AKTS - İşitsel Amplifikasyon
İşitsel Amplifikasyon (AUDY208) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitsel Amplifikasyon | AUDY208 | 4. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı işitme cihazları aday seçimi, uygulama aşamaları ve takip süreçleri ile ilgili gerekli bilginin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İşitme cihaz tipleri, parçaları ve çalışma prensibi, kompresyon sistemleri, dış kulak kanal rezonansı, Gerçek Kulak Kazanç ölçümleri, uygulama prosedürleri, yönerge yöntemleri, yaşa göre uygulamalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitme Cihazının Çalışma Prensipleri | Principles of Hearing Aid Audiology |
2 | İşitme Cihazının Tarihçesi | Principles of Hearing Aid Audiology |
3 | İşitme Cihazı Türleri | Hearing Aids: Standards, Options, and Limitations |
4 | İşitme Cihaz Teknik Verilerine Göre İşitme Kaybına Uygun Cihaz Seçimi 1 | Hearing Aids: Standards, Options, and Limitations |
5 | İşitme Cihaz Teknik Verilerine Göre İşitme Kaybına Uygun Cihaz Seçimi 2 | Modern Hearing Aids: Pre-Fitting Testing and Selection Considerations |
6 | İşitme Cihazının Elektroakustik Kontrolü | Modern Hearing Aids: Pre-Fitting Testing and Selection Considerations |
7 | Genel Tekrar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kulak Arkası İşitme Cihazının Gerçek Kulak Kazancı ve Fitting Protokolü | Modern Hearing Aids: Pre-Fitting Testing and Selection Considerations |
10 | Kulak İçi İşitme Cihazının Gerçek Kulak Kazancı ve Fitting Protokolü | Modern Hearing Aids: Pre-Fitting Testing and Selection Considerations |
11 | Yaşlılarda İşitme Cihazı Uygulamaları | The textbook of hearing aid amplification |
12 | Çocuklarda İşitme Cihazı Uygulamaları | The textbook of hearing aid amplification |
13 | Yetişkinlerde İşitme Cihazı Uygulamaları | The textbook of hearing aid amplification |
14 | İşitme Cihaz Uygulamalarına Yönelik Literatür Çalışmaları | The textbook of hearing aid amplification |
15 | Yardımcı Dinleme Teknolojilerinin Kullanımı | The textbook of hearing aid amplification |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Principles of Hearing Aid Audiology, Second Edition, 2002. Whurr Publishers |
---|---|
2. Hearing Aids: Standards, Options, and Limitations, Michael Valente, 2002. Thieme Publishers | |
3. Digital Hearing Aids (2008), Arthur Schaub, Thieme. | |
4. Hearing Aids (2012), Harvey Dillon, Second Edition, Thieme | |
5. The textbook of hearing aid amplification (2000), Sandlin, Robert | |
6. Modern Hearing Aids: Pre-Fitting Testing and Selection Considerations, (2013) , Mueller HG, Ricketts T, and Bentler R. San Diego, CA: Plural Publishing Inc. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 78 |