AKTS - Klinik Uygulama I: Davranım Testleri.
Klinik Uygulama I: Davranım Testleri. (AUDY206) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Klinik Uygulama I: Davranım Testleri. | AUDY206 | 4. Dönem | 1 | 4 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı odyolojik uygulamalara giriş bilgi ve becerilerinin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bölüm laboratuvarlarında kurum içi uygulamalı çalışma: değerlendirme sürecinin, görüşme, öykü alma, otoskopik muayene ve diyapazon testleri ile ön tanıya ulaşma evresinin uygulamalı olarak yapılması; günlük dinleme kontrolü, odyolojik incelemede kullanılan davranım testlerinin simülasyonu ve öğrenci uygulamaları; sonuçların tartışılarak raporlanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranım Testleri genel tekrar: Test öncesi | Introduction to Audiology |
2 | Davranım Testleri genel tekrar: Öykü alma, Fizik bakı, Diayapazon testleri, Saf ses eşik testleri | Audiometric Interpretation: A Manual of Basic Audiometry |
3 | Davranım Testleri genel tekrar: Konuşma Testleri ve Maske | Audiometric Interpretation: A Manual of Basic Audiometry |
4 | ÖRNEK UYGULAMA: Dinleme kontrolü, Öykü, Fizik (F) ve otoskopik (O) Bakı, diyapazon (D) saf ses eşik testleri simülasyonu | Vaka Tartışması |
5 | ÖĞRENCİ UYGULAMASI: Dinleme Kontrolü, öykü alma odyolojik inceleme (Normal işitme) ve Ayırıcı Tanı Testleri | Öğrenci Uygulaması |
6 | ÖĞRENCİ UYGULAMASI: Dinleme Kontrolü, öykü alma odyolojik inceleme (Normal işitme) ve Ayırıcı Tanı Testleri | Öğrenci Uygulaması |
7 | ÖĞRENCİ UYGULAMASI: Dinleme Kontrolü, öykü alma odyolojik inceleme (Normal işitme) ve Ayırıcı Tanı Testleri | Öğrenci Uygulaması |
8 | ÖĞRENCİ UYGULAMASI: Dinleme Kontrolü, öykü alma odyolojik inceleme (Normal işitme) ve Ayırıcı Tanı Testleri | Öğrenci Uygulaması |
9 | Ara Sınav | |
10 | ÖRNEK UYGULAMA:İşitme kaybı simülasyonları, sonuç verme ve sonuç yazma | Vaka Tartışması |
11 | ÖĞRENCİ UYGULAMASI: İletim tipi ve Sensörinöral tip İK simülasyonları, Sonuç verme ve rapor yazma | Öğrenci Uygulaması |
12 | ÖĞRENCİ UYGULAMASI: İletim tipi ve Sensörinöral tip İK simülasyonları, Sonuç verme ve rapor yazma | Öğrenci Uygulaması |
13 | ÖĞRENCİ UYGULAMASI: İletim tipi ve Sensörinöral tip İK simülasyonları, Sonuç verme ve rapor yazma | Öğrenci Uygulaması |
14 | ÖĞRENCİ UYGULAMASI: İletim tipi ve Sensörinöral tip İK simülasyonları, Sonuç verme ve rapor yazma | Öğrenci Uygulaması |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Batuk, M. & Saraç, E. T. (Ed.), Odyolojik Tanılama Parçadan Bütüne. Ankara: Hipokrat Kitabevi, 2023. |
---|---|
2. Kaplan H.,Gladstone, V.S. Lloyd, L.L (1993). Audiometric Interpretation: A Manual of Basic Audiometry. Boston: Allyn and Bacon. | |
3. Katz, J.,Medwetsky, L.,Burkard, R.,Hood, L.(2009). Handbook of Clinical Audiology. (6th Ed.). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. | |
4. Martin F.N., Clark, J.G. (2014). Introduction to Audiology (12th Ed.). New York: Pearson |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 4 | 64 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 1 | 15 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |