AKTS - Odyolojide Beyin ve Algı Çalışmaları
Odyolojide Beyin ve Algı Çalışmaları (AUDY308) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Odyolojide Beyin ve Algı Çalışmaları | AUDY308 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı odyoloji biliminde beyin ve algı çalışmalarının incelenmesi ve tartışılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Algı ve beyin çalışmalarının alanları, ilgili inceleme metodları, sensör olaylar ve beyin, bilişsel olaylar ve beyin. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algı, bilişsel süreçler ve beyin araştırmaları ne içerir? | Student Guide to Cognitive Neuroscience Cognitive Neuroscience; The Biology of the Mind |
2 | Beynin Temel Yapıları | Student Guide to Cognitive Neuroscience Cognitive Neuroscience; The Biology of the Mind |
3 | Beynin Temel Yapıları | Student Guide to Cognitive Neuroscience Cognitive Neuroscience; The Biology of the Mind |
4 | Beyin Görüntüleme Yöntemleri | Student Guide to Cognitive Neuroscience Cognitive Neuroscience; The Biology of the Mind |
5 | Beyin ve Elektrofizyolojik Ölçümler | Student Guide to Cognitive Neuroscience Cognitive Neuroscience; The Biology of the Mind |
6 | Beyin Lezyonları ve etkileri | Student Guide to Cognitive Neuroscience Cognitive Neuroscience; The Biology of the Mind |
7 | Ara Sınav | |
8 | İşitme ve beyin | Student Guide to Cognitive Neuroscience Cognitive Neuroscience; The Biology of the Mind |
9 | İşitme ve beyin | Student Guide to Cognitive Neuroscience Cognitive Neuroscience; The Biology of the Mind |
10 | İşitsel hafıza ve beyin | Student Guide to Cognitive Neuroscience Cognitive Neuroscience; The Biology of the Mind |
11 | Dikkat ve beyin | Student Guide to Cognitive Neuroscience Cognitive Neuroscience; The Biology of the Mind |
12 | Görme ve Beyin | Student Guide to Cognitive Neuroscience Cognitive Neuroscience; The Biology of the Mind |
13 | Konuşma algısı ve beyin | Student Guide to Cognitive Neuroscience Cognitive Neuroscience; The Biology of the Mind |
14 | Karar verme ve beyin | Student Guide to Cognitive Neuroscience Cognitive Neuroscience; The Biology of the Mind |
15 | Genel tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ward., J. (2015). Student Guide to Cognitive Neuroscience, Psychology Press, Taylor Francis Group, Newyork |
---|---|
2. Gazzaniga, M. Ivry, R.B., Mangun, G.R. Cognitive Neuroscience; The Biology of the Mind. W.W. Norton & Company. New York |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 109 |