AKTS - Genel Beslenme Bilgisi

Genel Beslenme Bilgisi (NUT409) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Genel Beslenme Bilgisi NUT409 Alan Dışı Seçmeli 2 0 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı • Karbonhidratların, proteinlerin, lipitlerin, vitamin ve minerallerin sağlıklı beslenmedeki önemi • Karbonhidratların, proteinlerin, lipitlerin, vitamin ve minerallerin kimyasal yapısı, özellikleri, sınıflandırılması, fonksiyonları • Karbonhidratların, proteinlerin, lipitlerin, vitamin ve minerallerin kaynakları, günlük alım önerileri, aşırı alım durumu • Enerji metabolizması • Su ve elektrolitlerin vücut çalışmasındaki önemi • Özel durumlarda beslenme • Besin gruplarında yer alan besinlerin sağlıklı beslenmedeki önemi anlatılarak değerlendirilecektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Enerji ve makrobesin öğelerinin(Karbonhidrat, protein ve yağ)sağlıklı beslenme ve vücut çalışmasındaki önemini kavrar.
  • Besinlerdeki enerji, karbonhidrat, protein ve yağ içerikleri açısından değerlendirir.
  • Su ve elektrolitlerin vucut çalışmasındaki önemini kavrar.
  • Vitamin ve minerallerin insan beslenmesindeki önemini kavrar.
  • Vitamin ve minerallerin içerikleri yönünden besinleri değerlendirir.
  • Besin öğesi kaybını önleyecek besin hazırlama, pişirme ve saklama yöntemlerini öğrenir.
Dersin İçeriği Makro ve mikro besin öğelerinin sağlıklı beslenmedeki önemi, yapısı, özellikleri, sınıflaması, fonksiyonları, kaynakları, günlük alım önerileri, yetersizliği, aşırı alım ve toksisiteleri; özel durumlarda beslenme ve besin gruplarında yer alan besinlerin tanımlanması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Beslenmenin önemi Konunun kaynaktan okunması
2 Karbonhidratlar- Posa Konunun kaynaktan okunması
3 Lipitler Konunun kaynaktan okunması
4 Proteinler Konunun kaynaktan okunması
5 Enerji metabolizması -su Konunun kaynaktan okunması
6 Enerji metabolizması Konunun kaynaktan okunması
7 Mineraller (Sodyum, Potasyum, Klor,Kalsiyum, Flor) Konunun kaynaktan okunması
8 Mineraller (Magnezyum, Demir,Bakır, Çinko, İyot Vd) Konunun kaynaktan okunması
9 ARA SINAV Konunun kaynaktan okunması
10 Suda eriyen vitaminler(A,D, E,K) Konunun kaynaktan okunması
11 Yağda eriyen vitaminler(Tiamin,Riboflavin, Niasin, B6, B12,Folik asit) Konunun kaynaktan okunması
12 Suda eriyen vtaminler(Patotenik asit,Biotin,Kolin,C vitamini) Konunun kaynaktan okunması
13 Besin grupları Konunun kaynaktan okunması
14 Özel durumlarda beslenme Konunun kaynaktan okunması
15 Genel Tekrar Konunun kaynaktan okunması
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Baysal, A(2009). Beslenme. Hatipoğlu Yayınları:93,12.Baskı, ANKARA
2. Berdarier, CD.(2002). HANDBOOK OF NUTRİTİON and food (enby)CRC Press
3. Sharlin j.,Edelstein S.(2011). Life CycleNutrition, Jonesand Barlett Publishers (USA)

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır.
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar.
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler.
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir.
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar.
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir.
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır.
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 100