AKTS - İşitme Kayıplarında Hasta ve Aile Danışmanlığı

İşitme Kayıplarında Hasta ve Aile Danışmanlığı (AUDY212) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İşitme Kayıplarında Hasta ve Aile Danışmanlığı AUDY212 Alan Seçmeli 2 0 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı işitme kayıplarında hasta ve aile danışmanlığı için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İşitme kayıplarında danışmanlık ile ilişkili pratik uygulama, amaçlar, etik, yasal konuları tarifler ve tartışır.
  • Kendi kendini değerlendirme ve kendi kendine çalışma yöntemleri ile etkin danışmanlık için gerekli olan kişiler arası ilişkiler ve bu ilişkilerin niteliğinin önemini tanımlar
  • İşitme kayıplarındaki güncel danışmanlık teori ve yöntemlerini karşılaştırır.
  • Danışmanlığı etkileyecek faktörleri tanır (kültür, yaş, cinsiyet, zaman, din, hasta ve yakınlarından kaynaklanan duygusal reaksiyonlar ve savunma mekanizmaları) ve uygun hizmeti verebilir
  • Farklı işitme kayıplı gruplara uygun danışmanlık yaklaşımını benimser ve kullanır
Dersin İçeriği Danışmanlık tanımı ve danışmanlık teorileri, iletişim becerileri ve yolları, aileyi tanıma, çözüm için yapılacakların ortaya konulması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Danışmanlığa giriş A Framework for Understanding Poverty
2 Danışmanlık teorileri-Yardım modeline genel bakış A Framework for Understanding Poverty
3 Danışmanlığın Temeli İletişim Bozukluklarında Yaşanan Duygular Danışmanlık ve Tanısal Süreç A Framework for Understanding Poverty
4 Temel İletişim Becerileri Dinleme, Empati, Özetleme Tartışma: Danışmanlıkta farklı yaklaşımlar Empathic approach: Listening first aid.
5 İleri Düzey İletişim Becerileri Zor ve dirençli vakalar Tartışma: Günlük iletişim becerileri A Framework for Understanding Poverty
6 İleri Düzey İletişim Becerileri Zor ve dirençli vakalar Tartışma: Günlük iletişim becerileri A Framework for Understanding Poverty
7 Ara sınav
8 Aşama I: Mevcut durumu anlamak Hikaye almak, Kör noktaları tespit etmek Empathic approach: Listening first aid.
9 Aşama II: Tercih edilen senaryoyu tanımlamak Olasılıklar, Değişim, Anlaşmanın Geçerliliğini Sağlamak Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists
10 Aşama III: Eylem Stratejilerini Geliştirmek Eylem Olasılıkları, En Uygununu Bulmak, Bir Plan Geliştirmek Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists
11 Planlamadan Eyleme Geçiş Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists
12 İşitme Kayıplarında Danışmanlık (Hasta) Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists
13 İşitme Kayıplarında Danışmanlık (Aile) Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists
14 İşitme Kayıplarında Danışmanlık (Pediatrik ve Geriatrik Gruplar) Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists
15 Genel Tekrar Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Payne, R. (2005). A Framework for Understanding Poverty. Highlands, TX: Aha Process Inc. ISBN 1929229488
2. Encina, G.B. (2006). Empathic approach: Listening first aid. University of California at Berkeley. Available on line at www.cnr.berkley.edu/ucce50/ag- labor/7article/listening (Retrieved 11/7/06).
3. Flasher, Lydia V. and Fogle, Paul T. (2004). Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists. NY: Delmar Learning

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 6 6
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 100