AKTS - İşitme Kayıplı Çocuklarda Erken Okur-Yazarlık

İşitme Kayıplı Çocuklarda Erken Okur-Yazarlık (AUDY210) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İşitme Kayıplı Çocuklarda Erken Okur-Yazarlık AUDY210 Alan Seçmeli 2 0 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı çocuklarda okuryazarlık becerileri ve erken okuryazarlık gelişimi ile ilgili temel bilginin kazandırılmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Erken okuyazarlık ve okuma-yazma becerileri arasındaki farkların neler olduğunu öğrenirler
  • Çocukluk dönemindeki okuryazarlık becerilerinde yaşanan gelişimsel değişimleri öğrenirler
  • Çocuk edebiyatı hakkında bilgi sahibi olurlar
  • Çocukların okuryazarlık becerilerinin nasıl değerlendirilebileceğini öğrenirler.
  • Normal gelişim gösteren ve işitme kayıplı çocukların okuryazarlık becerileri arasındaki farklılıkları öğrenirler
  • İşitme kayıplı çocuklar için kitap seçiminin nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sahibi olurlar.
Dersin İçeriği Okuryazarlık ve çocuk edebiyatının temel kavramlarının tanımlanması, yaşa ve işitme kayıplı çocuklara uygun kitap seçme kriterleri, etkileşimli kitap okumanın önemi, doğumdan okul dönemine kadar olan süreçte çocuklarda okuryazarlık gelişiminin incelenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Okuryazarlığa ilişkin temel kavramlar Early Childhood Literacy
2 Çocuk edebiyatına ilişkin temel kavramlar Early Childhood Literacy
3 Dil, düşünce ve öğrenme Early Childhood Literacy
4 Konuşma diline ve yazı diline ilişkin sistemler Early Childhood Literacy
5 Okuryazarlığın başlangıcı Early Childhood Literacy
6 Çocuk edebiyatı ve çocuğun gelişimdeki rolü Early Childhood Literacy
7 Bebeklik döneminde okuryazarlık Early Childhood Literacy
8 Ara Sınav
9 Okul öncesi dönemde okuryazarlık Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens
10 İşitme kayıplı çocuklar için okuryazarlık Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens
11 Erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesi Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens
12 İşitme kayıplı çocuklar için çocuk edebiyatı Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens
13 Bebeklik ve okul öncesi dönemde kitap seçimi Literacy Begginings. Supporting Young Readers and Writers.
14 Okuryazarlık kazanımında aile bireylerinin okuryazarlık ve çocuk edebiyatı açısından desteklenmesi Literacy Begginings. Supporting Young Readers and Writers.
15 Okul öncesi eğitim kurumları ve özel eğitim merkezlerinde okuryazarlık ve çocuk edebiyatının desteklenmesi Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Soderman, A.K., Farrell, P. (2008) Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens. Pearson Pub.
2. Timothy Shanah Christopher Lonigan (2013) Early Childhood Literacy: The National Early Literacy Panel and Beyond 1st Edition.
3. McGee, L., Richgels, D.J. (2007). Literacy Begginings. Supporting Young Readers and Writers. Pearson Pub.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 12 12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 100