AKTS - İşitme Cihazı Uygulamaları ve Kulak Kalıpları
İşitme Cihazı Uygulamaları ve Kulak Kalıpları (AUDY409) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitme Cihazı Uygulamaları ve Kulak Kalıpları | AUDY409 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, doğru bir şekilde kulak kalıbı almayı, kişiye özgü uygun, işitme cihazını seçmeyi ve işitme cihazı programlamayı öğrenmeyi, gerçek kulak kazanç ölçümlerini bilmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Gerek sağlık çalışmalarında, gerekse bilimsel çalışmalarda öğrencilerin işitme cihaz programlama, elektroakustik ölçümler ve Gerçek Kulak Kazanç tekniği ile cihaz ayarı yapabilmesi için uygulamalı eğitim ve öğrenim. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kulak Kalıbı İzi Alma | Principles of Hearing Aid Audiology |
2 | Farklı Kulak Kalıplarının Dış Kulak Yolu Rezonansı Üzerindeki Etkileri | Principles of Hearing Aid Audiology |
3 | İşitme Cihazı Teknik Verilerine Göre İşitme Kaybına Uygun Cihaz Seçimi | Principles of Hearing Aid Audiology |
4 | İşitme Cihazının Elektroakustik Kontrolü | Principles of Hearing Aid Audiology |
5 | Kulak Arkası İşitme Cihazının Gerçek Kulak Kazancı ve Bilgisayar Yazılımı Üzerinde Ayarlanması | Principles of Hearing Aid Audiology |
6 | Kulak İçi İşitme Cihazının Gerçek Kulak Kazancı ve Bilgisayar Yazılımı Üzerinde Ayarlanması | Principles of Hearing Aid Audiology |
7 | Genel Tekrar | Principles of Hearing Aid Audiology |
8 | Ara Sınav | |
9 | "Open Fit" İşitme Cihazının Gerçek Kulak Kazancı ve Bilgisayar Yazılımı Üzerinde Ayarlanması | Hearing Aids: Standards, Options, and Limitations |
10 | "Receiver in the Ear" Işitme Cihazının Gerçek Kulak Kazancı Ve Bilgisayar Yazılımı Üzerinde Ayarlanması | Hearing Aids: Standards, Options, and Limitations |
11 | Yaşlılarda İşitme Cihazı Uygulamaları | Hearing Aids: Standards, Options, and Limitations |
12 | Çocuklarda İşitme Cihazı Uygulamaları | Hearing Aids: Standards, Options, and Limitations |
13 | Yetişkinlerde İşitme Cihazı Uygulamaları | Hearing Aids: Standards, Options, and Limitations |
14 | İşitme Cihazı Uygulamalarına Yönelik Literatür Çalışmaları | Hearing Aids: Standards, Options, and Limitations |
15 | Genel Tekrar | Hearing Aids: Standards, Options, and Limitations; Principles of Hearing Aid Audiology |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Principles of Hearing Aid Audiology, Second Edition, Whurr Publishers, 2002. |
---|---|
2. Hearing Aids: Standards, Options, and Limitations, Michael Valente, Thieme Publishers, 2002. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 110 |