AKTS - Uluslararası Engellilik Sınıflandırması
Uluslararası Engellilik Sınıflandırması (AUDY209) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Engellilik Sınıflandırması | AUDY209 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı: sağlık, hastalık ve işlevsellik tanımlarını kavramak, ICF’nin amacını ve temel kavramlarını öğrenmek, sağlık ve Odyoloji alanında ICF kullanımını öğrenmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Dünya Sağlık Örgütünün önerdiği hastalık ve işlevsellik tanı sınıflandırmaları, farklı tanı sınıflandırmalarının odyoloji alanındaki uygulamalarına yönelik analiz edilmesi, odyoloji alanında kullanılan temel etik prensipler, odyoloji uygulamalarında hastanın bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurma, işitme ve denge kaybı olan hastaların yaşama katılımlarının desteklenmesini analiz etme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünya Sağlık Örgütü Tarafından Tanımlanan Sağlık Kavramı Nedir? | International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF |
2 | Dünya Sağlık Örgütü Tarafından ve Ülkemizde Tanınan Sağlık Sınıflandırmaları | International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF |
3 | ICF'nin Teorik Temelleri I | International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF |
4 | ICF'nin Teorik Temelleri II | International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF |
5 | ICF Modelinin Tanıtılması | International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF |
6 | Genel Tekrar | International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF |
7 | Ara Sınav | |
8 | ICF Sınıflandırmasının Yapısı | The International Classification of Functioning, Disability and Health: A New Tool for Understanding Disability and Health |
9 | ICF Tanı Kodlarının Tanıtılması | The International Classification of Functioning, Disability and Health: A New Tool for Understanding Disability and Health; International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF |
10 | Online Sistemde ICF Uygulamaları | Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) in Clinical Practice |
11 | Araştırmalarda ICF Uygulamaları | Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) in Clinical Practice |
12 | Odyoloji Alanında ICF | Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) in Clinical Practice |
13 | Vakalarla ICF Örnekleri | Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) in Clinical Practice |
14 | Vakalarla ICF Örnekleri | Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) in Clinical Practice |
15 | Genel Tekrar | Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) in Clinical Practice; The International Classification of Functioning, Disability and Health: a New Tool for Understanding Disability and Health |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Stucki, G., Cieza, A., Ewert, T., Kostanjsek, N., Chatterji, S., & Üstün, T. B. (2002). Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) in clinical practice. Disability and rehabilitation, 24(5), 281-282. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. World Health Organization. (2001). International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF. World Health Organization. |
3. Üstün, T. B., Chatterji, S., Bickenbach, J., Kostanjsek, N., Schneider, M. (2003). The International Classification of Functioning, Disability and Health: a new tool for understanding disability and health. Disability and rehabilitation, 25(11-12) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 108 |