AKTS - Klinik Uygulama I: Davranım Testleri.
Klinik Uygulama I: Davranım Testleri. (AUDY206) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Klinik Uygulama I: Davranım Testleri. | AUDY206 | 4. Dönem | 1 | 4 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı odyolojik uygulamalara giriş bilgi ve becerilerinin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bölüm laboratuvarlarında kurum içi uygulamalı çalışma: değerlendirme sürecinin, görüşme, öykü alma, otoskopik muayene ve diyapazon testleri ile ön tanıya ulaşma evresinin uygulamalı olarak yapılması; günlük dinleme kontrolü, odyolojik incelemede kullanılan davranım testlerinin simülasyonu ve öğrenci uygulamaları; sonuçların tartışılarak raporlanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranım Testleri genel tekrar: Test öncesi | Introduction to Audiology |
2 | Davranım Testleri genel tekrar: Öykü alma, Fizik bakı, Diayapazon testleri, Saf ses eşik testleri | Audiometric Interpretation: A Manual of Basic Audiometry |
3 | Davranım Testleri genel tekrar: Konuşma Testleri ve Maske | Audiometric Interpretation: A Manual of Basic Audiometry |
4 | ÖRNEK UYGULAMA: Dinleme kontrolü, Öykü, Fizik (F) ve otoskopik (O) Bakı, diyapazon (D) saf ses eşik testleri simülasyonu | Vaka Tartışması |
5 | ÖĞRENCİ UYGULAMASI: Dinleme Kontrolü, öykü alma odyolojik inceleme (Normal işitme) ve Ayırıcı Tanı Testleri | Öğrenci Uygulaması |
6 | ÖĞRENCİ UYGULAMASI: Dinleme Kontrolü, öykü alma odyolojik inceleme (Normal işitme) ve Ayırıcı Tanı Testleri | Öğrenci Uygulaması |
7 | ÖĞRENCİ UYGULAMASI: Dinleme Kontrolü, öykü alma odyolojik inceleme (Normal işitme) ve Ayırıcı Tanı Testleri | Öğrenci Uygulaması |
8 | ÖĞRENCİ UYGULAMASI: Dinleme Kontrolü, öykü alma odyolojik inceleme (Normal işitme) ve Ayırıcı Tanı Testleri | Öğrenci Uygulaması |
9 | Ara Sınav | |
10 | ÖRNEK UYGULAMA:İşitme kaybı simülasyonları, sonuç verme ve sonuç yazma | Vaka Tartışması |
11 | ÖĞRENCİ UYGULAMASI: İletim tipi ve Sensörinöral tip İK simülasyonları, Sonuç verme ve rapor yazma | Öğrenci Uygulaması |
12 | ÖĞRENCİ UYGULAMASI: İletim tipi ve Sensörinöral tip İK simülasyonları, Sonuç verme ve rapor yazma | Öğrenci Uygulaması |
13 | ÖĞRENCİ UYGULAMASI: İletim tipi ve Sensörinöral tip İK simülasyonları, Sonuç verme ve rapor yazma | Öğrenci Uygulaması |
14 | ÖĞRENCİ UYGULAMASI: İletim tipi ve Sensörinöral tip İK simülasyonları, Sonuç verme ve rapor yazma | Öğrenci Uygulaması |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Batuk, M. & Saraç, E. T. (Ed.), Odyolojik Tanılama Parçadan Bütüne. Ankara: Hipokrat Kitabevi, 2023. |
---|---|
2. Kaplan H.,Gladstone, V.S. Lloyd, L.L (1993). Audiometric Interpretation: A Manual of Basic Audiometry. Boston: Allyn and Bacon. | |
3. Katz, J.,Medwetsky, L.,Burkard, R.,Hood, L.(2009). Handbook of Clinical Audiology. (6th Ed.). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. | |
4. Martin F.N., Clark, J.G. (2014). Introduction to Audiology (12th Ed.). New York: Pearson |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 4 | 64 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 1 | 15 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |