AKTS - İşitme ve Konuşma Biliminde Araştırma Teknikleri
İşitme ve Konuşma Biliminde Araştırma Teknikleri (AUDY410) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitme ve Konuşma Biliminde Araştırma Teknikleri | AUDY410 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimsel araştırma hazırlığı, araştırmanın sürdürülmesi ve sonuçlanması süreçlerinin etik kurallara uygun bir şekilde yönetilmesinin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bir araştırma sorusundan yola çıkarak literatür tarama, hipotez geliştirme, değişkenleri tanımlama/kontrol etme ve hipotezleri test edecek araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma anlatımları ile bilimsel araştırma basamaklarının örnekleme kadar olan kısmının aktarılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma Nedir? Derse Giriş | İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri, Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri |
2 | Bilimsel Araştırma Teknikleri 1 | İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri, Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri |
3 | Bilimsel Araştırma Teknikleri 2 | İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri, Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri |
4 | Bilimsel Araştırma Konusu ve Hipotezleri Oluşturma | İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri, Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri |
5 | Bilimsel Araştırma Yönteminin Seçilmesi ve Proje Oluşturma Aşamaları | Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri |
6 | Araştırma Sonucunun Raporlanması | Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri |
7 | Araştırma ve Yayın Etiği | Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma Projesi Oluşturma (Örnek Proje) | |
10 | Araştırma Projesi Oluşturma (Öğrenci Ödevi) | |
11 | Araştırma Projesi Oluşturma (Öğrenci Ödevi) | |
12 | Araştırma Projesi Oluşturma (Öğrenci Ödevi) | |
13 | Projelerin Sunulması ve Tartışma | |
14 | Projelerin Sunulması ve Tartışma | |
15 | Projelerin Sunulması ve Tartışma | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Yıldırım, İ. E., (2017). İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri. Seçkin Yayıncılık |
---|---|
2. Karpuz, B. (2020). Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri. Hiperakademi |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 14 | 14 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 102 |