AKTS - İşitmenin Değerlendirilmesi II: Elektrofizyolojik Testler

İşitmenin Değerlendirilmesi II: Elektrofizyolojik Testler (AUDY202) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İşitmenin Değerlendirilmesi II: Elektrofizyolojik Testler AUDY202 4. Dönem 2 4 0 4 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı odyolojik değerlendirme bataryalarında yer alan objektif test prensiplerinin ve uygulamalarının kazandırılmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Odyolojik değerlendirmede kullanılan objektif testleri bilir
  • İşitme sisteminin elektrofizyolojik ölçümlerle değerlendirilmesinin teorik altyapısını bilir
  • Hangi elektrofizyolojik testin hangi anatomik bölgeye duyarlı olduğunu bilir
  • Akustik İmmitansmetri testlerinde timpanometri ve akustik refleks testlerinin uygulanması konusunda ileri derecede bilgi sahibi olur.
  • Otoakustik emisyon testlerinin uygulamasını öğrenir.
  • İşitsel beyinsapı cevap odyometrisinde kayıt parametreleri, protokol ve yöntemlerini tanımlar.
  • Elektrokokleografi ve işitsel kortikal potansiyellerle ilgili testlerin uygulaması hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur.
  • ASSR ve VEMP testlerinin uygulama alanları ve kullanımını bilir.
Dersin İçeriği Akustik immitans, otoakustik emsiyon, işitsel uyarılmış ve olaya bağlı potansiyeller ve kullanım alanları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Tanısal Odyolojide Elektrofizyolojik İnceleme Auditory Diagnosis: Principles and Applications
2 Akustik İmmitansmetri I Auditory Diagnosis: Principles and Applications
3 Akustik İmmitansmetri II Auditory Diagnosis: Principles and Applications
4 Akustik Refleks Testi Auditory Diagnosis: Principles and Applications
5 Otoakustik Emisyon Testleri I Active Process and Otoacoustic Emissions in Hearing.
6 Otoakustik Emisyon Testleri II Active Process and Otoacoustic Emissions in Hearing.
7 Elektrokokleografi New Handbook of Auditory Evoked Responses
8 Ara Sınav
9 İşitsel Beyin Sapı Cevap Odyometrisi I İşitsel Beyin Sapı Cevapları: Temel Bilgiler ve Klinik Uygulamalar
10 İşitsel Beyin Sapı Cevap Odyometrisi II İşitsel Beyin Sapı Cevapları: Temel Bilgiler ve Klinik Uygulamalar
11 İşitsel Beyin Sapı Cevap Odyometrisi III İşitsel Beyin Sapı Cevapları: Temel Bilgiler ve Klinik Uygulamalar
12 Auditory Steady State Response New Handbook of Auditory Evoked Responses
13 Vestibüler Uyarılmış Potansiyeller New Handbook of Auditory Evoked Responses
14 İşitsel Orta Latans ve Kortikal Potansiyeller New Handbook of Auditory Evoked Responses
15 Finale Hazırlık
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Silman, S., Silverman C.A. (1997). Auditory Diagnosis: Principles and Applications, New York: Delmar.
2. Hall, J.W. (2007). New Handbook of Auditory Evoked Responses. New York: Pearson.
3. Manley, G.A., Fay, R.R., Popper, A.N. (2008). Active Process and Otoacoustic Emissions in Hearing. New York: Springer.
4. Muş, N., Özcan, Ö. (2005). İşitsel Beyin Sapı Cevapları: Temel Bilgiler ve Klinik Uygulamalar, Ankara.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 16 4 64
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 157