AKTS - Odyolojide Ayırıcı Tanı Testleri
Odyolojide Ayırıcı Tanı Testleri (AUDY407) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Odyolojide Ayırıcı Tanı Testleri | AUDY407 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, odyolojide kullanılan ayırıcı tanı testlerini bilmeyi, bu testleri doğru durumda uygulamayı ve yorumlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel testlerde elde edilen becerilerin odyolojinin diğer alanlarında kullanılan testler ile beraber yorumlanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Davranışsal Testler Hakkında Bilgilendirme | Introduction to Audiology |
2 | Temel Değerlendirme Kriterleri ve Hikâye Alma | Introduction to Audiology |
3 | Saf Ses Odyometresi | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology |
4 | Saf Ses Odyometresinde Kullanılan Psikofiziksel Ölçümler | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology |
5 | Konuşma Odyometresi I | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology |
6 | Konuşma Odyometresi II | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology |
7 | Ara Sınav | |
8 | Temel Psikoakustik Testler | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology; Audiology Practice Management |
9 | Gürlük Algı Testleri | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology; Audiology Practice Management |
10 | Frekans Modülasyon Testleri | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology; Audiology Practice Management |
11 | Difference Limen Testi | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology; Audiology Practice Management |
12 | Recruitment Testleri | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology; Audiology Practice Management |
13 | Bekesy Odyometresi | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology; Audiology Practice Management |
14 | SISI, Tone Decay, Refleks Decay Testleri | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology; Audiology Practice Management |
15 | Genel Tekrar | Audiology Practice Management |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Johnson CE, Danhauer JL, Handbook of outcomes measurement in audiology, Thomson/Delmar Learning/Singular, 2002. |
---|---|
2. Martin Frederick N, Clark J.G. Introduction to Audiology, Allyn&Bacon, 2000. | |
3. Hosford-Dunn H, Roeser RJ, Valente M. Audiology practice management, Thieme, 2000. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 110 |