AKTS - Odyolojide Rapor Yazma

Odyolojide Rapor Yazma (AUDY311) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Odyolojide Rapor Yazma AUDY311 Alan Seçmeli 2 0 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Işılay ÖZ
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, odyolojik değerlendirme ve tanılama yapmayı, süreci yönetmeyi, değerlendirme ve müdahaleye uygun sonuç yazmayı, SOAP raporunu düzenlemeyi amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Odyolojik değerlendirme ve tanılama sürecini yürütebilir.
  • Odyolojik değerlendirmeye uygun sonuç raporu yazabilir.
  • SOAP raporunu düzenleyebilir.
  • İşitme cihazı ve koklear implant değerlendirme raporu yazabilir.
  • Sevk ve bilirkişi raporu yazabilir.
Dersin İçeriği Odyolojide rapor yazma; odyolojik tanısal sürecin, bireysel ya da batarya test bulgularının raporlanması; farklı rapor çeşitleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Değerlendirme Süreci Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion
2 Odyolojide Tanılama Süreci Felsefesi Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion
3 Odyologlar için Tanılamada Görüşme ve Danışmanlık Süreci Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion
4 Tanısal Rapor Yazmada Yazım Kuralları Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion
5 Odyoloji'de SOAP Raporu Yazma Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion
6 Müdahale ve Progress Notları Hazırlama Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion
7 Ara Sınav
8 Çocuk ve Yetişkinler için Davranım Test Sonuçlarını Raporlama Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion
9 Çocuk ve Yetişkinler için Elektrofizyolojik Test Sonuçlarını Raporlama Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion
10 Çocuk ve Yetişkinler için Vestibüler Test Sonuçlarını Raporlama Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach
11 Sevk Raporu, Bilirkişi Raporu ve Sigorta Geri Ödeme Raporu Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach
12 Okul, Öğretmen ve Rehabilitasyon Merkezleri için Rapor Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach
13 İşitme Cihazı Değerlendirme Raporu Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach
14 Koklear İmplant Aday Değerlendirme Raporu Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach
15 Genel Tekrar Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion; Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Hegarty, Seamus, Education and children with special needs: from segregation to inclusion
2. Davis, Michael D, Young children with special needs: a developmentally appropriate approach

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 104