AKTS - Vestibüler Sistem ve Değerlendirmesi
Vestibüler Sistem ve Değerlendirmesi (AUDY313) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Vestibüler Sistem ve Değerlendirmesi | AUDY313 | 5. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Vestibüler sistem ve ilişkili organların anatomi ve fizyolojisi, Nistagmus ve vestibüler sistemle ilişkili refleksler, hasta muayenesi ve öykü alma, BPPV testleri, VNG/ENG, DVA, BPPV manevraları, vHIT/fHIT,, cVEMP, oVEMP, Postürografi |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vestibüler sistemin anatomisi ve fizyolojisi | Essential Otolaryngology |
2 | Nistagmus, vestibülooküler refleks | Essential Otolaryngology |
3 | Göz dışı kaslar | Essential Otolaryngology |
4 | Vestibüler sistem bozukluklarında öykü ve fizik muayene | |
5 | Klinikte hasta muayenesi | Essential Otolaryngology |
6 | BPPV (Benign Paroksismal Pozisyonel Vertigo) Tanı ve Tedavi Manevraları | Vertigo, Essential Otolaryngology |
7 | VNG/ENG (Videonistagmografi/Elektronistagmografi) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | DVA (Dinamik Görme Keskinliği) | Vertigo, Essential Otolaryngology |
10 | BPPV Manevralarının Uygulanması | Vertigo, Essential Otolaryngology |
11 | vHIT/fHIT (Video Head Impulse Test/Frenzel Head Impulse Test) | Vertigo, Essential Otolaryngology |
12 | cVEMP (Servikal vestibüler uyarılmış miyojenik potansiyel) | |
13 | oVEMP (Oküler vestibüler uyarılmış miyojenik potansiyel) | Vertigo, Essential Otolaryngology |
14 | Postürografi | |
15 | Vestibüler Tanı Testleri | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. K.J.Lee. (2012) Essential Otolaryngology, Baş ve Boyun Cerrahisi, 9.baskı, Güneş Tıp Kitapevi. |
---|---|
2. Jack Katz, Larry Medwetsky, Robert Burkard and Linda Hood. (2009) Handbook of Clinical Audiology Point (Lippincott Williams & Wilkins) | |
3. Fazıl Nejdet Ardıç (2019). Vertigo, 2. baskı, US Akademi | |
4. Fuat Büyüklü. (2013) Kulak (Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi), Anadolu Sanat Dijital Baskı. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 15 | 15 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 32 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 1 | 16 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 80 |