AKTS - Odyolojide Tanı ve Yorum II

Odyolojide Tanı ve Yorum II (AUDY404) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Odyolojide Tanı ve Yorum II AUDY404 8. Dönem 2 4 0 4 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı; bebeklik döneminden başlayarak çocukluk dönemi boyunca işitme sisteminin tipik gelişimi, işitme sisteminin gelişiminde farklılıklara neden olan hastalıklar/bozukluklar, pediatrik grupta işitme sisteminin değerlendirilmesi, tanılanması ve işitme kaybına yönelik erken müdahelenin temel prensiplerini öğrenmektir. Bu sayede öğrencinin yenidoğan döneminden geç çocukluk dönemine kadar işitme kayıplı çocuğa odyolojik yaklaşım esaslarını ve farklılıklarını bilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İşitme test yöntemlerini açıklar
  • Ayırıcı tanı yöntemlerinin neler olduğunu belirler
  • Hastalığa uygun test yöntemlerini belirleyebilmeyi kazandırır
  • Öğrencinin test sırasında hasta ile olan iletişimini tanımlar
  • Uygulanan işitme testi sonucunda, değerlendirme sonuçlarının yazılı ve sözlü olarak nasıl ifade edileceğini öğretir
Dersin İçeriği İşitmenin ölçülmesinde ayırıcı tanı testleri, işitsel beyin sapı odyometresi, vestibüler testler ve rehabilitasyon.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Otoakustik emisyon ölçüm yöntemi: Temel prensipler ve klinik uygulamalar Audiology: diagnosis
2 Otoakustik emisyon ölçüm yöntemi ve odyolojik tanıdaki yeri Audiology: diagnosis
3 Elektroakustik immitansmetri bulgularının hastalığa göre tekrar yorumu Audiology: diagnosis
4 Koklear ve nöral işitme kayıplarının ayırt edilmesinde kullanılan güncel testler Audiology: diagnosis
5 Elektrokokleografi ölçüm yöntemi ve odyolojik tanıdaki yeri Audiology: diagnosis
6 Genel Tekrar
7 ARA SINAV
8 İşitsel uyarılmış potansiyeller: Temel prensipler ve klinik uygulamalar Audiology: diagnosis
9 ASSR ölçüm yöntemi ve odyolojik tanıdaki yeri Audiology: diagnosis
10 İşitsel Beyinsapı Cevapları ve odyolojik tanıdaki yeri II Audiology: diagnosis
11 Subjektif ve objektif test yöntemlerinin, patolojiye göre karşılaştırılması Audiology: diagnosis
12 İnteraktif Vaka Çalışmaları Audiology: diagnosis
13 İnteraktif Vaka Çalışmaları Audiology: diagnosis
14 İnteraktif Vaka Çalışmaları Audiology: diagnosis
15 Sınava Hazırlık
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Hosford-Dunn, H., Roeser, R. J., & Valente, M. (Eds.). (2007). Audiology: diagnosis. Thieme.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 16 4 64
Derse Özgü Staj 14 1 14
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 150