AKTS - İşitme ve Konuşma Biliminde Araştırma Teknikleri

İşitme ve Konuşma Biliminde Araştırma Teknikleri (AUDY410) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İşitme ve Konuşma Biliminde Araştırma Teknikleri AUDY410 Alan Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı bilimsel araştırma hazırlığı, araştırmanın sürdürülmesi ve sonuçlanması süreçlerinin etik kurallara uygun bir şekilde yönetilmesinin kazandırılmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bilimsel araştırma yöntemlerini tanımlar
  • Amacına uygun bilimsel araştırma yöntemini seçerek, araştırma projesi hazırlar
  • Bilimsel yazım dilini öğrenir
  • Bilimsel araştırmanın sonuçlarını yorumlayarak raporlar
  • Bilimsel araştırmada etik kuralları ve yayın etiğini benimser
Dersin İçeriği Bir araştırma sorusundan yola çıkarak literatür tarama, hipotez geliştirme, değişkenleri tanımlama/kontrol etme ve hipotezleri test edecek araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma anlatımları ile bilimsel araştırma basamaklarının örnekleme kadar olan kısmının aktarılması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilimsel Araştırma Nedir? Derse Giriş İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri, Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri
2 Bilimsel Araştırma Teknikleri 1 İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri, Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri
3 Bilimsel Araştırma Teknikleri 2 İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri, Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri
4 Bilimsel Araştırma Konusu ve Hipotezleri Oluşturma İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri, Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri
5 Bilimsel Araştırma Yönteminin Seçilmesi ve Proje Oluşturma Aşamaları Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri
6 Araştırma Sonucunun Raporlanması Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri
7 Araştırma ve Yayın Etiği Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri
8 Ara Sınav
9 Araştırma Projesi Oluşturma (Örnek Proje)
10 Araştırma Projesi Oluşturma (Öğrenci Ödevi)
11 Araştırma Projesi Oluşturma (Öğrenci Ödevi)
12 Araştırma Projesi Oluşturma (Öğrenci Ödevi)
13 Projelerin Sunulması ve Tartışma
14 Projelerin Sunulması ve Tartışma
15 Projelerin Sunulması ve Tartışma
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Yıldırım, İ. E., (2017). İstatistiksel Araştırma Yöntemleri Araştırma Tasarımı – Örnekleme – Veri Toplama Teknikleri. Seçkin Yayıncılık
2. Karpuz, B. (2020). Sağlık bilimlerinde makale hazırlama ve yayımlama teknikleri. Hiperakademi

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 14 14
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 102