AKTS - Odyolojide Rapor Yazma
Odyolojide Rapor Yazma (AUDY311) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Odyolojide Rapor Yazma | AUDY311 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, odyolojik değerlendirme ve tanılama yapmayı, süreci yönetmeyi, değerlendirme ve müdahaleye uygun sonuç yazmayı, SOAP raporunu düzenlemeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Odyolojide rapor yazma; odyolojik tanısal sürecin, bireysel ya da batarya test bulgularının raporlanması; farklı rapor çeşitleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değerlendirme Süreci | Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion |
2 | Odyolojide Tanılama Süreci Felsefesi | Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion |
3 | Odyologlar için Tanılamada Görüşme ve Danışmanlık Süreci | Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion |
4 | Tanısal Rapor Yazmada Yazım Kuralları | Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion |
5 | Odyoloji'de SOAP Raporu Yazma | Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion |
6 | Müdahale ve Progress Notları Hazırlama | Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion |
7 | Ara Sınav | |
8 | Çocuk ve Yetişkinler için Davranım Test Sonuçlarını Raporlama | Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion |
9 | Çocuk ve Yetişkinler için Elektrofizyolojik Test Sonuçlarını Raporlama | Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion |
10 | Çocuk ve Yetişkinler için Vestibüler Test Sonuçlarını Raporlama | Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach |
11 | Sevk Raporu, Bilirkişi Raporu ve Sigorta Geri Ödeme Raporu | Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach |
12 | Okul, Öğretmen ve Rehabilitasyon Merkezleri için Rapor | Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach |
13 | İşitme Cihazı Değerlendirme Raporu | Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach |
14 | Koklear İmplant Aday Değerlendirme Raporu | Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach |
15 | Genel Tekrar | Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion; Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Hegarty, Seamus, Education and children with special needs: from segregation to inclusion |
---|---|
2. Davis, Michael D, Young children with special needs: a developmentally appropriate approach |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 104 |