AKTS - Ek Engeli Olan İşitme Kayıplılara Yaklaşım
Ek Engeli Olan İşitme Kayıplılara Yaklaşım (AUDY309) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ek Engeli Olan İşitme Kayıplılara Yaklaşım | AUDY309 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, işitme engelli çocuklara iletişim becerileri açısından nasıl yaklaşılacağını bilmeyi, ek engelli çocukların eğitsel süreçlerine uygun rehabilitasyon programlarının nasıl oluşturulacağını öğrenmeyi ve uygun rehabilitasyon programlarını oluşturmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İşitme engelli çocuklarda iletişim becerileri, birden fazla engeli bulunan çocuklarda iletişimi etkileyen faktörler, işitme engeli dışında birden fazla engeli bulunan çocuklara eğitsel değerlendirme ve eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, aile eğitimi, eğitsel yönlendirme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Engellilik ve Rehabilitasyon | Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion |
2 | İşitme-Görme Engelliler ve Diğer Engel Grupları | Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion |
3 | İnsan Vücudu ve Duyusal Entegrasyon I | Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion |
4 | İnsan Vücudu ve Duyusal Entegrasyon II | Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion |
5 | Fonksiyonel Görmenin Değerlendirilmesi I | Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion |
6 | Fonksiyonel Görmenin Değerlendirilmesi II | Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion |
7 | Ara Sınav | |
8 | Değerlendirme Yaklaşımları | Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach |
9 | Değerlendirme ve Program Planlama | Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach |
10 | Erken İletişimin Geliştirilmesi | Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach |
11 | İletişim | Education and Children with Special Needs: From Segregation to Inclusion |
12 | Duyusal Entegrasyon | Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach |
13 | Duyuların Entegre Kullanımını Destekleyecek Ortamların Yaratılması | Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach |
14 | Oyun Yolu ile Öğrenme ve Yaşam Kalitesi | Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach |
15 | Genel Tekrar | Young Children with Special Needs: A Developmentally Appropriate Approach |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Hegarty, Seamus, Education and children with special needs: from segregation to inclusion |
---|---|
2. Davis, Michael D, Young children with special needs: a developmentally appropriate approach |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 109 |