AKTS - Klinik Uygulama III: Denge (Vestibüler) Testleri

Klinik Uygulama III: Denge (Vestibüler) Testleri (AUDY401) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Klinik Uygulama III: Denge (Vestibüler) Testleri AUDY401 7. Dönem 1 4 0 3 7
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı; vestibüler sistemi etkileyen hastalıkları bilmek, denge bozukluğu olan hastaya nasıl yaklaşacağını bilmek, teşhis ve tedavide doğru değerlendirme testlerini uygulamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Denge sistemini etkileyen bozuklukları bilir.
  • Hasta öyküsüne göre uygun odyovestibüler test bataryasını belirler.
  • Test sonuçlarına göre uygun ek testleri belirler.
  • Test sonuçlarına dayanarak odyovestibüler tanıyı yordar.
  • Test sonuçlarına göre uygun yönlendirme ve odyovestibüler müdahaleyi seçer.
Dersin İçeriği Denge sorunu olan hastalara yaklaşım, uygun testlerin seçimi ve uygulanması, denge sistemi hastalıklarında uygulanan manevralar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hipotetik Vaka 1 - Öğrenci Uygulaması Audiology: Diagnosis; Vertigo
2 Hipotetik Vaka 2 - Öğrenci Uygulaması Audiology: Diagnosis; Vertigo
3 Hipotetik Vaka 3 - Öğrenci Uygulaması Audiology: Diagnosis; Vertigo
4 Hipotetik Vaka 4 - Öğrenci Uygulaması Audiology: Diagnosis; Vertigo
5 Hipotetik Vaka 5 - Öğrenci Uygulaması Audiology: Diagnosis; Vertigo
6 Hipotetik Vaka 6 - Öğrenci Uygulaması Audiology: Diagnosis; Vertigo
7 Hipotetik Vaka 7 - Öğrenci Uygulaması Audiology: Diagnosis; Vertigo
8 Ara Sınav
9 Hipotetik Vaka 8 - Öğrenci Uygulaması Vertigo; Audiology: Diagnosis
10 Hipotetik Vaka 9 - Öğrenci Uygulaması Vertigo; Audiology: Diagnosis
11 Hipotetik Vaka 10 - Öğrenci Uygulaması Vertigo; Audiology: Diagnosis
12 Hipotetik Vaka 11 - Öğrenci Uygulaması Vertigo; Audiology: Diagnosis
13 Hipotetik Vaka 12 - Öğrenci Uygulaması Vertigo; Audiology: Diagnosis
14 Hipotetik Vaka 13 - Öğrenci Uygulaması Vertigo; Audiology: Diagnosis
15 Hipotetik Vaka 14 - Öğrenci Uygulaması Vertigo; Audiology: Diagnosis
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Hosford-Dunn, H., Roeser, R. J., & Valente, M. (Eds.). (2007). Audiology: diagnosis. Thieme.
2. Ardıç, F.N. (2005). Vertigo. US Akademi

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 1 16
Laboratuar
Uygulama 16 4 64
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 40 40
Toplam İş Yükü 188