AKTS - Klasik Gitara Giriş
Klasik Gitara Giriş (ART225) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Klasik Gitara Giriş | ART225 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin müzik alanında bilgiye sahip olmasını, gitar çalgısını öğrenmesini ve bu çalgıyı çalmasını sağlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel müzik bilgileri; temel müzik terimleri, nota ve ritim; gitar çalgısında notaların yerleri, nota diyagram ve şekilleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme. | |
2 | Gitarın tarihçesi | Gerekli ekipmanın alınması (gitar, pena ve nota defteri), kaynakların okunması. |
3 | Temel kavramlar | Porte ve porte üzerinde nota çalışmaları. Tablature sistemi ve şemaların çalışılması |
4 | Gitarın akort edilmesi ve çalma pozisyonları | Gitarı tutuş, sağ-sol el çalışmaları |
5 | Zaman değerleri ve ritim çalışmaları (birlik, ikilik ve dörtlük notalar). Gitar üzerinde notalar (ilk üç tel üzerinde çalışmalar). | Zaman değerlerinin öğrenilmesi. İnce mi, si ve sol tellerinde notaların öğrenilmesi ve çalınması. |
6 | Zaman değerleri ve ritim çalışmaları (sekizlik ve onaltılık notalar). Gitar üzerinde notalar (son üç tel üzerinde çalışmalar). | Re, la ve mi tellerindeki notaların öğrenilmesi. |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | Akorlara giriş - 1.pozisyondaki akorlara giriş (şemaların okunmasını öğrenmek) | Modal sisteme giriş |
9 | Akorlara giriş - 1.pozisyondaki akorları çalmayı öğrenme - İlk parçayı çalmak | Modal sistem çalışmaları |
10 | Sağ elde ritim çalışmaları, sol elde akor geçişlerini çalışmak | Koordinasyon çalışmaları |
11 | Parça çalışmaları 1 | Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 1 |
12 | Parça çalışmaları 2 | Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 2 |
13 | Parça çalışmaları 3 | Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 3 |
14 | Parça çalışmaları 4 | Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 4 |
15 | Parça çalışmaları 5 | Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 5 |
16 | Final Değerlendirme |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Chapman, R. (1999). Bütün Yönleriyle Gitarlar. İstanbul: Dost Kitabevi. |
---|---|
2. Çokuslu, S. (2011). Temel Gitar Eğitimi. İstanbul: Portemem Yayınları. | |
3. İşbilen, B. (2012). Pop Gitar Metodu. Ankara: İşbilen Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 12 | 40 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 29 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | |||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | |||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | |||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | |||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | |||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | |||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 100 |