AKTS - Odyolojide Tanı ve Yorum II
Odyolojide Tanı ve Yorum II (AUDY404) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Odyolojide Tanı ve Yorum II | AUDY404 | 8. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; bebeklik döneminden başlayarak çocukluk dönemi boyunca işitme sisteminin tipik gelişimi, işitme sisteminin gelişiminde farklılıklara neden olan hastalıklar/bozukluklar, pediatrik grupta işitme sisteminin değerlendirilmesi, tanılanması ve işitme kaybına yönelik erken müdahelenin temel prensiplerini öğrenmektir. Bu sayede öğrencinin yenidoğan döneminden geç çocukluk dönemine kadar işitme kayıplı çocuğa odyolojik yaklaşım esaslarını ve farklılıklarını bilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İşitmenin ölçülmesinde ayırıcı tanı testleri, işitsel beyin sapı odyometresi, vestibüler testler ve rehabilitasyon. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Otoakustik emisyon ölçüm yöntemi: Temel prensipler ve klinik uygulamalar | Audiology: diagnosis |
2 | Otoakustik emisyon ölçüm yöntemi ve odyolojik tanıdaki yeri | Audiology: diagnosis |
3 | Elektroakustik immitansmetri bulgularının hastalığa göre tekrar yorumu | Audiology: diagnosis |
4 | Koklear ve nöral işitme kayıplarının ayırt edilmesinde kullanılan güncel testler | Audiology: diagnosis |
5 | Elektrokokleografi ölçüm yöntemi ve odyolojik tanıdaki yeri | Audiology: diagnosis |
6 | Genel Tekrar | |
7 | ARA SINAV | |
8 | İşitsel uyarılmış potansiyeller: Temel prensipler ve klinik uygulamalar | Audiology: diagnosis |
9 | ASSR ölçüm yöntemi ve odyolojik tanıdaki yeri | Audiology: diagnosis |
10 | İşitsel Beyinsapı Cevapları ve odyolojik tanıdaki yeri II | Audiology: diagnosis |
11 | Subjektif ve objektif test yöntemlerinin, patolojiye göre karşılaştırılması | Audiology: diagnosis |
12 | İnteraktif Vaka Çalışmaları | Audiology: diagnosis |
13 | İnteraktif Vaka Çalışmaları | Audiology: diagnosis |
14 | İnteraktif Vaka Çalışmaları | Audiology: diagnosis |
15 | Sınava Hazırlık | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Hosford-Dunn, H., Roeser, R. J., & Valente, M. (Eds.). (2007). Audiology: diagnosis. Thieme. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 4 | 64 |
Derse Özgü Staj | 14 | 1 | 14 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 |