AKTS - İşitmenin Değerlendirilmesi II: Elektrofizyolojik Testler
İşitmenin Değerlendirilmesi II: Elektrofizyolojik Testler (AUDY202) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitmenin Değerlendirilmesi II: Elektrofizyolojik Testler | AUDY202 | 4. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı odyolojik değerlendirme bataryalarında yer alan objektif test prensiplerinin ve uygulamalarının kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Akustik immitans, otoakustik emsiyon, işitsel uyarılmış ve olaya bağlı potansiyeller ve kullanım alanları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Tanısal Odyolojide Elektrofizyolojik İnceleme | Auditory Diagnosis: Principles and Applications |
2 | Akustik İmmitansmetri I | Auditory Diagnosis: Principles and Applications |
3 | Akustik İmmitansmetri II | Auditory Diagnosis: Principles and Applications |
4 | Akustik Refleks Testi | Auditory Diagnosis: Principles and Applications |
5 | Otoakustik Emisyon Testleri I | Active Process and Otoacoustic Emissions in Hearing. |
6 | Otoakustik Emisyon Testleri II | Active Process and Otoacoustic Emissions in Hearing. |
7 | Elektrokokleografi | New Handbook of Auditory Evoked Responses |
8 | Ara Sınav | |
9 | İşitsel Beyin Sapı Cevap Odyometrisi I | İşitsel Beyin Sapı Cevapları: Temel Bilgiler ve Klinik Uygulamalar |
10 | İşitsel Beyin Sapı Cevap Odyometrisi II | İşitsel Beyin Sapı Cevapları: Temel Bilgiler ve Klinik Uygulamalar |
11 | İşitsel Beyin Sapı Cevap Odyometrisi III | İşitsel Beyin Sapı Cevapları: Temel Bilgiler ve Klinik Uygulamalar |
12 | Auditory Steady State Response | New Handbook of Auditory Evoked Responses |
13 | Vestibüler Uyarılmış Potansiyeller | New Handbook of Auditory Evoked Responses |
14 | İşitsel Orta Latans ve Kortikal Potansiyeller | New Handbook of Auditory Evoked Responses |
15 | Finale Hazırlık | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Silman, S., Silverman C.A. (1997). Auditory Diagnosis: Principles and Applications, New York: Delmar. |
---|---|
2. Hall, J.W. (2007). New Handbook of Auditory Evoked Responses. New York: Pearson. | |
3. Manley, G.A., Fay, R.R., Popper, A.N. (2008). Active Process and Otoacoustic Emissions in Hearing. New York: Springer. | |
4. Muş, N., Özcan, Ö. (2005). İşitsel Beyin Sapı Cevapları: Temel Bilgiler ve Klinik Uygulamalar, Ankara. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 4 | 64 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 157 |