
10 Fizyoterapistlik mesleğinin etik kuralları Sunum hazırlığı
11 Fizyoterapistlik mesleğinin etik kuralları Sunum hazırlığı
12 Fizyoterapistlik mesleğindeki mevcut etik prensipler Sunum hazırlığı
13 Eğitim etiği Sunum hazırlığı
14 Bilim etiği Sunum hazırlığı
15 Tartışma Sunum hazırlığı
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Ders notları kaynak olarak verilecektir

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır.
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar.
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler.
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir.
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar.
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir.
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır.
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Toplam İş Yükü 50