AKTS - Uluslararası Engellilik Sınıflandırması

Uluslararası Engellilik Sınıflandırması (AUDY209) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Uluslararası Engellilik Sınıflandırması AUDY209 Alan Seçmeli 2 0 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı: sağlık, hastalık ve işlevsellik tanımlarını kavramak, ICF’nin amacını ve temel kavramlarını öğrenmek, sağlık ve Odyoloji alanında ICF kullanımını öğrenmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dünya Sağlık Örgütü tarafından tanınan hastalıkların ve işlevselliklerin sınıflandırılmasını tanır.
  • Tanısal sınıflamanın temel kavramlarını bilir.
  • ICF ve sınıflandırma sistemini tanır.
  • Odyoloji alanında ICF ve sınıflandırma sistemini uygular.
Dersin İçeriği Dünya Sağlık Örgütünün önerdiği hastalık ve işlevsellik tanı sınıflandırmaları, farklı tanı sınıflandırmalarının odyoloji alanındaki uygulamalarına yönelik analiz edilmesi, odyoloji alanında kullanılan temel etik prensipler, odyoloji uygulamalarında hastanın bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurma, işitme ve denge kaybı olan hastaların yaşama katılımlarının desteklenmesini analiz etme.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dünya Sağlık Örgütü Tarafından Tanımlanan Sağlık Kavramı Nedir? International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF
2 Dünya Sağlık Örgütü Tarafından ve Ülkemizde Tanınan Sağlık Sınıflandırmaları International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF
3 ICF'nin Teorik Temelleri I International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF
4 ICF'nin Teorik Temelleri II International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF
5 ICF Modelinin Tanıtılması International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF
6 Genel Tekrar International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF
7 Ara Sınav
8 ICF Sınıflandırmasının Yapısı The International Classification of Functioning, Disability and Health: A New Tool for Understanding Disability and Health
9 ICF Tanı Kodlarının Tanıtılması The International Classification of Functioning, Disability and Health: A New Tool for Understanding Disability and Health; International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF
10 Online Sistemde ICF Uygulamaları Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) in Clinical Practice
11 Araştırmalarda ICF Uygulamaları Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) in Clinical Practice
12 Odyoloji Alanında ICF Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) in Clinical Practice
13 Vakalarla ICF Örnekleri Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) in Clinical Practice
14 Vakalarla ICF Örnekleri Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) in Clinical Practice
15 Genel Tekrar Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) in Clinical Practice; The International Classification of Functioning, Disability and Health: a New Tool for Understanding Disability and Health
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Stucki, G., Cieza, A., Ewert, T., Kostanjsek, N., Chatterji, S., & Üstün, T. B. (2002). Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) in clinical practice. Disability and rehabilitation, 24(5), 281-282.
Diğer Kaynaklar 2. World Health Organization. (2001). International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF. World Health Organization.
3. Üstün, T. B., Chatterji, S., Bickenbach, J., Kostanjsek, N., Schneider, M. (2003). The International Classification of Functioning, Disability and Health: a new tool for understanding disability and health. Disability and rehabilitation, 25(11-12)

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 40 40
Toplam İş Yükü 108