AKTS - Almanca I
Almanca I (GER201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Almanca I | GER201 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Almanca |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin genel amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A1 seviyesinde (Başlangıç Düzeyinde) iletişim kurmasına yardımcı olacak Almanca temel dil becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler ve giysiler ve günlük rutinler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon | Ders tanıtım kitapçığı |
2 | Modul 1/ Lektion 1 Hallo! Ich bin Nicole… Dinleme / konuşma: selamlama / veda etme; kendini ve diğerlerini tanıtma Ülkerler ve alfabe Fiil çekimi (tekil); W soruları | Ders kitabı sayfa: 8-12 |
3 | Modul 1 / Lektion 2 Ich bin Journalistin. Konuşma: meslek ve kişisel konular hakkında konuşmak Okuma: Kartvizitler, İnternet Profil Yazma: kendinizle ilgili bir profil / kısa metin yazma 1-100 sayılar tekil ve çoğul olumsuzlama; fiil çekimi Kelime oluşumu -in | Ders kitabı sayfa: 13-16 |
4 | Modul 1 / Lektion 3 Das ist meine Mutter Konuşma: aile ve dil becerileri hakkında konuşmak evet - hayır soruları - iyelik zamirleri sesli harf değişiklikleri Yazılı Ödev 1 | Ders kitabı sayfa: 17-23 |
5 | Modul 2 / Lektion 4 Der Tisch ist schön Konuşma: fiyatları ve teklif fiyatlarını sorma; bir şeyi değerlendirmek Sayılar: 100 - 1.000.000 / Mobilyalar / Sıfatlar Şahis zamirleri | Ders kitabı sayfa: 25-28 |
6 | Modul 2 / Lektion 5 Was ist das? – Das ist ein F. Konuşma: kelime sorma ve kelime söyleme; tekrar istek belirtme; bir şeyi tanımlama; Teşekkür etmek Okuma: Ürün Bilgileri okuma Yazma: bir form doldurma Renkler Belirsiz Artikel ve olumsuz yapısı | Ders kitabı sayfa: 29- 32 |
7 | Modul 2 / Lektion 6 Ich brauche kein Büro Dinleme: Telefon görüşmeleri Konuşma: Telefon Stratejileri Okuma: E-posta ve SMS Tekil- çoğul Artikeller | Ders kitabı sayfa: 33- 40 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Modul 3 / Lektion 7 Du kannst wirklich toll...! Dinleme: boş zaman etkinlikleri hakkında ifadeler Konuşma: iltifatta bulunmak; hobiler / beceriler hakkında konuşmak; bir şey için istemek; Teşekkür etmek Modal fiil = können | Ders kitabı sayfa: 41-44 |
10 | Modul 3 / Lektion 8 Kein Problem. Ich habe Zeit! Konuşma: randevu alma; bir öneride bulunma ve ona cevap verme Okuma : SMS, Sohbet Mektup: davet / ret Günler ve saatler Zaman zarfları ; Edatlar: im/um | Ders kitabı sayfa: 45-48 |
11 | Modul 3 / Lektion 9 Ich möchte was essen Onkel Harry. Dinleme: Yemek tercihleri hakkında konuşmak Konuşma: yeme alışkanlıkları hakkında konuşmak Okuma: Çizgi Roman Mögen ve möchten fiil çekimleri | Ders kitabı sayfa: 49- 53 |
12 | Modul 4 / Lektion 10 Ich steige jetzt in die U-Bahn ein. Konuşma: kendini bilgilendirmek; bir telefon görüşmesini bitirmek Seyahat; ulaşım araçları Ayrılabilen fiiler | Ders kitabı sayfa: 57- 60 |
13 | Modul 4 / Lektion 11 Was hast du heute gemacht? Konuşma: geçmiş hakkında konuşmak Okuma: randevu takvimi, e-posta Yazma: günlük bir rutini açıklama Günlük etkinlikler Edatlar: ab / von … bis Haben ile geçmiş Yazılı Ödev 2 | Ders kitabı sayfa: 61-64 |
14 | Modul 4 / Lektion 12 Was ist denn hier passiert? Konuşma: kutlamalar ve seyahat hakkında konuşma Okuma: bilgi metinleri Mervsimler; aylar Sein ile geçmiş Edatlar: im | Ders kitabı sayfa: 65-67 |
15 | GENEL TEKRAR | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Menschen: Deutsch als Fremdsprache A1 1: Kursbuch [mit Lerner-DVD-ROM], Evans, S., Pude, A., & Specht, F.(2012) Hueber Verlag. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB Diğer Dil öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | |||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | |||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | |||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | |||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | |||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | |||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 |