AKTS - Denge (Vestibüler) Sisteminin Değerlendirilmesi
Denge (Vestibüler) Sisteminin Değerlendirilmesi (AUDY203) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Denge (Vestibüler) Sisteminin Değerlendirilmesi | AUDY203 | 3. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, periferik vestibüler sistem anatomi ve fizyolojisini kavramayı, vestibüler sistem bozukluklarını ve bulgularını bilmeyi ve tanı ve rehabilitasyonda uygulanan yöntemleri öğrenmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Dengenin tanımı, insan vestibüler sisteminin anatomisi, fizyolojisi, periferik vestibüler sistemin bileşenleri, bozuklukları, vestibüler sistem hastalıkları ve rehabilitasyonuna yönelik temel bilgiler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Denge ve Vestibüler Sisteme Giriş | Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi |
2 | Periferik Vestibüler Sistemin Anatomisi ve Fizyolojisi I | Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi |
3 | Periferik Vestibüler Sistemin Anatomisi ve Fizyolojisi II | Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi |
4 | Ekstraoküler Kaslar, Vestibulooküler Refleks, Nistagmus I | Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi |
5 | Ekstraoküler Kaslar, Vestibulooküler Refleks, Nistagmus II | Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi |
6 | Vestibüler Sistem Hastalıklarına Giriş I | Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi |
7 | Ara Sınav | |
8 | Vestibüler Sistem Hastalıklarına Giriş II | Essential Otolaryngology; Handbook of Clinical Audiology |
9 | BPPV ve Vestibüler Nörinit | Essential Otolaryngology; Handbook of Clinical Audiology |
10 | Vestibüler Migren ve Superior Semisirküler Kanal Dehissansı | Essential Otolaryngology; Handbook of Clinical Audiology |
11 | Perilenf Fistülü ve Akustik Nörinoma | Handbook of Clinical Audiology; Essential Otolaryngology |
12 | Otoimmün Kulak Hastalıkları ve Mal Debarquement Sendromu | Handbook of Clinical Audiology; Essential Otolaryngology |
13 | Vestibüler Değerlendirme | Handbook of Clinical Audiology; Essential Otolaryngology |
14 | Vestibüler Tanı ve Rehabilitasyon Yaklaşımları | Handbook of Clinical Audiology; Essential Otolaryngology |
15 | Genel Tekrar | Handbook of Clinical Audiology |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. K.J.Lee. (2012) Essential Otolaryngology, Baş ve Boyun Cerrahisi, 9. baskı, Güneş Tıp Kitabevi. |
---|---|
2. Jack Katz, Larry Medwetsky, Robert Burkard and Linda Hood. (2009) Handbook of Clinical Audiology Point (Lippincott Williams & Wilkins). | |
3. Can Koç. (2013) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi, 2. Baskı. Güneş Tıp Kitabevi. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 119 |