AKTS - İleri İngilizce Konuşma Becerileri
İleri İngilizce Konuşma Becerileri (ENG395) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri İngilizce Konuşma Becerileri | ENG395 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | ENG395, özellikle dinleme ve konuşma alanlarında İngilizce dil yeterliklerini geliştirmek isteyen orta/üstü ve bağımsız kullanıcı seviyesindeki öğrenciler için tasarlanmış seçmeli bir derstir. Bu ders, öğrencileri seviyelerine uygun hem akademik hem de profesyonel ortamlarda özgüvenli ifade için gerekli ileri düzey iletişim becerileri ile donatmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bu ders, öğrencilere çeşitli iletişimsel bağlamlarda etkili bir şekilde yer almak için mevcut becerilerini ilerletmeyi amaçlayan çeşitli etkinlikler sunar. Uygun biçim ve ifadelerin edinilmesini vurgulayarak, öğrencilerin akademik ya da profesyonel ortamlara güvenle katılmalarını ve konuşarak etkili olmalarını sağlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Oryantasyonu | Course Memo |
2 | Detayları bulmak için dinleme yapma ve açıklama talep etme Ünite1: Live and Learn! | Ders Kitabı sayfa: 2-9 |
3 | Ana fikri bulmak ve etkili not tutmak için dinleme yapma Ünite 1: Live and Learn! | Ders Kitabı sayfa: 10-17 |
4 | Farklı ülkelerdeki akademik dürüstlük görüşleri üzerine araştırma ve tartışma yapma Ünite 1: Live and Learn! | Ders Kitabı sayfa: 18-21 |
5 | Detaylı bilgi almak için dinleme yapma ve tahminde bulunma, telefon görüşmelerini başlatmak ve sonlandırma Ünite 2: Bright Lights, Big City | Ders Kitabı sayfa: 22-32 |
6 | Duyguları dile getirme ve yön/adres bilgileri alma ve verme Ünite 2: Bright Lights, Big City | Ders Kitabı sayfa: 33-41 |
7 | Bilgi, ana fikir ve detaylar için dinleme, ders anlatımın planını/taslağını çıkarma Ünite 3: Money… Talks! | Ders Kitabı sayfa: 42-52 |
8 | Öneriyi dinleme, öneri verme, kabul etme ve reddetme, sunum hazırlamak için araştırma yapma Ünite 3: Money… Talks! | Ders Kitabı sayfa: 53-61 |
9 | rakamları, oranları not almak için dinlemek ve grafik yorumlamak Ünite 5: The Way We Live | Ders Kitabı sayfa: 82-92 |
10 | İstatistiki bilgileri açıklama, kıyaslama ve sonuç çıkarma Ünite 5: The Way We Live | Ders Kitabı sayfa: 93-101 |
11 | Benzerlikler, farklılıklar, leh ve aleyhte konuşmalar yapma Ünite 6: World Village | Ders Kitabı sayfa: 114-120 |
12 | Ana fikir ve detaylar için dinleme yapma, sevilen ve sevilmeyen konular hakkında sorular sorma Ünite 8: Each to Their Own | Ders Kitabı sayfa: 142-152 |
13 | Not alma, alınan nottan konuşma yapma, hazırlık yapmadan konuşma yapma Ünite 8: Each to Their Own | Ders Kitabı sayfa: 153-161 |
14 | Sunumlar | |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. New Interactions 3, Mc Graw Hill ,2020 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış ek materyaller/ Supplemantary materials prepared by DML instructors |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 4 | 30 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 15 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | |||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | |||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | |||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | |||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | |||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | |||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 3 | 1 | 3 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |