AKTS - İşitme Kayıplı Çocuklarda Erken Okur-Yazarlık
İşitme Kayıplı Çocuklarda Erken Okur-Yazarlık (AUDY210) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitme Kayıplı Çocuklarda Erken Okur-Yazarlık | AUDY210 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı çocuklarda okuryazarlık becerileri ve erken okuryazarlık gelişimi ile ilgili temel bilginin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Okuryazarlık ve çocuk edebiyatının temel kavramlarının tanımlanması, yaşa ve işitme kayıplı çocuklara uygun kitap seçme kriterleri, etkileşimli kitap okumanın önemi, doğumdan okul dönemine kadar olan süreçte çocuklarda okuryazarlık gelişiminin incelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okuryazarlığa ilişkin temel kavramlar | Early Childhood Literacy |
2 | Çocuk edebiyatına ilişkin temel kavramlar | Early Childhood Literacy |
3 | Dil, düşünce ve öğrenme | Early Childhood Literacy |
4 | Konuşma diline ve yazı diline ilişkin sistemler | Early Childhood Literacy |
5 | Okuryazarlığın başlangıcı | Early Childhood Literacy |
6 | Çocuk edebiyatı ve çocuğun gelişimdeki rolü | Early Childhood Literacy |
7 | Bebeklik döneminde okuryazarlık | Early Childhood Literacy |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okul öncesi dönemde okuryazarlık | Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens |
10 | İşitme kayıplı çocuklar için okuryazarlık | Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens |
11 | Erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesi | Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens |
12 | İşitme kayıplı çocuklar için çocuk edebiyatı | Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens |
13 | Bebeklik ve okul öncesi dönemde kitap seçimi | Literacy Begginings. Supporting Young Readers and Writers. |
14 | Okuryazarlık kazanımında aile bireylerinin okuryazarlık ve çocuk edebiyatı açısından desteklenmesi | Literacy Begginings. Supporting Young Readers and Writers. |
15 | Okul öncesi eğitim kurumları ve özel eğitim merkezlerinde okuryazarlık ve çocuk edebiyatının desteklenmesi | Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Soderman, A.K., Farrell, P. (2008) Creating Literacy-Rich. Preschools and Kindergartens. Pearson Pub. |
---|---|
2. Timothy Shanah Christopher Lonigan (2013) Early Childhood Literacy: The National Early Literacy Panel and Beyond 1st Edition. | |
3. McGee, L., Richgels, D.J. (2007). Literacy Begginings. Supporting Young Readers and Writers. Pearson Pub. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 100 |