AKTS - İşitme Kayıplarında Hasta ve Aile Danışmanlığı
İşitme Kayıplarında Hasta ve Aile Danışmanlığı (AUDY212) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitme Kayıplarında Hasta ve Aile Danışmanlığı | AUDY212 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı işitme kayıplarında hasta ve aile danışmanlığı için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Danışmanlık tanımı ve danışmanlık teorileri, iletişim becerileri ve yolları, aileyi tanıma, çözüm için yapılacakların ortaya konulması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Danışmanlığa giriş | A Framework for Understanding Poverty |
2 | Danışmanlık teorileri-Yardım modeline genel bakış | A Framework for Understanding Poverty |
3 | Danışmanlığın Temeli İletişim Bozukluklarında Yaşanan Duygular Danışmanlık ve Tanısal Süreç | A Framework for Understanding Poverty |
4 | Temel İletişim Becerileri Dinleme, Empati, Özetleme Tartışma: Danışmanlıkta farklı yaklaşımlar | Empathic approach: Listening first aid. |
5 | İleri Düzey İletişim Becerileri Zor ve dirençli vakalar Tartışma: Günlük iletişim becerileri | A Framework for Understanding Poverty |
6 | İleri Düzey İletişim Becerileri Zor ve dirençli vakalar Tartışma: Günlük iletişim becerileri | A Framework for Understanding Poverty |
7 | Ara sınav | |
8 | Aşama I: Mevcut durumu anlamak Hikaye almak, Kör noktaları tespit etmek | Empathic approach: Listening first aid. |
9 | Aşama II: Tercih edilen senaryoyu tanımlamak Olasılıklar, Değişim, Anlaşmanın Geçerliliğini Sağlamak | Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists |
10 | Aşama III: Eylem Stratejilerini Geliştirmek Eylem Olasılıkları, En Uygununu Bulmak, Bir Plan Geliştirmek | Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists |
11 | Planlamadan Eyleme Geçiş | Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists |
12 | İşitme Kayıplarında Danışmanlık (Hasta) | Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists |
13 | İşitme Kayıplarında Danışmanlık (Aile) | Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists |
14 | İşitme Kayıplarında Danışmanlık (Pediatrik ve Geriatrik Gruplar) | Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists |
15 | Genel Tekrar | Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Payne, R. (2005). A Framework for Understanding Poverty. Highlands, TX: Aha Process Inc. ISBN 1929229488 |
---|---|
2. Encina, G.B. (2006). Empathic approach: Listening first aid. University of California at Berkeley. Available on line at www.cnr.berkley.edu/ucce50/ag- labor/7article/listening (Retrieved 11/7/06). | |
3. Flasher, Lydia V. and Fogle, Paul T. (2004). Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists. NY: Delmar Learning |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 |