AKTS - Denge (Vestibüler) Sistemi Rehabilitasyonu

Denge (Vestibüler) Sistemi Rehabilitasyonu (AUDY412) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Denge (Vestibüler) Sistemi Rehabilitasyonu AUDY412 Alan Seçmeli 2 2 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, denge ve vestibüler sistem değerlendirmeleri ve rehabilitasyonu kapsamında gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnsanda denge sisteminin temel bileşenlerini bilir
  • Vestibüler sistemin bozuklukları hakkında temel bilgi sahibidir
  • Çeşitli vestibüler sistem patolojilerini ayırt eder, odyolojik yaklaşımı kavrar
  • Vestibüler sistem bozukluklarında kullanılan (re)habilitasyon teknikleri hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir
  • Vestibüler sistem patolojilerinde tanı, değerlendirme, tedavi ve takip aşamalarında vakaya özgü program oluşturabilir
Dersin İçeriği İnsanda denge bozukluğuna yol açan vestibüler sistem bozuklularının sağaltımında kullanılan yöntemler; insan vestibüler sistemini etkileyen hastalıklarda uygulanan temel rehabilitasyon yaklaşımları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Vestibüler sistemin anatomi ve fizyolojisi Vertigo and Dizziness Common Complaints
2 Postüral kontrolde vestibüler sistemin rolü Vertigo and Dizziness Common Complaints
3 Vestibüler adaptasyon ve kompensasyon Vertigo and Dizziness Common Complaints
4 Vestibüler sistem bozuklukları Vertigo and Dizziness Common Complaints
5 Vestibüler sistem bozukluklarında hasta değerlendirme: Öykü, Odyo-Vestibüler fonksiyon testleri Vertigo and Dizziness Common Complaints
6 Vestibüler sistem bozukluklarında farmakolojik ve cerrahi tedavi Vertigo and Dizziness Common Complaints
7 Migrenöz vertigo, Meniere Hastalığı ve Hareket Hastalığında terapi Vertigo and Dizziness Common Complaints
8 Ara sınav
9 Vestibüler bozukluklarda fizik tedavi Vestibular Rehabilitation
10 Benign pozisyonel vertigonun (re)habilitasyonu Vestibular Rehabilitation
11 Vestibüler hipofonksiyonda (re)habilitasyon Vestibular Rehabilitation
12 Komplet vestibüler kayıpta değerlendirme ve (re)habilitasyon Vestibular Rehabilitation
13 Santral vestibüler bozukluklarda değerlendirme ve (re)habilitasyon Vestibular Rehabilitation
14 Vestibüler hipofonksiyonlu yaşlılara yaklaşım Vestibular Rehabilitation
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Herdman SJ. Vestibular Rehabilitation. F. A. Davis Comp. 2007, Philadelphia, A.B.D.
2. Brandt T, Dieterich M, Strupp M. Vertigo and Dizziness Common Complaints. Springer-Verlag London Limited 2005, A.B.D.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 108