AKTS - Ek Engeli Olan İşitme Kayıplılara Yaklaşım

Ek Engeli Olan İşitme Kayıplılara Yaklaşım (AUDY309) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Ek Engeli Olan İşitme Kayıplılara Yaklaşım AUDY309 Alan Seçmeli 2 0 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, işitme engelli çocuklara iletişim becerileri açısından nasıl yaklaşılacağını bilmeyi, ek engelli çocukların eğitsel süreçlerine uygun rehabilitasyon programlarının nasıl oluşturulacağını öğrenmeyi ve uygun rehabilitasyon programlarını oluşturmayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Birden fazla engeli olan işitme kayıplı çocukların iletişim ihtiyaçlarını tanır.
  • Bu ihtiyaçları belirleyecek bilgiye sahip olur.
  • İşitme engelinin yanı sıra farklı engele sahip olan çocukların eğitsel süreçlerini tanır.
  • Eğitsel süreçlere uygun rehabilitasyon programlarının oluşturulmasında etkin rol alacak bilgi ve beceriyi edinir.
Dersin İçeriği İşitme engelli çocuklarda iletişim becerileri, birden fazla engeli bulunan çocuklarda iletişimi etkileyen faktörler, işitme engeli dışında birden fazla engeli bulunan çocuklara eğitsel değerlendirme ve eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, aile eğitimi, eğitsel yönlendirme.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Engellilik ve Rehabilitasyon Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion
2 İşitme-Görme Engelliler ve Diğer Engel Grupları Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion
3 İnsan Vücudu ve Duyusal Entegrasyon I Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion
4 İnsan Vücudu ve Duyusal Entegrasyon II Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion
5 Fonksiyonel Görmenin Değerlendirilmesi I Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion
6 Fonksiyonel Görmenin Değerlendirilmesi II Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion
7 Ara Sınav
8 Değerlendirme Yaklaşımları Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach
9 Değerlendirme ve Program Planlama Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach
10 Erken İletişimin Geliştirilmesi Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach
11 İletişim Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion
12 Duyusal Entegrasyon Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach
13 Duyuların Entegre Kullanımını Destekleyecek Ortamların Yaratılması Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach
14 Oyun Yolu ile Öğrenme ve Yaşam Kalitesi Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach
15 Genel Tekrar Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Hegarty, Seamus, Education and children with special needs: from segregation to inclusion
2. Davis, Michael D, Young children with special needs: a developmentally appropriate approach

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 109